• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • a n n a

snuttfia: steve wonder kanske`:D

min blivande hade ett önskemål vad gäller bröllop "traditionellt svenskt" - hur brett var inte det önskemålet? men jag insåg när jag påbörjade resan mot "traditionellt svenskt" att jag inte är ngn "vit gräddbakelse som vill ha stora bröllopsfesten" för det var min tolkning av "traditonellt svenskt"...dessutom gömde han sig bakom det faktum att jag redan planerat o genomfört ett bröllop, jag "visste" ju hur det "skulle vara"...

men endast en sak visste jag; jag ville göra det annorlunda och jag ville göra det till vårt...det var visst två saker ;)

så jag stoppade allt vad bröllopsplanering hette o landade i att det viktigaste var att vi sa ja till varandra...

detta har slutat med att det blir vackert kyrkobröllop i svenska anda, jag kör svart brudklänning, det blir sabelhäck (då han är militär), sedan blir det brudskål o snittbjudning i mässen som den blivande o en av hans manliga (!) vänner ordnar, därefter blir det middag med frivilligt deltagande på namngiven restaurang...

känns klockrent för oss o lagom mkt jobb för oss båda...

känns bra, spec då vi dessutom lyckats bli gravida mitt i allt :)

• CiaLovesAndreas

anna,
    Grattis till graviditeten!!

• Martinaa

a n n a:
    Nämen GRATTIS!!! Va roligt!! :D När är nedkomsten beräknad??

• Martinaa

Sitter och velar om man ska vara så "töntig" så man beställer speciella frimärken bara för inbjudningarna. Denna är ju söt nämligen www.posten.se/i/ebutik/img/stor/S241828.jpg

Beställer jag 30 sådana kostar det 209:-. Är det värt att betala lite frakt för att få "speciella" frimärken istället för vanliga tråkiga som jag kan köpa i butik i stan? Hur har/ska ni gjort/göra? :P

• Hillena

Martinaa, vi köpte de vanliga tråkiga, tror mest folk bryr sig om hur kortet ser ut. Många slänger nog dessutom kuvertet tror jag. Men visst, vi brudar tänker ju på ALLT när det gäller vårt bröllop :)

a n n a: Stort grattis till bebisen i magen!

• ayle

a n n a:

Grattis till lill knytet i magen

• Hannaibröllopstankar

Anna: Grattis till lilla loppan i magen!

Martinaa: Jag ska köpa speciella frimärken, helt klart... det är ju dom små detaljerna . Tänkte vänta till alla hjärtans dagfrimärkena släpps snart.

• snuttfia

a n n a: grattis! Vad kul med ännu mer att se fram emot :) Jag är rädd att det blir lite tomt efter bröllopet när man inte har så mycket att planera för. Skönt också men vad ska man då lägga all tid på? ;)

Stevie Wonder var det ja, gud så senil man kan bli helt plötsligt ;)

Nu är vigselringen beställd iaf, verkar som om det var en Schalinsring jag bestämde mig för, hon var inte helt säker men jag ska kolla om jag hittar den på nätet för den bild jag tog var inte så bra... Eventuellt skulle min storlek inte fås hem förän i februari nån gång men det går inte nåt, slipper jag gå och tjuvprova den hela dagarna ;)

• Bluebride

cia.... det ekonomiska krånglar vi också med, turligt nog är det bara 3 poster som det krisar för tror jag. Fast de är de viktigaste mat, tårta och dricka.

A n n a.... grattis

Svar på tråden MAJ 2010 del 4