• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Min m2b har också rejält med tatueringar, varav en av dem är "min" . Inte mitt namn dock .

Jag är inte överviktig men vill gärna trimma till kroppen lite till bröllopet. Men ett gå-ner-i-vikt-tips som jag kan ge är att sluta med p-piller. Hux flux började alla säga att jag blivit så smal och att jag hade gått ner. Kunde inte komma på vad det var först, för jag hade slarvat med både godis och träning. Ställde mig på vågen och mycket riktigt, 3 kg ner på 4 veckor, utan ansträning. Då kom jag att tänka på att jag slutat med pillren. Nu får jag dras med oregelbunden mens igen, men i övrigt mår jag toppen. Min m2b's syster har gått ner massor med viktväktarna, hon gillar dem skarpt.

• Sundance

I 30-årspresent får nog min man (som han kommer att vara då ) en resa till något varmt ställe. Men jag har äntligen bestämt mig för vad han ska få i morgongåva. Det blir en wiskeyprovning på Ven. Hänger dock lite på om hans kusin vill betala för att haka på. Jag är ju ingen wiskeymänniska och det kanske inte är så kul för honom att åka själv.

• Sundance

Själv är jag en liten pendlare... Tränar och äter sunt och är nöjd med kroppen i någon månad. Slarvar med träning och äter massa godis och går upp lite ett par veckor och sen nya tag igen. Har ganska lätt för att gå upp ett par kilo bara över någon helg om jag slarvar. Har väl kanske lätt för att dra på mig vätska. Men å andra sidan så behöver jag bara några ordentliga träningspass för att se hyfsat slimmad ut igen. Kanske sitter allt bara i huvudet

• Sundance

Vår budget ligger på 100.000, men om m2b godkänner så kommer den landa runt 110.000 innan vi säljer klänning, hans kläder, stolsöverdrag och så efter bröllopet. Då räknar jag med att vi landar runt 95.000. Men ska vi landa runt 100.000 innan vi sålt allt så får jag också skära ner en hel del.

• Sundance

Grattis Humlan! Härlig känsla, eller hur? Första turen utan någon som sitter bredvid är speciell !

Vad kul med klänningen Molnis ! Härlig känsla det också eller hur .

Jag kommer få hämta min klänning i januari. Eller alla fall åka upp och prova och så får de göra lite justeringar på längden och så, så jag kanske inte får den med mig hem då . Eller så tar jag den med mig och lämnar in den till ngåon här i Lund/Malmö. Ska ju faktiskt beställa en från Kina också men den får vänta lite. Den ska jag ta från egen budget och den här lönen blir det kärvt. Har en lite hund som är sjuk och kostar mig en hel del nu . Någon här inne som är duktig på hundar och deras sjukdomar?

• Sundance

Nä, det är bara det att jag såg en så himla vacker på en Kina-sida, men så tänkte jag att innan jag köper så måste jag ge mig ut och prova för att se vad jag passar i. Axelbandslöst? Halterneck? Kritvit? Ivory? Och så går jag självklart och fastnar för en klänning jag provar och då kände jag att det kanske var säkrast att köpa den, men samtidigt kommer jag aldrig få Kina-klänningen ur huvudet om jag inte får prova den. Så det fick bli båda, och den som jag inte väljer säljer jag. Fast många har frågat om jag ska byta sen på kvällen, så man kanske skulle överväga det

• Sundance

Har varit lite sugen på att köpa en kort, röd klänning till festen sen, men jag menar, hur ofta får man ha sin brudklänning på sig, så då är det väl roligt att ha den hela dagen...

• Sundance
    Blivandefrueriksson skrev 2009-12-23 16:04:11 följande:
    sundance vad har du för problem med hunden? har haft 3 hundar.
    Han fick analsäcksinflamationer väldigt tätt, så efter tre tömningar hos veterinär,varav en var med sövning, och 2 penicillin-kurer som förstörde hans lilla mage, så bestämde vi oss för att opperera bort analsäckarna. Så det gjorde de på tisdagen och så fick han ett morfinplåster och smärstillande tabletter. Det stod att biverkningarna kunde vara allvarliga på tabletterna och han måste ha fått biverkningarna, för allt han äter kommer ut i båda ändar. Och så började det komma blod ur rumpan vilket de trodde berodde på att slemhinnorna förstörts av penicillinet, kanske. Och så har han svårt att hålla sig och märker inte riktigt själv när han behöver göra nummer 2. Och så till råga på allt så fick han en allergisk reaktion antingen mot något de tvättade honom med vid opperationen eller mot medicinerna för han fick det mest vidriga eksem jag sett i sina ljumskar. Han skrek rakt ut när vi la på salva. Vi fick sluta med de smärtstillande för han blev helt konstig. Alltså psykiskt också. Tycker så synd om honom.
  • Sundance

Ja, det är synd om vovven . Han fick special-mat, och lite aloe-vera för att läka slemhinnorna. Nu har han i alla fall slutat med penicillinet och han tog bort stygnen igår så jag hoppas att han kryar på sig nu när kroppen får lugna sig lite. Veterinären har inte verkat så orolig i alla fall.

Hade en mysig julafton. Första julen jag firade med min fästman och hans familj. Kul att se hans systersöner på julafton, helt galna. Tomten som de hyrt in var en kvinna och firade sin jul genom att dricka lite vin med en väninna. Missförstå mig inte, hon skötte sig jättebra och jag märkte inte om hon var berusad men sebastians, 5 år, kommentar var klockren, efter att ha kramat tomten säger han till mig "Jag luktade på tomten och han luktade inte så gott".

Fick presentkort på Panduro, perfekt nu när vi ska handla till inbjudningskorten.

• Sundance

Men Katja, du kan ju överföra via telefonbanken om du har Swedbank och har telefonbank. Det gör jag alltid. Ditt e-sparkonto har kontokod 7 och ditt privat konto brukar ha kontokod 1. Så välj bara 20 i telefonbanken och gör en överföring från konto 7 till konto 1. Men det är om du har swdbank. Vet inte hur de andra bankerna har det.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)