• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Hannaibröllopstankar

På Calliphen kan man, men det kostar garanterat därefter... har inte vågat kolla upp priset än.

• snuttfia

Hanna, kolla på något tryckeri i närheten annars. Det är kanske billigare och så kan ni hjälpas åt att sätta ihop det om du går dit. De brukar ju vara vana att göra små häften och sånt. Ibland har kommunen eget tryckeri som kan vara billigt. Digitalt tryck ska det vara om du inte ska ha jättemånga då är inte den inledande kostnaden för att göra plåtarna så stor. Men det har de stenkoll på. Bara att ringa och kolla så kanske du kan spara en hacka :) Det hade jag tänkt göra med inbjudningskorten men jag är så dålig att komma iväg så i slutändan blev det att göra själv...

Ibland finns det små kopieringsaffärer som kan göra häften också, men mest i större städer tror jag...

• Bluebride

jag kommer göra våra festhäften själv och skriva för hand

• Linn sommaren 2010

Tack! Vi gifter oss den 22e maj.

• Bluebride

vi med

Linn sommaren 2010 skrev 2010-01-18 23:45:51 följande:

Tack! Vi gifter oss den 22e maj.
  • Fröken Strössel

EmMagnus skrev 2010-01-18 21:56:36 följande:

Jag har ju er att tacka för att ni fick mig att börja pyssla, jag tror att det ska bli min nya hobby och ersätta bröllopsplaneringen med Börjar få lite separationsångest, kommer sakna att ha nått som tar upp hela ens vakna tid...
    Jag känner igen mig! Tänkte lite på det igår, vilken tomhet det kommer bli när "det är över". Det kommer säkert vara underbart också men vad ska man göra med all tid som nu går åt till att dagdrömma och småsurfa bröllop? Inget jag är jätteorolig över men en hobby skulle kanske pvara något

Och angående placeringen: Ja det får nog blir så att vi gör ett honörsbord med syskon och föräldrar, fast det kommer bli svårt att få ihop, 10 platser räcker inte riktigt!
  • Avalon75

På vårt honnörsbord blir vi antagligen bara 7 personer; vi själva så klart , bådas föräldrar och sambons mormor. Övriga; syskon, tärna, marskalk etc., kommer vi att sätta på mittbordet närmst oss. Tror det blir roligare för dem att sitta med vänner, kusiner etc.
    Eventuellt blir det inte E-bord utan U-bord. I så fall kommer vi att sätta en lite bänk framför våra platser så att gäster kan komma och sätta sig en stund och prata med oss om de vill. Om det blir det vi kör på kommer vi även att ha en flaska punsch eller dylikt som står vid bänken så att man kan ta en liten skål tillsammans med oss.

Det här med gästlistan...
    Vi skulle absolut inte bjuda mer än 50 stycken, det var verkligen maxantal. Men nu när inbjudningarna gått ut har vi skickat till 61 stycken. Och ädå känner vi att det är runt 15-16 stycken till som verkligen hade velat bjuda, men sånt är livet...

Jag får helt enkelt kolla upp sömemrskor/skräddare i min närhet.

• lenaed

Hello Maj brudar.
    Är ny här, vet inte riktigt om jag gör rätt nu =)
    Men jag känner att jag behöver någon som förstår mig =) Mindre än 3,5 månader till bröllopet och plörtsligt känns det som det är mycket att göra. Vill inte tjata sönder mina vänner, mn familj och framför allt inte min blivande man. =)

1 Maj är det dags i alla fall =)

• Avalon75

Grattis lenaed till stundande bröllopet!

Den här tråden är ypperlig att få hysteriska utbrott i, hitta hjälp i, få peppning i...(alla går ju igenom samma sak), istället för att "plåga" blivande maken...

• Ananias

lenad- då är du precis på rätt ställe=) ha ha

Svar på tråden MAJ 2010 del 4