Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 4

Jag betalar 2500 för uppsättning, make up, provsminkning, provuppsättning och löshår. Då fick jag nog ett rätt bra pris. Allt blir hos min vanliga frisör som är superduktig :) Hon skulle fixa tärnans hår också efter hon var klar med mig. Hon skulle lägga av hela dagen till mig så att jag kunde bara ringa närmare när jag visste vilken tid som passade bäst och så sa hon att jag kunde boka provsmink och uppsättning närmare och att hon skulle fixa in mig när det passade mig. Hon är såååå bra :) ca 2 timmar skulle det ta, kanske lite mer.

Ska ta tag i inbjudningarna och det sista på hemsidan snart också. Bara jag får klar min uppsats. Ska vara inne den 18e och det mesta går fel just nu.

Hur lång tid tror ni förresten att det tar att få en ring från att man beställer den? Borde vi fixa det snart tror ni?

• snuttfia

Åh, har inte alls tänkt på vad sambon ska roa sig med medan jag piffar mig. Antagligen så ska han väl vara hemma och få i ordning ungar och sig själv. vi kommer nog att ha huset fullt med släkt som sover hos oss så det finns nog saker att roa sig med ;) Jag kommer att ha med mig tärnan och min lillebror som fotar till frisören och göra mig i ordning där. Sen kom jag på att vi kunde höra om vi skulle kunna få vara och fota i lokalen där festen ska vara redan innan vigseln. Det är fint där och skulle det vara dåligt väder så är det ju super :) Men då får allt sambon och ungarna vara med!

Smart med resturangbesöket, jättebra idé!

Martinaa: Jag ska vara på Headlites och fixa håret. Maria där klipper mig alltid så jag känner mig trygg :) Provsmink är ju viktigt. Jag kan bli knallröd i ansiktet av vamlig fuktcreme så jag måste få testa först ;) Kul att se ut som en tomat på bröllopet ;)

• snuttfia

Vi hade ju planerat att vara så tidiga med inbjudningarna, men jag har då inte ens börjat än. Har en plan för hur de ska se ut men har ominstallerat datorn och inte haft något bra bildredigeringsprogram så det har inte blivit nåt. Hittade dock jättesöta dubbelvikta kort på Åhlens som passar in på vårt naturtema. De är som vanliga korrespndenskort i storlek och i naturbrunt papper, rätt tjocka. De ska jag använda till vigselprogrammet. Bara vika papper och knyta in med ett fint band. Det brukar ju inte vara så långt om jag minns rätt, förhoppningsvis blir det inte såååå många sidor fast det blir litet format. Tror det blir jättefint iaf :)

Ska nog ta och maila en gammal gymnasiekompis med vacker sångröst och fråga om hon vill vara solist på vårt bröllop. Har tänkt göra det lände men inte riktigt vågat för vi har inte så mycket kontakt fast hon bor hyfsat nära nu.

• snuttfia

Just ja, Martinaa, Superfina kort du har gjort! De blev ju hur bra som helst :) Glömde att skriva det innan...

• snuttfia

Jag menar vigselordning :) Vill ha texterna til psalmerna och sånt samlade så folk slipper sitta och leta. Sen kommer det troligtvis folk till kyrkan som inte kommer på festen sen och då får de också ett fint minne att ta hem. Det är ju inget som är speciellt dyrt heller, korten kostar 35 kr för 10 st så jag köper 4 paket, tror inte det blir mer än 40 som kommer. Sen skriver jag bara ut texten i skrivaren. Natursnöre att knyta med eller något tunnare band kostar inte heller många kronor.

Festprogrammet ska toastmadame göra, jag gör eventuellt framsidan bara hemma så att det passar temat. Inbjudningskorten är det inte mycket pyssel med om det blir bra som jag tänkt mig. För att vara en pysselmyra har jag lagt väldigt lite krut på påtrycksakerna. Fast nu kom jag på att jag kanske skulle klistra fast en meny i korten istället... Asch då, får fundera lite på det där... Ska iaf iväg och leta papper till inbjudningarna när jag hinner. När nu det ska bli, fattar inte att det är så lite tid kvar nu! det går ju skitfort helt plötsligt...

