• Sonja68

Tantvarning för 7:e gången

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!! Cantaton och MittiPrickan

Hoppas ni haft en underbar dag och att schlagerkvällen blir fantastisk!

Jag och mina töser har varit på skoter hela dagen. Åt lunch på ett berg där vi åkte pulka i flera timmar. SEdan en sväng till mormor o morfar på kaffe/saft och bullar o glass.
    Nu tror jag tar Blomman på orden och unnar mig en 3,5:a idag också, med nötter. Vet inte, men på nåt sätt känner jag mig värd det

Bruttan; vi måste absolut ta en öl nån gång! Vi kommer och åker slalom på nåt år eller så.
    Eller så kan vi ses på Pite havsbad i sommar?!
    Då kanske allra käraste Daa dyker upp också? Daa???!!! Är du där?

lara C välkommen

Föressten, visst var det väääääldigt länge sen man hörde nåt från Tinker och Frulle?!

• Sonja68

Hörni, jag fick lite huvudbry idag.
    Fick veta att förutom att min mor har åldersdiabetes (det visste jag) har både hon, pappa och brorsan (!) nu diabetes och högt kolesterol. Brorsan är 51. Morsan och HAN också har dessutom högt blodtryck. Så brorsan har fått börja äta blodtrycksmedicin nu!!
    Så de sa åt mig idag: "Där ser du vad som väntar dig, tänk på det redan nu". Jaha. Vad ska jag göra
    När jag var gravid med andra barnet hade jag en gång lite högt blodsocker och fick två gånger göra sån där "sockerbelastning", men då var det normalt igen.
    Men nu sa min familj att det är ett tecken på att jag också kommer få diabetes?! Va?!?!
    Jag har alltid haft väldigt lågt blodtryck, så även min mor, men nu har hon högt alltså.
    Tja, jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till denna info. Men kanske börja tänka på att äta lite mindre sött och träna mer kanske. I förebyggande syfte eller vad tror ni?
    *förvirrad och lite orolig*

• Sonja68

SKÅL Blomman! *skanderar "Blomman for President" högt och taktfast*

Jag tänker faktiskt så när maken är borta: "Gud så skönt, ungarna är i säng, jag har TV:n och datorn för mig själv och jag SKITER i alla måsten och tänker fan bara ligga här och fisa om jag känner för det* Så värst dåligt samvete har jag faktiskt inte längre. Tänk så mycket jag står ut med... Ska man då fan inte få ta sig en bärs i lugn och ro utan att ens "dåliga samvete" börjar picka på. Nä då är det bättre att dra i sig en bärs till, eller ett vinglas och dränka den jäveln

• Sonja68

Jag har dragit in T:s veckopeng idag. Hon har inte skött sig i veckan. Gnäll och grin ang kläder i princip varje morgon. Samma imorse. Hon får annars veckopeng till lördagsgodis (eller vad hon nu vill göra för pengarna) på lördag.
    Jag blev helt vansinnig!! Just då ringer brorsan. Jag vrålar "svara" åt lilla K. Hon svarar, artigt och prydligt med ett "Hej det är K". "Hej morbror M" "...vad vi gör... tja, jag har klätt på mig och mamma bråkar med T... jag tror det är om kläder igen"
    Brorsan fick sig världens skratt

En dag i veckan när vi, försenade och stressade pga T:s sedvanliga bråk om kläder som knölar,skaver, osv" rusar ut till bilen för att burna iväg till skola och dagis, så gick grannen förbi med hunden. Han brukar alltid prata med flickorna. Han frågade varför T är så sur. Hon svarade inte. Då frågade han K, "hur mår du då"? "Jag mår bra, men jag har ont i öronen" "Nämen varför då då?!" frågar grannen. "För att mamma har skrikit så på T att jag nästan blev hörselskadad" svarar hon!! Vad ska grannen tro...
    Men han har barn själv, visserligen i övre tonåren, men han vet nog hur det kan va'. OM inte annat så vet han det nu

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-03-13 19:56:16 följande:
    Sonja, Underbara lilla K! Och som sagt, fisa i soffan i sin ensamhet är en mänsklig rttighet.Min poäng är bara den att vi hela tiden är så medvetna om att vi just skiter i måstena. Min sambo är så befriande omedveten och totalt oberörd av att några sådana konstiga monster som Måssten ens skulle kunna finnas. Alltså skiter han inte i dem. han har aldrig tänkt på dem från början. DET är den riktigt stora skillnaden.Sonja: Nu borde jag ta disken så det är fint i köker imorgonbitti för det är så mycket skönare.....men det skiter jag i. *ÖL, fis fis*Sonjas man eller min sambo eller valfri annan man:*ÖL, fis fis*Ser du så mycket mer i stunden det senare är?
    Jo Blommis, jag förstod vad du menade och jag funderar också på varför det är så? Känns gammalmodigt att skylla på kön eller gener, och kan inte låta bli att undra "arv eller miljö"??
    Jag önskar verkligen att jag kunde tillhöra gruppen *ÖL, fis fis*... Så befriande det hade varit

• Sonja68

Vi har haft fest här: T poppade popcorn, K sprang efter utklädningskläderna, susade in i vardagsrummet lagom till första låten började. Iklädd nån gul, glansig kreation, top och kjol. OCH en ett dalmatinprickigt hundhuvud som hatt.
    Gravallvarlig till de första lugna tonerna... och schvisssshhhh! När låten kom igång slängde hon iväg hundmössan till oss i soffan och knyckte med huvudet, slängde med håret och satte igång... Det var en dans som hade platsat i självaste Eurovision kan jag lova

• Sonja68

Try this: minst en meter snö! Jag sjönk ner idag och det tog stopp vid grenen!
    Med tanke på att vi dessutom haft riktigt kallt i vinter, och ganska länge, så kommer vi få en sjuhelsikes tjällossning i år misstänker jag.

Hörde ni Anna vann!! Hon var EN av mina favoriter. Hon och Salem al Fakir.

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-03-13 21:59:58 följande:
    Det SÄMSTA med våren........är allt hundbajs som kommer fram längs promenadvägen.*kräks*
    Men Gud, visst ÄR det äckligt?! Och stinker. Uäääääk...
    Jättekul när ungarna får det under skorna. *ryser*
  • Sonja68

Blåst och sovit till 10 idag, då jag blev väckt av ett telfonsamtal. Tjejerna vaknade vid sju, men jag hade ont i halsen och beslöt att sova vidare. De gick och kollade Barnkanalen så jag skulle få sova. Skööööönt!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången