• Heloise

Tantvarning för 7:e gången

Nä du är inte alls en skitmorsa Sonja!

Min mamma hotade att sälja mina ponnyer vid ett flertal tillfällen och jag lider inte av det nu och jag led inte av det då.
    Däremot fattade jag att jag hade gått över en gräns, som gjorde min vanligtvis underbara och snälla mamma så arg att hon hotade att ta det som var mest värt för mig. Det tog ett par år innan jag upprepade misstaget...

Puss på dig Sonja, jag tycker att du verkar vara en superbra mamma, hoppas du får en bra dag på jobbet och att skitchefen håller sig bort!

• Heloise
    Panzerfaust skrev 2010-02-25 09:16:32 följande:
    [citat]
    O Om valet stod mellan att kolla på damhockey och rulla runt naken utanför kåken hade jag legat i snön här utanför på en pisskvart, damhockey är själadödande.

Och jag hade stått med filmkamera och dokumenterat händelsen, och hade du haft otur så kanske dörren hade varit svår att öppna också
  • Heloise

Nu är vi tillbaka ifrån frissan,lunch, shopping och jag är klar med maten tills svärisarna kommer ikväll. Det blir bouef bourgignon och en glasstårta till efterrätt. Jag känner mig helt slut och skulle helst vilja gå och lägga mig.

Men det var kul hos frissan iaf, nu är de gråa håren borta och de slitna, kluvna topparna likaså.

Hoppas huset är allt ni önskar Solde, så spännande med husköp, H och hennes kille är oxå ute och letar hus. Klart att Elsa ska ha ett hus! Velour mysdress är väl en ok outfit för svärisarna och svägerskan med halva?

• Heloise

Jag hoppas du mår bättre snart Cantaton.
    Kramar till Aleta, det är hemskt att ta det beslutet.

Idag ska vi få en massa vänner på middag, ser framemot det Vad jag inte ser framemot dock är att jag måste ringa och böna och be Anita på Nordea,( de har sagt upp lånet på mamma och pappas hus, det där lånet som står i mitt namn) eftersom pappa inte sköter inbetalningarna. Om hon inte tar tillbaka det så måste jag nog fly landet, ja eller hosta upp 500' 000kr

Ja, nä men det var väl ungefär vad som är på gång i mitt liv.

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-03-05 13:30:21 följande:
    Heloise Hoppas Anita på Nordea har en av sina bästa dagar...
    Hon brukar vara trevlig, och lånet är inbetalt, om än hysteriskt sent. Det löser sig säkert, eller så gör det inte och allt går åt helvete. Ingen ide att bli hysterisk, go with the flow, det är mitt motto, ja det och "det som inte dödar härdar".
  • Heloise
    Soldemor skrev 2010-03-05 13:28:45 följande:
    Rätt lugnt och händelselöst mao...?
    Japp, en vanlig vecka i mitt liv, saknar ett par kronofogdebrev för saker som pappa har ställt till med för att göra det komplett, men man ska inte vara för kinkig ,-)
  • Heloise

Glömde säga att jag ska göra kladdkaka med polly idag, jag tror på det och medelhavslasagne.

• Heloise

Åh nu är jag alldeles varm i hjärtat! Har fått umgås med både härliga Nanna och Elsa en hel kväll, och deras underbara föräldrar!

• Heloise

Glöm inte att måla huset Blomman, alla målar hus i svensson-svensson områdena

Anita var trevlig som vanligt och lugnet har åter sänkt sig över smurfhuset.
    Solen är ju underbar, och snart är det dags för min favorit högtid, påsken! Jag har alltid älskat påsken, godis, ägg och kaniner, kan det bli bättre?

Idag ska jag till friskis med bästa H som har lämnat gullElsa med pappsen och en flarra urpumpad mjölk, L oc L ska oxå hänga på, så 4 kvinnor starka lir vi.

Dessutom väcktes jag av ett sms ifrån optikern, och mina två nya par glasögon är klara!

Annars är jag lite less på min kropp som inte alls uppför sig speciellt bra...

• Heloise

Blomman:
    Jag beundrar er och er styrka!

Jag ska tjoffa in lite citron och vallmomuffins i ugnen innan Panzer och jag sticker till stan!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången