• Heloise

Tantvarning för 7:e gången

Uppdatering ifrån blomman allt verkar jättebra!

• Heloise

I dag är en väldigt dålig dag. Varför kan jag inte få en chans att återhämta mig mellan smällarna? Hur mycket problem är det ok att få tack vare sina föräldrar innan man går under?

• Heloise
    Sonja68 skrev 2010-03-25 11:36:49 följande:
    Helosie, vad har hänt *kramar om försikigt*
    Pappa och mamma så klart. Det visade sig att Anita på nordea inte kunde fixa röran så nu får jag en missbruksanmärkning som sitter i i 3 år, det är en "lättare2 anmärkning än en betalningsanmärkning eftersom bara banker och kreditföretag kan se den, men det betyder att vi inte kan flytta, inte låna mer pengar för att gör ett kök etc. Helt jävla låst i ytterligare 3 år.
    Det värsta är ju att det inte är mitt fel, jag har aldrig missat en betalning i hela mitt liv. Aldrig varit en en dag sen med amorteringar etc. Men det spelar ingen roll.
    Stackars Anita grät nästan när hon ringde och förklarade att hon gjort allt som stått i hennes makt men hon kan inte stoppa det!
  • Heloise

Jag står på huset och därför står jag på lånet, skitkorkat jag vet, men jag var knappt 18 år fyllda och bodde hemma när det hände och jag ville bara hjälpa mina föräldrar.

Nu har jag pratat med pappa och gapat och skrikit och gråtit, det känns lite bättre nu. Han får göra vad han vill men jag ska inte fortsätta stå på huset. Det hjälper ju inte anmärkningen men det kan iaf inte bli några fler. Tack för kramarna tjejer!

Jag vill inte att ni ska tro att jag är en wt skata, jag är super ordentlig men med jävligt struliga päron!

• Heloise

Mäklaren kommer kl 3 idag, och Anita på nordea jobbar för att fixa så att mamma och pappa kan ta över lånen. Anmärkningen går inte att göra nått åt, men vi kan iaf försöka göra lite damage control

• Heloise

Aleta har du ngn länk? Jag vill så gärna lyssna på dig, och dig mittiprick1

Nu har jag bakat 4 sockerkakor till Panzers fikafredag m jobbet och så har jag gjort en snickerskaka, en kall, det är första ggr jag gör det så vi får se hur den blir.

Låter härligt med en hotell övernattning Sonja, jag skulle behöva en sådan, kan man boka hotell i staden man bor i ? haha

• Heloise

Välommen hem Blomman!
    Med snyggembryot! Vad det gör mig glad att se hur glad du är, klart som f-n att du ska hoppas!!

Usch Dfk: Det låter inte alls bra, *kramar om* hur kommer det sig att chefer för det mesta är skitstövlar? Inte alla så klart, men jag har haft en riktigt bra chef på runt 7 jobb, alla har inte varit skitsövlar, men kvalitén har varit varierande...

Tack för alla kramar!

Panzer kom hem med blommor och ett pkt cigaretter, det är kärlek det!

• Heloise

Jag har köpt en kaffemaskin, en sån där dyr sak som gör espresson och sen kan man skumma mjölk och få en trevlig liten latte! Den är tyvärr väldigt komplicerad och Panzer coachade med manualen medan jag fumlade runt.

Nu ska jag ta min latte och gå ut och ta en cigg mmmm!

Fick skäll av en tjej i dag för att ajg jobbade trots att jag var förkyld, hon tyckte inte att jag skulle smitta folk ifrån kassan. Mmm men vi kan göra en deal, om alla sjuka kunder stannar hemma så stannar jag hemma när jag är sjuk!

• Heloise

Jag ska tydligen dela ut FP reklam efter jobbet idag, jo för jag vill så gärna gå till 150 hus och frysa rumpan av mig efter 11 h jobb. Men Panzer säger att jag måste uppoffra mig om jag vill komma till Bryssel! Undra om Jackie Kennedy Onassis var tvungen att knata runt Boston och dela ut Jfk pamfletter ? Tveksamt väldigt tveksamt...

• Heloise

Good morning tanttråden!

Woot för Blompojken, 20-4 det är ju en krossande serger!

Lilla Siena på stora äventyr, här hemma längtar missarna ut, men de får stanna inne ett tag till, jag ska bygga superhögt staket till sommaren, då får de gå ut, alt i sele, men vi har fortfarande mkt snö.

Bruttan hur mår du och grodan? Jag var in och kikade på kulan, så fin!

Tinker: vilken jobbigt helg ni haft, ja det är ju konstigt att det ska gå i ett hela j-vla tiden. Precis jag fokuserar på motionen jag kommer att få! Det blev uppskjutet tills idag, jag var INTE på utdelningshumör igår kväll, efter att ha stått i nästan 11h på jobbet.

Nu tar jag en latte( sådan vardagslyx med kaffemaskin!) och sen ska jag göra mig i ordning och åka in till stan där jag ska luncha med bästa H och lilla Elsa, jag hoppas att Elsa kickstartar ÄL

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången