Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 4

Heja Tattoo, lycka till imorgon :) Det är en chock att börja göra något igen, men jag tyckte det var skönt att få vara lite vuxen ibland också...

Nu ska jag bara klistra fast sigillen som jag redan gjort färdiga i förväg och skriva på kuverten så är våra inbjudningar klara att postas :) Det är inte så myket pillgöra med våra, bara att skära pappret, riva ett annat papper, vika och tejpa lite. 15 st gick som en dans när jag väl kom igång :) Orkade inte köpa mer papper heller efter vi bestämde att bjuda in tre till par/familjer så sambons pappa får klara sig utan inbjudan, vi har ändå ingen adress till honom så han får inbjudan med e-post. Då räckte papprena precis för jag klarade mig utan att göra fel tack och lov :)

Ett tips som jag fick på panduro är att göra sigillen på plast i förväg och så kan man göra massor på en gång och så klistra fast dem på kuvert eller inbjudan efteråt. Jag gjorde dem på oh-film för laserskrivare, den är ju värmetålig. Tror hon föreslog hård plast men jag minns inte riktigt. Testa ett och se om det går att få loss bara :) Jag sabbade näligen några innan jag kom på hur man gjorde, den lackstången till limpistolen var lite geggig och när sigillstämpeln blev varm så kletade de ihop totalt, fick använda handsprit för att få loss det från stämpeln sen... Hade nog inte varit så glad om jag fick slänga massa dyra papper för att jag kletade med lacket det sista jag gjorde

• snuttfia

Asch då, inte blir det tråkigt :) Ni får bara döpa det till nåt roligare än älg med potatisgratäng Stekt älg? ungsstekt? filét? Nån annan bit? typ Huvudrätt: "Marinerat ugnsstekt älgfilét med potatis au gratin med rårörda lingon och smörslungade grönsaker" Efterrätt: "blablabla-tårta pyntad med nåtsomlåtertjusigt, kaffe/te samt en liten kaka/chokladbit/avec" eller vad ni nu har :) Man får vara kreativ! Skriv vad ni bjuder att dricka till också ex: "serveras med mineralvatten eller kolsyrad dryck eller xxxx-vin av den och den årgången/lättöl" och så skriver ni vad ni har för bröd och sånt för att fylla ut... Kommer att bli superbra :)

Bluebride skrev 2010-01-26 10:14:32 följande:
    Menyn blir lite tråkig för vår del, består av älg med potatisgratäng och tårta
  • snuttfia

:) Såklart, så länge det är gott så är det ju speciellt ändå!

Nu har mitt underverk till brudklänning kommit och jag är superglad och nöjd! Svårt att snöra in sig själv men den verkar passa bra och är väldigt fin och välgjord. Färgen är helt fantastisk mot min hy, ser inte alls vinterblek ut i den klänningen, tror jag ska börja ha den till vardags Om jag kommer i den alltså :P

Blev ingen bild av mig i den denna gången men så fort jag får en frivillig medhjälpare som kan hjälpa mig in i den så ska jag posta ett. Lägger in ett par på klänningen på galje i galleriet. Det kom en söt liten bolero med, den var för liten i ärmarna tyvärr men i maj går den förhoppningsvis på :) Passade jättefint ihop med klänningen! *glad*

• snuttfia

Skumt, ena bilden på klänningen gick bra att lägga in men inte närbild på brodyren. Testade lägga in ringen och det gick bra, sen försökte jag med brodyren igen men näpp. Det gick visst inte för sig... Nåja, nu finns min ring i galleriet också. Lite suddigt, verkar inte vara någon stjärnfotograf

• snuttfia

Tack alla :) Jag är så nöjd och glad med den. Nu krävs bara ett par rosa pumps att ha till ;) Om ni snubblar över några nånstans så kan ni väl säga till. Men de får inte ha så hög klack, max 7 cma tror jag att jag klarar...

Avalon75 skrev 2010-01-26 14:11:50 följande:
    @snuttfiaFin-fin klänning! Din ring; vilken är det? Är det någon "känd" ring, typ Schalins eller något liknande?
    Vet faktiskt inte vad det är för ring, köpte den av en kille på gatan Nä, skojade. Trodde att man skulle få något papper med sig om vad det var för något men det fick jag inte. Den är köpt på Albrekts guld iaf, de hade 25% rabatt så det var jättebra pris på den. Det är 9 briljantslipade diamanter med klofattning. Sammanlagt 0,50 carat. Sen vet jag inget mer... Hon som jag beställde den av sa att det kunde vara en schalins men jag hittar den inte på deras sida och jag glömde att fråga när vi hämtade den... Kollade nu och det står inget i den heller... Antagligen deras eget märke då eller nåt...
  • snuttfia

Neeeej! Men så kan de ju inte göra? Måste de beställa den på nytt då eller?

jaao skrev 2010-01-26 14:22:42 följande:
    Min ring skulle ha kommit idag men de har tappat bort min order! Det var väl självasteee!
  • snuttfia

Jo, 7 cm verkar lagom. 6,5 cm har jag på mina vårskor som jag har ute och det är inga problem. Men det ska vara hyfsat bekvämt ändå så högre vill jag nog inte ha. De som är cerisa och mer modefärger verkar ha högre klack också, lite synd. annars får jag väl beställa såna som man får designa själv, men hade hellre provat skorna innan jag köper dem.

Det kommer nog nya vårigare skor snart hoppas jag för jag har varit typ överallt. synd att jag inte gillar lila för jag har hittat flera jättesnygga lila skor...

Rapsbrud skrev 2010-01-26 14:50:06 följande:
    Apropå klackar så har jag 7 cm höga klackar på skorna som jag ska ha och de känns ändå okej att gå i och jag är verkligen inte van vid att gå i klackar annars... Vet inte vad du har tänkt ha för skor exakt, men såna med en rem runt vristen sitter ju fast mer på foten och är lättare att gå i, tycker jag i alla fall. Har sett en del jättefina rosa skor när jag har varit ute & kollat men de har det tyvärr varit tokhöga klackar på...
  • snuttfia

Något gammalt: jag och sambon, hahaha! Nä, det är väl mormors pärlhalsband. Nytt är ju det mesta, klänning, skor, ringen och så... Nånting lånat är värre, skulle lånat pärlorna men fick dem av mamma istället... Något blått, får väl ha en blå blomma i buketten eller nåt... Men vad ska man låna???

• snuttfia

Zumba tipsade han som höll introträningen om. Jag har aldrig gått ett pass i något utom yoga och gillar inte riktigt att flåsa ikapp med andra Får se när jag kommit i lite bättre form, kanske jag vågar prova då...

Jag brukar ju vara värsta anti-hurtbullen, men tror jag hade bra timing när jag började för jag känner mig riktigt peppad. Plus att det är skönt att släppa skolan och det hyfsat hektiska hemmalivet ur tankarna ibland ett tag. Hoppas det ger något resultat också :) Vet också att jag blir grymt beroende av socker så jag försöker låta bli sötsaker också och helst mjukbröd också. Går väl sådär just nu men jag kanske blir peppad om träningen ger lite resultat :)

• snuttfia

Vår toastmadam ska göra festhöftet. Jag har lovat henne att skicka bordsplacering och presentationen av gästerna åt henne bara. Och så gör jag nog omslaget själv också... känns tokskönt att slippa! Och spännande att se... Häromdagen frågade hon mig om superhjältar, mycket mystiskt... Blir kul att se vad hon hittar på :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 4