• Oupsie

Vi fortsätter blanda och ge

Oh, ja, kokostoppar, jättegott, men det måste vara rätt märke, annars är det inte lika goda.

Nu ska jag försöka skriva ihop den där jäkla ansökan till jobbet som jag vill ha, eller som jag tror att jag vill ha i alla fall . Men jag har ringt och pratat med dem (två stycken personer till och med) bara en sån sak, duktig Oupsie .

Vi blev precis bjudna på middag ikväll hos ett par kompisar. Förutom att det var skönt att slippa laga middag i kväll ska det bli riktigt kul att se dem .

Ha det så bra allihopa .

• Oupsie

Aha, ni menar sådana kokostoppar. Jag tänkte på några andra, kokosprickar kanske de heter när jag tänker efter, fast kokostoppar är också jättegott. Kokos är gott .

Liten, frisör! Gud vad bra att du tog upp det, påminde mig om att jag måste boka tid nästa vecka.

• Oupsie
    muggles skrev 2010-02-05 15:12:19 följande:
    Koko: hjälp nu kan jag för mitt liv inte komma ihåg din förra bild! Är det inte konstigt - så många ggr som man sett den...Oupsie: duktigt att ringa! Det är det värsta jag vet, att ringa på jobb man vill söka (eftersom man bör ringa och inte bara skicka ansökan). Sedan skriva ansökan är ju inte nervöst även om det kan vara nog så jobbigt.
    Muggles, ja, det är skitläskigt, särskilt när det är ett jobb man vill ha.

Jag vet att jag inte borde vara nervös för att skriva en ansökan men jag är lite knäpp för tillfället. Av någon anledning har jag sedan studietiden alltid tyckt att arbetsplatsen som det handlar om verkar vara ett bra ställe att arbeta på. Sen ringde jag och pratade med en person och han pratade på som bara den och berättade om en massa saker som de gjorde och började prata om utvecklingsmöjligheter och allt möjligt. Och det lät som ett kul jobb, så jag vill verkligen ha det, men så kommer jag bli besviken om jag inte får det. Eller tänk om jag får det och så är det skittrist, då blir jag också besviken . De söker flera tjänster, så det är ju bra, då borde det ju vara större chans att få en av dem.

Hade inte koko ett äpple eller nått?

Sa inte Vickan igår att hon skulle ha sin sista jobbdag idag?
  • Oupsie

Det tar för lång tid för mig att skriva mina inlägg .

Men nu har jag bokat tid hos frisören också, hejdå gråa hår .

Ha det så trevligt ikväll Mugglan .

• Oupsie

Nenne, du är inboxad.

Lappis, ja det är ju smart. Fast mina grå sitter i luggen och vid öronen, så när jag har håret uppsatt, vilket jag har ganska ofta så syns de...

• Oupsie

Fru E skrev 2010-02-05 15:43:05 följande:

Lappis-ödet du vet vi växte upp 1.5 mil från varandra men träffades inte förrän på gymnasiet förutom bb då
    Nej men vad komiskt . Vilken historia. Antar att ni aldrig glömmer bort varandras födelsedagar. Har ni samma 8 siffror i personnumret då?
  • Oupsie

Fru E, ja det är klart, det kanske är lite trist att inte ha sin egen dag. Men delad glädje är dubbel glädje eller vad är det de säger?

• Oupsie

Koko, oh fy vad äckligt med döda möss i huset.

Ore, får testa det i kväll då när jag druckit lite vin till maten . Fick du det jobbet förresten?

Snorkis, grattis till jobbet! Och högre lön, nice !

Snaily, låter bra med kontroll innan du börjar med sprutorna. Vilket fint efternamn du har förresten.

PB, jag glömde ju säga, stackars din son som fått hjärnskakning. Hoppas att han mår bättre nu.

Pelargoner, tycker också att de luktar illa. Tror att jag är lite allergisk mot dem för det börjar ofta klia i näsan och så nyser jag när det finns sådana i närheten. Men på lagom avstånd är de fina. Min farfar är en hejare på att ta hand om sådana faktiskt, han brukar ha hela sin altan full, och de blommar som bara den.

Nu ska jag laga middag! Och dricka vin? .

• Oupsie

Grattis på födelsedagen Fru E! Dina muffins låter galet goda och jag vill också se bild .

Tinga, fy vad jobbigt . Stora styrkekramar! Skönt att du har en utomstående att få prata med och det låter klokt att maken följer med också. Kramar igen.

Porchez, beklagar sorgen .

Vickan, stackare som kräks. Hoppas att Trollet vill komma ut snart så att du slipper illamåendet. Vad roligt att du hittade kläder som din farmor gjort! I dagarna är det snart 14 år sedan min farmor dog. Känns alltid lika overkligt när man inser hur länge hon faktiskt varit borta... fina farmor.

Usch och fy, jag klarar inte av att tänka på sjukdomar och människor som försvinner, blir helt förstörd.

Pratar om något roligare *skakar lite på mig*

Vad skönt det låter med Dubai-resa Cicci! Härligt med sol och bad.

Krya på er BS och Ore.

Ore, jobbigt med blödningar. Ska det vara så innan kroppen vant sig eller är det så att den sorten inte fungerar på dig? Jag kunde inte ha p-ring, jag småblödde hela tiden.

Kommer nog aldrig att gå tillbaka till hormonbaserade p-medel. Tycker att jag mår bättre utan. Förutom mensvärken from hell . Tack Snorkis förrsten, för att du påminde om Orudis. Kom på att jag hade sådana i medicinförådet . De är jäkligt effektiva i jämförelse med receptfritt .

• Oupsie

Ore igen, hihi, vad kul att du fick jobbet efter en ansökan som du skrivit när du var lite smålullig . Jag tänkte försöka mig på ditt tips men efter vinet i lördag blev jag trött så det gav fel effekt den här gången.

Men jag fick in ansökningen i söndags i alla fall. Alltså, att skriva ansökningar är för tillfället det värsta jag vet . Ångestfyllt. Blääääää.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge