Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 4

Jag har kollat på ett set med bh och trosor som är rätt enkla och fina och går att använda till vardags sen, men så fanns det en matchande kimono till som var så söt... Men jag vet inte, han är inte så intresserad av underkläder så det känns lite som bortkastad energi och pengar... Har inte bestämt hur jag tänkt göra än... Mycket att klura på är det ju. Just nu har jag beslutsångest om klänningen. Vad ska jag välja som inte gör att jag ser ut som barbamamma???

• snuttfia

Kolla kinaklänningstråden, där finns massa länkar, men jag skulle maila och kolla leveranstid och dessutom säga att jag gifte mig ett par veckor innan jag egentligen gjorde det för att vara säker på att få den i tid...

Har du bild på klänningen? Kanske jag har sett den på nån sida när jag letat?

Tattoo82 skrev 2010-02-23 21:54:10 följande:
    HJÄLP!!!Jag börjar ångra mig om min klänning... Vill kanske ha en riktig brudklänning ändå! Har en bild på en klänning från ebay. Kan man skicka den och få den uppsydd nånstans?! Var? Hur lång tid tar det??? Vad kan det kosta?
  • snuttfia

Vet inte om det finns nåt enklare sätt att spara bilden, men man kan ju ta upp bilden i pp. Tryck på Print screen-knappen, öppna bildbehandlingsprogram, ex finns paint om du kör windows och välj klistar in och så sparar du bilden som jpg så går den att lägga upp bilden sen. Har du mac så har jag ingen aning...

• snuttfia

Tattoo, jag vet att en tjej i kinaklänningstråden har köpt den klänningen... Men vem var det??? Minns det för den är så grymt snygg :) Hör med tjejerna där, om det är samma säljare så kan du ju beställa från e-bay om det funkat bra för den andra tjejen?

• snuttfia

Ah, jag trodde att du hittat den på e-bay nu... Men i andra tråden vet de bättre vilka företag som är snabba på att göra klänning och vilka som är bra. De flesta beställer nog från Milly eller Landy, Men jag tror att iaf Milly tar rätt lång tid på sig... Där finns länkar så du kan kolla leveranstider själv också och maila och höra vad det kan kosta och hur lång tid det kan ta att sy upp den. Hoppas du får tag i den, den är så snygg :)

• snuttfia

Åh, jag drömde värsta bröllopsmardörmmen i natt! Kanske för att jag somnade klurandes på brudklänningen... Det var vår bröllopsdag och allt var knäppt, frissan var inte bokad och inte heller make up och jag var tvungen att fixa allt själv, ingen kunde vara med mig på hela dagen. Hela tiden trodde jag att jag skulle hinna med allt men när jag kollade på klockan så var jag hela tiden sen till nästa grej och jag var så stressad och kände mig helt ensam i konstiga miljöer där jag aldrig varit innan... Helknäppt! Har vrit stressad över bröllopet på sistone och känner mig stundvis lite ensam i planerandet. Vi har inte hunnit med att sitta ned och kolla på vad som egentligen är kvar att fixa och jag hatar att inte ha en strukturerad plan. Är så rädd att jag ska komma på något och det är för sent att fixa.

• snuttfia

Haha, nu har jag tagit mig genom Zumbavideon första gången och gud vilken tur att jag drog för gardinerna för det måste sett hysteriskt kul ut när jag snubblade runt till latinotakter... Kul var det faktiskt men svettigt och mina fötter ville inte göra riktigt som de hela tiden ;) Hoppas det gör nån nytta också för nu måste jag komma i form! Inte bara för bröllopet utan också för att orka med ungarnas tempo hela våren och sommaren när vi bor ute på gården mestadels... *längtar*

• snuttfia

Emsan o Davve skrev 2010-02-24 14:43:50 följande:

@ snuttfia: Efter denna helgen kommer det inte vara fullt så mycket kvar..lite roliga grejer bara...sprit *hehe*, planera dagen i detalj, TRÄNA, kolla lite favurs, bestämma hur det ska se ut i kyrkan, göra vigelprogram...och ja, inte så mycket mer :)
    Hoppas du kryar på dig snabbt! Medicin som funkar är ju alltid att föredra

Vad har ni tänkt ha för favours? Nån mer som ska ha det? Vi ville väl inte ge någon present sådär men nåt ville vi ha på faten som var lite roligt. Så jag har satt sambon att köpa saltwater taffy från USA. Tänkte knyta ihop typ tre st med ett fint band och lägga på varje fat. Taffy är alltså nån sorts kola som är doppad i saltvatten om jag förstått det rätt. Har aldrig smakat själv men är sjukt nyfiken efter att ha sett det på tv flera gånger. Det var rätt sött inslagna också så det blir säkert en kul grej i vart fall och inte allt för dyr om nu inte frakten blir superdyr då...
  • snuttfia

Har lagt upp bilder på klänningen jag tänker beställa och ungarnas kläder i mitt galleri nu :)

Tror det blir att beställa från Landy den här gången, jag mailade dem lite för skojs skull och det skiljde inte så mycket i pris när man räknat med underkjol och frakt, nån hundring bara. Är egentligen mest ute efter en liten detalj, den bh-knäppningen som är inbyggd i klänningen, shopindreams hade inte den. Plus att Landy vile ha hur många mått som helst och de andra bara tre. Det känns som om den kanske borde sitta bättre då. Jag ljög och sa att jag gifte mig den 1 maj, är jätteorolig att inte få hem den i tid ;) Milly har inte hunnit svara på mitt mail än, mailde dem också men tror ändå de är dyrare och långsammare och så noga är det faktiskt inte. Den ska sitta på en dag typ...

• snuttfia

Ja, visst är den fin! Den känns mer som jag faktiskt :)

Tänkte beställa bubblor från calligraphen, de hade rea såg jag. Men så kom jag till kassan och insåg att bubblorna kostade visserligen 96 kr för 24 st men frakten gick på 175 kr!!! Det är ju galet! Aldrig i livet att jag beställer därifrån... Nån som vet nåt annat ställe där de har bubblor?

• snuttfia

Jag beställde från MyHeart som dök upp som annons här på bt, de tog 35 kr i frakt och hade dessutom billigt äppelgrönt band att knyta om olika saker :)Men tack för tipsen! Får se om jag behöver fler, det är inte så många som osat än så jag vet inte riktigt hur många som kan tänkas behövas...

• snuttfia

Vad tusan, vet alla att det är en Justin Alexander utom jag Typiskt mig... Helt nollad, haha! Men jag blir mer och mer förtjust i den ju mer jag kollar så det var nog ett bra val, bara den klär mig lite bättre än den förra... Måste bara säga att jag sällan är självkritisk på detta sätt, jag kanske verkar sån men normalt är jag rätt nöjd med mig själv även om jag mår fysiskt bättre när jag är nåt kilo mindre...

• snuttfia

Nu funderar jag på skor igen... Jag hade ju tänkt ha cerisa skor, handväska och hårsmycke till min klänning. Men nu har jag ju bytt klänning och den är ju inte helt vit längre utan lite mörkare (kolla galleriet). Blir det kanske lite för mycket med cerise till den här klänningen? Funderar på att byta ut mitt cerisa hårsmycke till ett i vitt istället (det är två veckors bytesrätt, jag är i gbg på tisdag, då är det två veckor + en dag, det måste de ju tycka är ok om jag byter till en dyrare grej hoppas jag) och så köra på mer neutrala skor... Har ju gått och dregglat över ett par lite för höga vagabond-skor i cerise men ja... Vad tror ni? Behöver lite smakråd nu...

• snuttfia

Jag är också tokig i cerise, det är roligt med lite färg också... Bara oroligt att det blir lite rörigt med alla blommorna på klänningen, de mörkare inslagen och så rosa på det? Men det är klart, jag behöver ju inte köpa skor och väska innan jag fått klänningen. Hårsmycket kanske går att sälja om det skulle bli för mycket, det är ju aldrig använt. Skulle så gärna vilja ha lite hattflor också över pannan sådär, men vart hittar man sånt???

