• Sonja68

Tantvarning för 7:e gången

passionsblomman skrev 2010-03-18 11:54:19 följande:
    Hello ladies! (det finns inget ord som motsvarar tant på engelska va? )
    Skulle väl vara "old lady" då i så fall?! Men vi är ju inte gamla, vi är Tanter. Det har ju inte med varann att göra, eller hur?!

Verkar vara många här som behöver kramar idag !
    *skickar största megakramen med Expresscyberfrakt till alla*

Själv vaknade jag med huvudvärk. Sån där svag, molande, tungihuvudethuvudvärk. Och lite ont i halsen. Inte blev det bättre av att se på termometern; -26!!
    Var inbokad på ett Power Pilates pass på lunchen, 45 min.
    Var på väg att avboka flera gånger, men tog tjuren vid hornen och pallrade mig iväg. Har tränat följande på 9 månader: 2 pass i Yoga. Så det var TUNGT kan jag säga!!
    Men, men jag genomled det hela och nu är jag alldeles slut och benen darrar. Men lite nöjd med mig själv är jag. Behvöer så innerligt väl den där träningen nu, INNAN rygg och axlar kollapsar.

Ikväll blir det annan, rolig träning, som är som balsam för själen; körsång
  • Sonja68

Liz: skicka hit lite klänningar!! Behöver _verkligen_ något nytt till våren!

Blomman; så spännande med alla ägg så jag blir alldeles nervös. Och då tänker jag på hur pirrigt det måste vara för ER!!

Heloise; Jag brukar också skriva brev till jobbansökningar åt mina vänner. Flera av dem har kommit till intervju och sedan fått jobbet. Inte min förtjänst förstås, men kul ändå! Tycker också det är lättare att skriva om/för andra än om sig själv. Märkligt va'?!

MittiPrickan: Fy så jobbigt! *kramar om* Du är en kämpe!

Igår kväll var jag på körrep och det gjorde gott för själen. Så fina sånger nu till Maria Bebådelsedag och påsk.
    Tyvärr blev mina tjejer trött o less efter två timmar, så jag missade gospelsessionen på slutet. Men det går väl fler tåg.

ha en bra dag alla

• Sonja68

Didis: Klart att den ekvationen som du beskriver inte går ihop. Må vara att du inte är Super woman, men du är vår Super Tant Didis och du måste tagga ner på kraven på dig själv litegrann. Kram på dig!
    Wow, vilken personalfest!!! Inte dåliga artister. Hoppas ni får jättetrevligt och att du får slappna av och bara ha det mysigt med maken. Det är du värd som du kämpar med studier och veckopendling och allt.

• Sonja68

Fjällbruttan: Känner själv hur grinig jag blir när jag läser ditt inlägg. Jag har allt sånt där i relativt färskt minne! Kram på dig.
    Hoppas du får sova nu, och Lilla Vild också
    Klart hon ska få komma och somna om hos er om hon inte fixar det själv. 7 på morgonen är ju inte natt precis och det börjar väl bli ljust hos er också då. Inte så lätt att bara somna om då.
    Min K kommer nästan varje natt/morgon vandrandes över till oss, just för att hon vaknar till och inte kan somna om.
    Helt okej. Har våra barn mardrömmar och vaknar så har de alltid fått komma till oss. Blir det alltför obekvämt bär vi tillbaka dem till sina sängar när de kommit till ro.
    Däremot så håller jag på att de ska somna för kvällen i sina egna sängar. Med undantag för när de vid Fredagsmys eller Lördagsmys, när vi ser Let's Dance eller Melodifestivalen t ex, råkar slockna i sängen/soffan med mig. De orkar inte se hela programmet ju! Sen har jag burit över dem till sina egna sängar.

Men det är ju kanon att det funkar med att Vild sover i syrrans rum! Så skönt!

• Sonja68

Min man ringde och vill bjuda mig på lunch Så trevligt!

• Sonja68

Hihi! Nä lunch i liftstolpe kanske inte är så lättarrangerat, särskilt inte just nu i ditt tillstånd
    Min gubbe jobbar normalt 3 mil från mig och centrum, ute i en by vid havet. Så han måste alltid ha med sig matlåda. Med 45 min. lunch så finns det ingen tid att åka in till "stan".
    Men idag har han tagit ledigt, har varit med bilen på service i residensstaden. Så han ville bjuda mig på rästuraaaaang. Antagligen för att han är lat och inte ville fixa lunch åt sig själv hemma. Men so what?! En stund för oss själva utan barnen är väl inte fel...
    Jag har själv också alltid matlåda med mig och går nästan aldrig ut och äter.

Jag skrev att de slocknar i sängen/soffan, för om gubben kollar rysk tv i vardagsrummet (vilket är typ alltid), så kollar jag och tjejerna svensk tv i vårt sovrum. Buffar upp en massa kuddar och sitter där och myser. Oftast somnar jag där med en tjej på varje sida. Hur skönt som helst!!

• Sonja68

Pssst, Cantaton: Gör det något att vi lyssnar på dig i bilen varje morgon Det är på småtjejernas begäran! De har tjatat och tjatat om att få höra på "den där flickan som sjunger så fint"
    De kan snart hela låten

• Sonja68

God morgon Ladies!
    Blomman,tänker på dig och håller tummarna!

Liz, har du verkligen knatat runt i Ugs? För det låter ju inte alls hälsosamt för fötterna. Har flera gånger tänkt fråga dig hur det är med dina stackars fötter nu, men glömmer jämt. Mår foten bra

I lördags var min tjejer med i Knattesprinten på Vinterdagen som anordnades här i stan. JätteskoJ!
    De som deltog fick gratis biobiljett (Alvin o gänget 2) och popcorn o läsk. Så det var lattjolajban hela lördag.
    Igår jobbade maken till lunch och jag ryckte ut och hjälpte sopranerna i kören vid högmässan.
    Sen var det kanonväder men jag hade sååååå mycket som jag låg efter med hemma, så vi tog oss inte ut. Därmot skickade jag iväg ungarna att leka ute en stund.
    Får så ångest när vi inte är ute såna där dagar. Då ALLA är ute och vädret är så uuuuuuuunderbaaaaaart och folk tittar på en som att man är kriminell för att man inte är uuuuuuute i det vackra vädret. Enormt stressande Men ännu mer stressande att ha det som en svinstia hemma och inga rena kläder åt barnen i garderoben. FAktiskt.

Sen är min mens flera dagar sen och det brukar aldrig hända. Förra gången var den därmot nästan en vecka för tidig. Och mitt cykeln hade jag enorma knivhuggssmärtor i äggstockarna och blodblandade rosaaktiga flytningar.
    Vad ÄR det som pågår?! *jätteorolig*
    Jag har _inte_ planerat någon mer graviditet.

• Sonja68

Tanter, hjälp mig! Jag har lovat baka till torsdagens slalomträning. Ska vara typ en långpanna med rutor av nåt slag.
    Nån som har nåt enkelt, bra recept som ungar gillar? Funderar på såna där gula rutor med kokos. Silivakaka tror jag de kallas.

• Sonja68

TAck för tipsen tanter!
    Gud vad bra förslag med strössel istället för kokos på Silviakakor. Inte alla ungar som gillar kokos, men jag har faktiskt sånt där karamellströssel hemma, minst två burkar. Så det får nog bli det

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången