MAJ 2010 del 4
hihi, festhÄftet ska det såklart vara. Tror inte hon höftar till det om jag känner henne rätt ;) Har nackspärr så jag skriver som en kråka, ena armen vill inte vara med riktigt...
hihi, festhÄftet ska det såklart vara. Tror inte hon höftar till det om jag känner henne rätt ;) Har nackspärr så jag skriver som en kråka, ena armen vill inte vara med riktigt...
Åh, sätter mig i bilen på studs då Vad kan det vara härifrån... 10 mil kanske? (chansar vilt) Bor utanför Borås iaf :) Får nog tvinga sambon att knåda lite istället...
Jag försökte ladda upp en annan bild på klänningen men det gick inte alls, den borde vara lika stor som den på klänningen och den på ringen men just den bilden vägrade... Fattar inte varför, testade både explorern och firefox men inget funkade... Mycket konstigt!
Precis en sån inbjudan ville jag ha från början. Det är så snyggt! Kul med bröllopets abc också, skickar du dem med inbjudan? Fint blev det :)
Åh, nu vill jag svara på allt ni har skrivit men jag ooooorkar inte :P Satt uppe till 4-snåret i natt med det sista inför opposition på min uppsats idag. Upp med tuppen och så hann jag inte få i mig nån mat innan kl 15.30. Men nu är min c-uppsats godkänd iaf så nu har jag mer tid att ägna mig åt bröllopsbestyr :D Jippie för det! Ska skriva kuverten till inbjudningarna imorgon. Nu sitter jag med ett litet glas bubbel och firar helt själv, sambon är på jobbmiddag. Jag ska med bussen till skolan 06.55 imo så snart kryper jag i säng. Men tack för alla snälla kommentarer om min klänning och mina inbjudningar iaf :) Jag är så nöjd med båda just nu. Längtar till jag får prova klänningen på riktigt, men vet inte när det blir. Tärnan är mitt i en flytt just nu så hennes helger är rätt fulla just nu. Men jag jobbar på det :)
Ha det gott nu tjejer, ska läsa mer noga imorgon och se vad ni hittat på.
Jag glömde att köpa frimärken idag när jag var och handlade! Skulle ju få iväg inbjudningarna nu och så glömer jag det... Är visst ingen vidare blivande brud inte... hur kan man glömma sånt. Ska iaf skriva färdigt kuverten i kväll tänkte jag. Ska skriva med finaste stilen *retar Martinaa lite* :P Måste hitta en bra penna...
Hittade ett par rosa pumps igår. Fast de var mer tuggummirosa än knallcerisa som jag vill ha dem. Annars var de perfekta med inte så håg klack. Lite spetsigare och blankare än jag egentligen gillar, men hittar jag inte några andra får det bli dem. Tack vare Martinaas tips till bluebride om Haléns hittade jag där en snygg väst med kravatt till lilleman. Dottern ska få den här underbara kreationen har vi bestämt, kolla baksidan, såååå söööööt:
www.wedding.sh/fgdn0069-p-10317.html
Ska försöka hitta alla adresser nu, blä, det är tråkigt!
Hmmm... Tror jag drabbats av en släng av Bridezilla-influensan Fick för mig att jag var tvungen att ha pussmunsfrimärken. Lteade på 5 ställen till de sista sa att det var länge sen de hade såna, de fanns nog inte längre. Gick till ett 6e ställe och skulle köpa frimärken. 15 st. Vill du inte ha 20 istället så slipper du slicka på alla (de som är klistermärken är i häften om 10), visst sade jag uppgivet. Whatever. Vänta lite, frågade omjag fick se vad han hade för märken. De man slickade på var faktiskt jättefina med nån blomma på (vi har junaturtema), köpte 15 såna istället. Jag sa att man måste ha fina frimärken på fina brev. Killen på affären skrattade gott åt detta och tyckte att det bara var en tjej som skulle komma på nåt sånt. Då kan jag ju inte gärna säga att jag har suttit i ett par timmar igår och stämplat och embossat varenda kuvert och skrivit med min finaste handstil... *rodnar lite* Som sagt var, ingen kommer ju att ens kolla på kuverten antagligen. Men JAG bryr mig ju och det är väl det som räknas då
Nu när jag läst allt ni skrivit om namnbyten så kom jag på att jag kan ju alltid byta till hans efternamn och så byta mitt förnamn mot mitt smeknamn samtidigt (som alla ändå kallar mig) så blir det inte så jättevanligt. Men ändå... Är det inte skitjobbigt att byta namn innan det stämmer i alla papper och så? Byts barnens namn automatiskt till vårt gemensamma om jag byter eller måste man byta deras också manuellt? (de heter som jag)
Asch, kan ju lika gärna maila skatteverket så svarar de säkert rätt fort ;) Kan tänka mig att det är rätt vanliga frågor...
Hihi, det skulle vara nåt att heta ja Nu råkar det ju vara dotterns smeknamn, mitt är mycket ovanligare Prusseluskan eller Prinsessan Fislisa tänkte jag byta till :-O Hahaha!
Jag har också postat inbjudningarna idag :) Hade lite svårt att släppa taget om dem faktiskt, tänk att det är på riktigt nu
Kul med klänningen Martinaa! Ska bli jätteskoj att se den. Jag ska försöka snöra på min vid tillfälle igen och ta bild. Fast jag väntar tills familjen hunnit göra bort magsjukan som kom på besök i morse Lite synd om nåt hände just när man provar den... :-O
Hej alla nya, välkomna hit!
Har ett par skoexperter på min nya kurs så nu har jag fått tips om två affärer som har cerisa pumps. Har problem när klackarna blir för höga, då blir hålfoten så långt ovanför sulan att foten inte får nåt stöd alls och det blir som att gå på tå helt. Men nu fick jag även veta att det finns sulor man kan lägga in som hjälper mot det så då blir ju urvalet lite större om man kan tänka sig högre än 7 cm klackar
Ja, vad ska man göra nu då när inbjudningarna är iväg? Kanske börja klura på vad solisten ska få sjunga så hon hinner träna?
Enligt min källa har Zara (visst heter de så?) fått in ett par jättefina, men klacken var rätt hög på dem. Jag hittade supersöta skor när jag var in där tidigare men bara i lila och rött så nu hoppas jag att dessa är de jag letar Scorett skulle också ha med lägre klack. Kan eventuellt ha sett dem, hittade ett par häromdagen på en affär som jag inte minns vilken det var. Men de var inte riktigt rätt rosa för mig men jag satte upp dem på reservlistan... Sen sa en tjej i nån affär att de får in många nya skor nu när det börjar bli vår och i gladare färger också så ge inte upp. Det tänker inte jag göra iaf Det är ju inte så att det gör ont att gå i skoaffärerna, iaf inte för en skotok som jag