Fröken Strössel skrev 2010-02-27 15:53:48 följande:

Snuttfua - Jag som älskar cerise röstar självklart på cerise ändå Jag tror att färgen i den nya klänningen kommer göra sig fint mot det rosa!
    Just ja, jag köpte ju bubblor och band från MyHeart och jag beställde på söndagkväll och hade de i brevlådan på tisdagen, hur snabbt som helst gick det :) Jättefin färg på bandet också så det var lyckat!
  • snuttfia

Var in och frågade om brudbukett idag och fick en glad överraskning. Eftersom jag vill ha säsongsblommor skulle min bukett troligtvis gå på ca 700-800 kr, det är typ hälften av vad jag trodde den skulle kosta. Hon tyckte dock att jag skulle vänta med att beställa den så de kunde se lite mer vad som är i säsong då. Hon trodde iaf att pioner inte skulle vara nåt problem och magnolia skulle ev också gå att ordna men de är visst dyra. Tycker så mycket om dem så kanske en eller två blommor kanske man kan sticka in i buketten ändå... Vill ha en riktig vår/sommarbukett som är lite vild och inte så "fixad" :) typ den på min bild... Vad vill ni har för blommor? Vad ska ni köpa för blomsterarrangemang? Jag tror jag ska ha en bukett åt mig, en mindre liknande åt tärnan, ett par-tre blommor åt dottern kanske och så tre såna knapphålsblommor, en åt min sambo, en åt hans marskalk och så en åt sonen. Blommor till dukning står feststället för, det är röda rosor. Jag ska fjäska järnet och försöka få dem att köpa rosa rosor istället men det berodde på vad de annars har för evenemang i anslutning då de återanvänder blommorna.

• snuttfia

Välkommen hit Karena! Vad spännande med en sån överraskning, låter superkul ju!

• snuttfia

Grattis EmMagnus :) Ha en bra födelsedag!

• snuttfia

Usch, såna dagar är inte kul... Kan inte hjälpa dig med vigselplatsen tyvärr. Men tänk att praktiken kanske blir mindre påfrestande om du har något att se fram emot? Asch, det är ju jobbigt ändå såklart... Var inte bra på att peppa idag... Men naglarna kan du ju fixa kvällen innan eller samma dag som bröllopet iaf, det finns ju såna tips att sätta fast? Kanske en manikyr kan bokas in? Lite extra lyx och så slappanar du av lite också...

Jag tror ni fixar det där på ett bra sätt när du hunnit fundera lite till. Minns inte vad det var för plats ni skulle vara på egentligen, men om inte kyrka är aktuellt så kan du ju kolla turistinfo om din ort, där finns det säkert förslag på fina ställen. Hembygdsgårdar som ligger fint till? En strand/äng/park om ni vill vara ute? Någon sorts museum eller liknande kanske kan övertalas att låna ut sina lokaler en timma, det kan ju finnas jättecoola lokaler som man aldrig ens tänkt på... Fråga på ställen där du inte tror att man kan vara men som skulle vara häftigt, troligt är ju att ingen annan heller frågat där och det är ju inte omöjligt att de skulle tycka det var jättekul med en vigsel där... Jag håller tummarna för att det ska gå bra. Nedrans dumt att flytta runt praktiken sådär, som student går det aldrig att planera något har jag märkt. Det dyker alltid upp en ny föreläsning som de glömt lägga in på schemat, en inlämningsuppgift eller nåt annat som man inte räknat med...

Kramar från mig! Hoppas det känns bättre imorgon!

jaao skrev 2010-03-04 09:29:45 följande:
    NEJ, idag är jag ledsen och uppgiven! Jag VILL inte gifta mig mitt i en jäkla barnfestival! Måste försöka hitta en annan vigselplats men kommer inte på något alls :(och nu har skolan självklart flyttat min praktik till v20-24...då får man INTE ta ledigt! :( Kanske låter som ett löjligt problem men praktik inom psykiatrin och första veckan precis samma vecka som bröllopet...jag kommer vara helt SLUT av den psykiska påfrestningen... och inte får jag ha långa naglar heller (haha i-lansproblem)BLÄ!
Svar på tråden MAJ 2010 del 4