MAJ 2010 del 4
Heja Tattoo, lycka till imorgon :) Det är en chock att börja göra något igen, men jag tyckte det var skönt att få vara lite vuxen ibland också...
Nu ska jag bara klistra fast sigillen som jag redan gjort färdiga i förväg och skriva på kuverten så är våra inbjudningar klara att postas :) Det är inte så myket pillgöra med våra, bara att skära pappret, riva ett annat papper, vika och tejpa lite. 15 st gick som en dans när jag väl kom igång :) Orkade inte köpa mer papper heller efter vi bestämde att bjuda in tre till par/familjer så sambons pappa får klara sig utan inbjudan, vi har ändå ingen adress till honom så han får inbjudan med e-post. Då räckte papprena precis för jag klarade mig utan att göra fel tack och lov :)
Ett tips som jag fick på panduro är att göra sigillen på plast i förväg och så kan man göra massor på en gång och så klistra fast dem på kuvert eller inbjudan efteråt. Jag gjorde dem på oh-film för laserskrivare, den är ju värmetålig. Tror hon föreslog hård plast men jag minns inte riktigt. Testa ett och se om det går att få loss bara :) Jag sabbade näligen några innan jag kom på hur man gjorde, den lackstången till limpistolen var lite geggig och när sigillstämpeln blev varm så kletade de ihop totalt, fick använda handsprit för att få loss det från stämpeln sen... Hade nog inte varit så glad om jag fick slänga massa dyra papper för att jag kletade med lacket det sista jag gjorde