MAJ 2010 del 4
4 månader kvar idag förresten :) Det är ju snaaaart!
4 månader kvar idag förresten :) Det är ju snaaaart!
Ni som är mer hemma i gbg än jag (som visserligen har bott där men ändå inte hittar) och på tal om skor. Nån som vet var det finns en Bianco-affär i gbg? Har hört att de har rosa pumps där och vill kolla men affären här var försvunnen när jag skulle gå dit...
ot: Jag har just skickat in min c-uppsats, sååååå skönt. Har suttit helger och fram till sent på kvällarna sen nyår typ så jag är glad att bli klar. Hoppas få lite mer tid att bröllopsfixa nu, fast jag skriver d-uppsats till våren så det lär väl bli fullt upp ändå ;)
Cia, jag tycker såååå synd om er. Förutom att inget sånt ska få hända så tycker jag att det är så frustrerande att behöva gå och vänta på andra när man vill göra något. Att känna att korten behöver skickas och inte kunna göra det för att man itne vet hur det blir ju skitjobbigt. Hoppas det löser sig för er imorgon kanske? Ny vecka, nya tag! Håller alla tummar jag har iaf :)
Upptäckte igår när jag var och irrade på stan att affären jag hittat ringen i fanns ju här också. Jag glömmer alltid bort den affären av nån anledning. Så idag tar jag sambon med så han får inspektera underverket och så köper vi vigselring! Kul, jag blev ännu mer förtjust i den när jag kollade på den igen.
Vi funderar på vad vår nyrekryterade solist ska få sjunga för oss på brölloppet. Just nu är nog favoriterna "If I used to love you baby" (vad heter han, David Lemma?) och "You are the sunshine of my life" (hjärnstillestånd, han som spelar piano och är blind??? Tusan... Ni vet säkert vad han heter). Skulle ändå vilja ha en låt på svenska men ingen av de vanliga låtarna. Något mer annorlunda. Någon som har nåt bra förslag?
Jag MÅSTE göra mitt provkort idag. Vill verkligen ha dem skickade typ igår men får inte tummen ur. Orkar inte sätta mig med hemsidan heller och borde ringa och kolla med ett närliggande hotell om gästerna kan få lite rabatt om jag rekommenderar dem. Har inte kollat upp någon florist heller, måste kolla vad det kan kosta.
En del dagar känns det som om det bara är jag som bryr mig om bröllopet, sambon fattar nog inte riktigt hur mycket tid sm jag lägger ned på planeringen. Han vill ju vara med och godkänna allt och jag brukar lägga fram några alternativ till varje grej och så väljer vi tillsammans. Men för att få fram några alternativ krävs det ju massa efterforskningar innan och allt sånt gör jag. Nu tycker jag för det mesta att det är kul, men just nu när det är så mycket annat som är stressigt är det lite jobbigt. Fast han gör ju sin grej också. Han har tagit ett par extraknäck för att vi ska ha lite bättre budget och det är ju också en del. Jag har ju inte några såna skills så bra att han fixar det då. Puh, känner mig bröllopsslut just nu. Blir bättre när sidan och inbjudningskorten är klara, det är ju det som bör vara klart snart.
a n n a: grattis! Vad kul med ännu mer att se fram emot :) Jag är rädd att det blir lite tomt efter bröllopet när man inte har så mycket att planera för. Skönt också men vad ska man då lägga all tid på? ;)
Stevie Wonder var det ja, gud så senil man kan bli helt plötsligt ;)
Nu är vigselringen beställd iaf, verkar som om det var en Schalinsring jag bestämde mig för, hon var inte helt säker men jag ska kolla om jag hittar den på nätet för den bild jag tog var inte så bra... Eventuellt skulle min storlek inte fås hem förän i februari nån gång men det går inte nåt, slipper jag gå och tjuvprova den hela dagarna ;)
Fick mail i morse om att klänningen är klar och skickas i kväll hong-kong-tid. Spännande! Håll tummarna för att det går fort och att den sitter bra. Bäst att ta några extra vändor till gymmet de närmaste dagarna ;) Tänk va, ringen beställd, klänningen på väg, frisören bokad. Nu behöver jag bara ett par skor så kan jag gifta mig :) Ja, och kanske lite blommor... Hur tidigt ska man beställa brudbukett egentligen?
