• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Avalon75

@jaao:
    Om du har tillgång till Publisher så gör den själv där. Görenkelt med att rita upp bord, numrera och sen ha textrutor bredvid med siffra+namn.
    Dessutom kan du lägga in bakgrundsbilder och andra bilder väldigt enkelt i det programmet.
    Vi gör vår i Publisher, skriver sedan ut på A3 och sätter upp på åtminstone 2 ställen i närheten av middagsborden eftersom folk alltid brukar få stå och trängas vid bordsplaceringstavlorna...

• Avalon75

Jag kommer att behöva stryka/pressa min brudklänning just innan den stora dagen, kanske även göra någon justering på längden beroende på vilka skor jag bestämmer mig för.
    Är detta något som en sömemrska gör? Att de gör ändringar förstår jag , men är det även till en sömmerska man vänder sig för att få sin klänning slät?

• Fröken Strössel

Avalon - Spontant vill jag säga kemtvätt men om du ändå ska göra ändringar kanske en skräddare fixar det också.

• jaao

Tack för tipsen Ska kolla upp det!

Avalon75, jag har ingen aning? Men det skulle kunna vara?

Ingen som behöver en tärnklänning föresten?
    har en tillsalu! Stl. 36 cerice/rosaaktig

• Ananias

avalon- det borde de kunna. den sömeska som ja ska få hjälp av som jobba i en brudaffär sa att hon kunde stryka min.

fröken strössel- kan ni inte sitta ihop med era föräldrar o syskon typ. ungefär som om ni hade haft ett tradinellt homörsbord??

• gutebrud10

Hej på er!

Ni måste skriva så fingrarna blöder

Idag har jag fått inbjudningskorten färdiga och jag har suttit med en sax i handen så att jag fått kramp men fina blev dom och på lådan ska dom imorgon, ska lägga upp bilder snart.
    Har förresten lagt upp bilder på min klänning, behöver som tur är inte fundera på strykning då den ska vara skrynklig

Vi har funderat fram och tillbaka på om vi skulle ha en präst som viger el vigselförrättare och bestämde oss till slut för präst. Tror ni vi fick tag i någon präst då?
    Nehej, prästerna i Visby viger bara i Domkyrkan och inte i någon ruin, det slöt med att jag bokade en vigselförättare istället, går ju förvisso lika bra det men det är så typiskt när man äntligen kommit fram till ett gemensamt beslut.

Hur får man tag i publisher somalla pratar om?
    Är inte så duktig på datorer

• snuttfia

Gutebrud, jättefin klänning! Passar din figur helt perfekt :)

Jag har nu gjort ett provkort och nu är alla (jag) nöjda och glada. Ska gå och köpa mer papper imorgon när jag är i gbg och så sånt lack som inte går sönder i postens portomaskin. Några fina kuvert måste jag också inhandla och sen är det bara att sätta fart. Rätt enkla kort blir det men fina ändå. Nu ska vi bara göra klart dem, när nu det ska hinnas. Här är både julpynt och gran kvar och jag är såååå less... Jaja, man får väl prioritera korten då de bör komma iväg snart. Ska maila ett hotell och fråga om gästerna kan få lite rabatt där om vi rekommenderar det åt dem. Ligger nära och bra till festlokalen :) Hejja mig, snart är det bara att gifta sig kvar!

• majsan801

Dum fråga men jag har fått lackstänger av min syster som vi ska lacka igen kuverten med och en sigill stämpel. Men hur gör man? Över ljus blir det ju sotigt. Bra tips någon?

• gutebrud10

Snuttfia, tack, det kändes bara så perfekt när jag provade den och eftersom den inte gick att beställa så var det bara att bestämma sig på studs. Men egentligen var det inte alls en sån jag hade tänkt mig men man kan ju ändra sig

Måste erkänna att jag körde en snålvariant på kuverten, hade först tänkt göra egna av A4papper men korten var alldeles för stora så det gick inte, tog vanliga vita stora (fula) kuvert men skrev adressen med guldpenna och klistrade dit lite hjärtan och rosor, hoppas de slänger kuverten direkt.

Strunta i granen, julen vara än till påska heter det ju, bröllopet är viktigare

• Martinaa

Publisher ingår i Office från Microsoft. Inget gratisprogram med andra ord. Funderar du på att köpa nytt så ingår det heller inte i Hem&Studentutgåvan, utan först i Small Buisness-utgåvan som kostar några tusenlappar att köpa... :S
    Här kan man dock ladda ner en beta-version av Office 2010 gratis, men jag vet inte hur länge man har tillgång till det eller hur det funkar www.microsoft.com/office/2010/en/default.aspx
    Publisher är grymt när man ska göra festhäftena! Det räknar själv ut hur det blir med alla sidor och så, man behöver bara fylla i som det ska se ut och skriva ut - klart! Typ!

Strössel:
    Håller med Ananias, kan ni inte ha som ett honnörsbord då, fast runt?

Svar på tråden MAJ 2010 del 4