• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • pettan
    Avalon75 skrev 2010-01-19 08:24:25 följande:
    På vårt honnörsbord blir vi antagligen bara 7 personer; vi själva så klart , bådas föräldrar och sambons mormor. Övriga; syskon, tärna, marskalk etc., kommer vi att sätta på mittbordet närmst oss. Tror det blir roligare för dem att sitta med vänner, kusiner etc. Eventuellt blir det inte E-bord utan U-bord. I så fall kommer vi att sätta en lite bänk framför våra platser så att gäster kan komma och sätta sig en stund och prata med oss om de vill. Om det blir det vi kör på kommer vi även att ha en flaska punsch eller dylikt som står vid bänken så att man kan ta en liten skål tillsammans med oss.Det här med gästlistan...Vi skulle absolut inte bjuda mer än 50 stycken, det var verkligen maxantal. Men nu när inbjudningarna gått ut har vi skickat till 61 stycken. Och ädå känner vi att det är runt 15-16 stycken till som verkligen hade velat bjuda, men sånt är livet...Jag får helt enkelt kolla upp sömemrskor/skräddare i min närhet.
    Känner verkligen igen att antalet gäster blir något fler än man tänkt från början! vi hade 63st på listan i början o nu skickar vi inbjudningar till 79st! Huvaligen!
    Har oxå börjat fundera på bordsplaceringen! Vi kommer ha ett stort E-bord med 17st vid honörsbordet! Verkar det dumt att sätta så många där?
    Vårt rum är avlångt så våra utstickare kan inte bli för långa!
  • Angel2

Hej hej vi ska gifta oss 8e maj.
    Och jag hoppas att jag kan få lite tips och ideer av er. =)
    Vi har ingenting klart.
    Idag ska vi träffa prästen och sen i veckan boka allt.
    Men när ska man skicka inbjudningarna. Kanske börjar vara dags.

• Avalon75

@pettan:
    Absolut inte dumt med många vid honnörsbordet, man gör ju som man vill, och dessutom det som passar lokalen man sitter i.
    Vi är verkligen inga Ribbings..., utan anpassar diverese bröllopsregler så att det passar oss och vårt bröllop

• Hannaibröllopstankar

Välkomna hit alla nya majbrudar!
    Det är som sagt här vi kan tjata sönder varandra och stötta varandra och inte minst byta erfarenheter.

Vi kulle bjuda 50st också, men har landat på 60... Varför blir det alltid så? Vårt problem är nu bordsplaceringen. Jag vill tvunget ha runda (eller fyrkantiga) bord men det funkar med max 55 personer.... Jag ska iallafall tvunget ha det, får flirta med honom som har stället. Strunt samma om vi får ett minidansgolv

• Martinaa
    Hannaibröllopstankar skrev 2010-01-19 12:03:59 följande:
    Vårt problem är nu bordsplaceringen. Jag vill tvunget ha runda (eller fyrkantiga) bord men det funkar med max 55 personer.... Jag ska iallafall tvunget ha det, får flirta med honom som har stället. Strunt samma om vi får ett minidansgolv
    I vårt fall kommer vi ha två små bord där dansgolvet ska vara, så man får duka undan de borden sen för just dansen. Kanske kan vara ett alternativ för er också??

Välkommen hit alla nya, kul att det hela tiden droppar in nytt folk! Vår lista börjar bli lång, 70 brudar! Tror ni vi kommer över 100 innan maj är här? Linn, Lenaed och Angel, ni är alla med på listan nu!

Var nere i stan med sambon idag och var inne på Glitter och provade en av deras tiaror, den var riktigt fin. Har länge spanat på en på nätet, så fick lite beslutsångest nu. Hm, när jag kikar på nättiaran nu så var den nog rätt lik den på Glitter, och den på Glitter var dessutom lite billigare, så springer nog och köper den nästa gång jag är i stan!

Förresten, var det Hillena som var ute efter diamantkonfetti? Hur gick det sedan? Här finns en del också. www.tiaror.se/ovrigt.htm
  • sköldis10
    Angel2 skrev 2010-01-19 11:11:48 följande:
    Hej hej vi ska gifta oss 8e maj.Och jag hoppas att jag kan få lite tips och ideer av er. =)Vi har ingenting klart.Idag ska vi träffa prästen och sen i veckan boka allt.Men när ska man skicka inbjudningarna. Kanske börjar vara dags.
    Hej Vi ska med gifta oss 8 maj, men har ni redan träffat prästen...?? Ringde prästen upp då eller planerade ni in en dag då ni bokade kyrkan??
  • Martinaa

Hej o välkommen hit Sköldis!

Nä, jag har inte träffat prästen än. Tror inte man brukar göra det förrän någon vecka innan bröllopet.

• jaao

Välkomna alla nya majbrudar Kul!

Idag har vi varit och kikat på lokalen och diskuterat
    meny, personal, städning och ja allt annat.

Fantastiskt ställe, lokalen är som ett högt valv i rött tegel, med vitt tak och gamla bastanta träbjälkar och ett supermysigt halvmånsfönsten högst upp med svart smide. jag blev kääär

Precis utanför höll de på att bygga en liten dansbana/lusthus där vi ska ha våran "brudskål".

Enda nackdelen är väl att det ligger mitt ute i ingenmansland, 1½ mil utanför stan. men det löser sig nog.

Ja, så nu är det bara till att råna en bank eller nåt, ser våran budget spricka och vår bröllopsresa försvinna.

Har gått från 7 till 35 gäster...shiiiit! jag som har scenskräck och avskyr att stå i centrum för uppmärksamhet!

• majsan801

Jaoo ja jag vet inte heller hur jag ska klara av att alla tittar på mig. Därför ville vi ha ett litet icke kyrkligt bröllop men nu står vi här med 60 gäster kyrka och hela baletten. Hoppas bara att man inte ballar ur. Kommer tokböla det är ett som är säkert. Förstår inte hur jag ska kunna säga JA.

• Martinaa
    majsan801 skrev 2010-01-19 18:00:20 följande:
    Jaoo ja jag vet inte heller hur jag ska klara av att alla tittar på mig. Därför ville vi ha ett litet icke kyrkligt bröllop men nu står vi här med 60 gäster kyrka och hela baletten. Hoppas bara att man inte ballar ur. Kommer tokböla det är ett som är säkert. Förstår inte hur jag ska kunna säga JA.
    Här är en till lipsill!! Jag känner ju klumpen i halsen bara jag ser bilder på andra brudpar typ, haha. Lyckades med nöd och näppe hålla tillbaka tårarna när min bror gifte sig för två år sedan, och det var inte illa med tanke på att hans brud då stod alldeles rödögd framme vid prästen.
    Antagligen kommer jag mitt i allt stå och blinka frenetiskt och titta upp i taket och se helt frånvarande ut, bara för att försöka koncentrera mig på annat, haha. Vill inte vända mig om och vara alldeles rödgråten ju... Men jag började ju storböla bara sambon friade till mig, så vet inte hur bra det kommer gå...
Svar på tråden MAJ 2010 del 4