Bröllop 2010 del 9 (sista året)
Förresten... Klart att jag kan vidarebefordra mailet Bettertogether. Inboxa mig din mailadress bara så fixar jag det.
Förresten... Klart att jag kan vidarebefordra mailet Bettertogether. Inboxa mig din mailadress bara så fixar jag det.
Ja, jag blir mer och mer sugen på att läsa till florist . Ni är så duktiga! Själv har man en musikalutbildning och vad blev det av det?! Haha .
Nej, jag blev plötsligt riktigt nervig vad gällde vår tårta när jag såg de bilderna. Usch! jag hade för det första inte betalat dem en krona. Sen hade jag nog åkt och köpt 20 st Budapest-stubbar istället . Eller gjort marängswizz som min m2b föreslog när jag visade honom mailet.
Haha! Då blir det en VIT jul, Bettertogether . Ojojoj vad jag är fyndig idag då. Ikväll ska jag och m2b ha lite myskväll. Ska laga hans favoritmat och sedan försöka ge mig på en fransk chokladtårta med nougatglacyr som jag inte gjort innan. Spännande... Men först ska jag tappa upp ett varmt och skönt bad till honom med tända ljus (och skum! Som Chandler i vänner ). Och handduken i torktumlaren. Sedan tänkte jag hyra Seven Pounds. Vet att det är en gammal film men vi står ofta och håller i den i videobutiken men det blir aldrig av att vi hyr den så...
OPjojoj vad ni har skrivit! Har haft en skön helg trots sjukdom. Skulle åkt till Stockholm på julfest men fick stanna hemma. Men det blev ok ändå. Utom lördagskvällen, då jag fick sitta i bilen i 1,5 timma. Sambon hade herrmiddag och det sista jag sa innan jag gick var "skicka nu ett sms när ni går ut så jag vet när jag kan åka hem". Var hos en kompis och då sambon sagt att han trodde de skulle ut vid 12, halv 1 så åkte jag från Malmö kvart i 12. Messade och frågade om de gått ut, inget svar. Åkte förbi en kompis för att se om hon var vaken men där var mörkt. Satt i bilen en stund och läste. Skickade ett sms till runt halv 1. Inget svar. Åkte hemåt och letade en stund efter en p-plats. Messade igen strax innan 1. Inget svar! Kvart öveer 1; riktigt förbannad. Går hem ändå. Tomt! Skickar igen "Har ni gått???". Svar: Ja, e i Malmö. Gick vid 12. Kommer snart hem." Dessutom var där disk överallt i lägenheten. Stora jack och svarta skomärken i vår vitmålade trappa. Hatthyllan hade ramlat ner från väggen. Bordsunderlägg? Nix! AAAHHHGG! Vad säger man? Vuxna män! Inga pluspoäng till sambon i helgen. Fick dessutom själv ta hand om disken på min födelsedag i lördags. Trots att jag lagat maten. Men jag älskar honom
Förlåt, födelsedag i fredags. Men jag fick ju iofs ändå ta hand om herrmiddagsdisken i lördags.
Jag har precis samma dilemma som du Bluebride. Visserligen har jag en god vän här som funkar som lite koordinator, som garanterat kommer vilja ordna en hippa, men många av mina vänner bor långt bort. Bara en av tärnorna här i Malmö. Och tyvärr är hon inte så bra på att ta egna initiativ. Hon tänker garanterat "det är klart att vi ska ha möhippa", men hon själv kommer inte ordna någon. Sedan bor resten i Stockholm, Örebro och Vimmerby. Visst känns det lite tråkigt? Men jag känner inte att man kan kräva att de ska resa ner för en sådan sak och sedan dessutom åka ner ett par veckor senare för själva bröllopet.
Stackars dig! Maginfluensan är min mardröm. Är vad man kallar emetofobiker, vilket innebär att jag har fobi för allt som har med kräks att göra. Har inte haft magsjuka sedan 6-årsåldern, tack och lov. Men sedan jag flyttade ihop med sambon för ett par år sedan går man ju och oroar sig för att han ska få den också. Får panik när jag tänker på att man inte har någon stans att ta vägen. Så vintertid har alltid (även långt före svininfluensan) inneburit söndertvättade händer och handsprit för mig.
Jag har köpt klänning och gifter mig i augusti. Klänningen kommer i januari så sista helgen i januari ska jag upp och prova och se om den behöver läggas ut någon centimeter. Ska faktiskt beställa en från Kina också som jag tittat på länge och nog inte kommer att kunna släppa förrän jag fått den på mig (eller så är det den det blir). Hade hoppats kunna gå ner lite innan jag tog mina mått och beställde den men vad fasen... Så illa är det inte så på fredag får min tjejkompis hjälpa mig med måttbandet.