Gutebrud, jättefin klänning! Passar din figur helt perfekt :)
Jag har nu gjort ett provkort och nu är alla (jag) nöjda och glada. Ska gå och köpa mer papper imorgon när jag är i gbg och så sånt lack som inte går sönder i postens portomaskin. Några fina kuvert måste jag också inhandla och sen är det bara att sätta fart. Rätt enkla kort blir det men fina ändå. Nu ska vi bara göra klart dem, när nu det ska hinnas. Här är både julpynt och gran kvar och jag är såååå less... Jaja, man får väl prioritera korten då de bör komma iväg snart. Ska maila ett hotell och fråga om gästerna kan få lite rabatt där om vi rekommenderar det åt dem. Ligger nära och bra till festlokalen :) Hejja mig, snart är det bara att gifta sig kvar!
Pagemaker finns till Mac, det har jag använt när jag redigerat tidning tidigare. Bra när man kommit på hur man gör, precis som publisher. Såna program är ju gjorda för att göra trycksaker så de är väldigt smidiga och det finns mängder av mallar att använda sig av :)
Hanna, kolla på något tryckeri i närheten annars. Det är kanske billigare och så kan ni hjälpas åt att sätta ihop det om du går dit. De brukar ju vara vana att göra små häften och sånt. Ibland har kommunen eget tryckeri som kan vara billigt. Digitalt tryck ska det vara om du inte ska ha jättemånga då är inte den inledande kostnaden för att göra plåtarna så stor. Men det har de stenkoll på. Bara att ringa och kolla så kanske du kan spara en hacka :) Det hade jag tänkt göra med inbjudningskorten men jag är så dålig att komma iväg så i slutändan blev det att göra själv...
Ibland finns det små kopieringsaffärer som kan göra häften också, men mest i större städer tror jag...
Hej alla nya, välkomna hit :)
Jag har varit och handlat allt till inbjudningskorten nu så då är det bara att tuta och köra med tillverkandet. Ska bara göra 14 st så det går nog hyfsat fort och det mesta gör ju skrivaren.
Ang. gästlistan... Helst skulle jag vilja antingen stryka ett sällskap eller byta ut det mot ett annat, men sambon håller inte med. Lustigt nog vill jag byta mina vänner mot hans i detta fall, men han tycker att om vi bjuder det paret som är hans vänner så måste vi bjuda massa andra som han känner lika väl som de. Men jag känner inte de andra lika väl som de som jag vill bjuda så på så sätt så är det väl så att de borde kunna bjudas och inte resten av sambons kompisar. De av mina som jag skulle vilja låta bli att bjuda bor väldigt långt bort, har knappt kontakt med dem längre men de vill väldigt gärna hålla kontakten med oss och vi var på deras bröllop. Känns bara inte som om de är några som jag ser som naturliga att bjuda, de är snarare de enda som jag känner att jag "måste" bjuda för att de annars tar illa upp. Och de är såklart trevliga, bara inte så nära som de andra som (förhoppningsvis) kommer... Jaja, vi har bestämt gästlistan och nu ids jag inte börja ändra i den... Det är enda tveksamheten...
Jo, vi skulle ju kunna det. Men sambon tycker att om vi bjuder dem så måste vi bjuda massa andra som är lika bra kompisar till honom... Antar att han har lite rätt, det är ju lite konstigt om de blir bjudna och de andra som känner sambon lika bra inte blir det. Det är ju egentligen hans kompisar så han tycker väl att det skulle bli jobbigt om någon frågade om varför det paret blev bjudna men inte nån annan. De är ett rätt stort gäng som varit rätt tighta innan... Men vi kan inte bjuda alla heller riktigt, även om jag föreslog det. Han tycker det är svårt att dra en gräns mellan vänner och bekanta... Jaja, huvudsaken är att de viktigaste kommer iaf. Skulle gärna hoppa över mina kompisar där, men det tycker inte han är en bra idé... Konstigt att vi vill bjuda varandras vänner och inte våra egna ;)