• snuttfia

Idag har jag varit bröllopseffektiv :) Jag har varit på provträning så att jag kan börja komma i lite bättre form innan bröllopet. Jag har fått tag i en solist till kyrkan, nu ska vi bara klura ut vad hon ska få sjunga också. Jag har handlat en skjorta till sonen som han ska ha. Jag har köpt provpapper till inbjudningarna, fick leta över halva gbg innan jag hittade en superbra affär som typ bara säljer papper. Hittade ett armband och matchande örhngen som passar stilen på bröllopet väldigt bra. Bara billigt krafs på rea från HM men det kvittar ju. Så länge de ser bra ut så ska de ju bara hålla den dagen. Får se hur det ser ut med mormors pärlhalsband till. Vill att klänningen ska komma snart så jag får testa allt nu!

Och jag har dessutom eventuellt hittat ringen! På 25% rea dessutom. Mycket billigare än de andra vi har tittat på och jag tror att jag gillar den bäst dessutom. Ska bara släpa med sambon till gbg så han får godkänna den. Heh, eller det är ju han som ska köpa den va? ;) Den måste vara betald innan 30 januari för att få rabatten på den så det är lite bråttom, jag är ju där och dräller jämt men inte han. Nåja... Det var iaf en alliansring med 9 briljantslipade diamanter. Sammanlagt 0,50 carat. Lagomt blingig och passade fint med min förlovningsring. Ju mer jag tänker på den desto mer övertygad är jag om att det är DEN.

Har ju hunnit massor idag ser jag. Ska prova skriva ut ett inbjudningskort nu och hålla tummarna för att det blir bra!

• snuttfia

Avalon75: Jag _tror_ det är Hallbergs guld. Jag har ju varit in på så många ställen och är så dålig med namn. Men om du har koll på gbg så ligger den i ett hörn precis vid domkyrkan. Är du inte hemma på gbg så kan jag memorera namnet bättre när jag är och beställer ringen nästa vecka :) För sambon har tittat på bilderna jag tog på den och eftersom ringen måste vara betald senast 30 jan för att få rabatten så kommer han inte att hinna dit och kolla live. Så han litar på mig och jag får gå och köpa den själv. Inte så romantiskt kanske, men vi sparar någon tusenlapp och det är ju ändå jag som ska ha den så... Har iaf jämfört med bilder på de andra ringarna jag provat och den här är finast och mycket billigare. Kanske är det sämre kvalitet på diamanterna men jag tyckte då de var fina när jag såg dem. Ingen kommer ju att kolla ringen under en lupp liksom... Får bara dubbelkolla så att det är samma i som provringen så jag inte blir besviken när jag ser den riktiga ringen... Men glittrar det så är jag nöjd ;) Haha, jag som verkligen inte är en bling-tjej annars... Har fått diamantfrossa på sistone...

• snuttfia

Haha, det har jag helt missat, då har du nog bättre koll än jag iaf :) Är det Hallbergs det heter då? De hade inte jättemånga ringar, men bra priser och hittar man "rätt" så är det ju bra. Man kunde inte beställa någon specialvariant tyvärr. Enstensringarna hade tex en speciell skena och ingen annan gick att få tex. Men "min" ring passade perfekt ihop med förlovningsringen, man får ha lite tur också :)

Avalon75 skrev 2010-01-14 14:10:30 följande:
    @snuttfia:Jo, jag känner bra till Göteborg, jobbar på Avenyn. Ska kolla lite i den affären, har ju egentligen bestämt mig, men att titta liiite till kan väl aldrig skada....?
  • snuttfia

Avalon: du har rätt, Albrekts är det nog jag menar :) Guldsmedsmästaren har jag inte varit in på tror jag. Men Albrekts lät bekant...

Vi kom på att vi nog ska skriva på hemsidan att de som vill och kan av gästerna (som alla är hitresta) får gärna hänga med på brunch på söndag till självkostnadspris. Så får de anmäla sig till oss och så kan vi boka bord. Inget krångligt alltså utan de som vill får träffas där och äta lite ihop. Det verkar väl inte så tokigt? Så hinner vi umgås lite mer. Och slipper kliva upp i ottan, kan ju ta det lite senare liksom...

• snuttfia

Jag håller också tummarna Cia... Hoppas vår bokning blev rätt, han som tog emot den verkade smått förvirrad...

Svar på tråden MAJ 2010 del 4