Bröllop 2010 del 9 (sista året)
Blev lite smågrinig häromdagen. Jag och m2b satt hemma hos kompisar och pratade om bröllopet. De frågade om vi var nervösa och jag svarade att "nej, man ser nog bara väldigt mycket fram emot det" (det var alltså vigseln vi pratade om). Då säger m2b; "Jag ser nog mest fram emot festen". Hur ska man tolka det liksom??? Vaddå? Går inte själva dagen ut på att vi ska vigas. Jag ser också sjukt mycket fram emot festen men det är ju vigseln som är den viktigaste stunden på dagen. Och så när han sa så så började jag oroa mig över hur mycket han kommer att dricka den kvällen. Det händer relativt ofta att han säger att han inte ska dricka så mycket men så slutar det ändå med en hel del (framför allt om det blir en riktigt bra fest, vilket ju vårt bröllop kommer att bli). Hur ska jag förklara hur jag tänker? Funderar nästan på att helt lugnt säga att om det är så han känner så kanske vi ska ta vigseln på stadshuset och bara köra festen sen. Då sparar vi ju en massa pengar på min klänning, hans kläder, marskalkernas kläder, tärnornas kläder, dekorationer, vigselprogram mm mm, som vi kan lägga på bröllopsresan. Överreagerar jag?