muggles skrev 2010-02-05 15:12:19 följande:
Koko: hjälp nu kan jag för mitt liv inte komma ihåg din förra bild! Är det inte konstigt - så många ggr som man sett den...Oupsie: duktigt att ringa! Det är det värsta jag vet, att ringa på jobb man vill söka (eftersom man bör ringa och inte bara skicka ansökan). Sedan skriva ansökan är ju inte nervöst även om det kan vara nog så jobbigt.
Muggles, ja, det är skitläskigt, särskilt när det är ett jobb man vill ha.
Jag vet att jag inte borde vara nervös för att skriva en ansökan men jag är lite knäpp för tillfället. Av någon anledning har jag sedan studietiden alltid tyckt att arbetsplatsen som det handlar om verkar vara ett bra ställe att arbeta på. Sen ringde jag och pratade med en person och han pratade på som bara den och berättade om en massa saker som de gjorde och började prata om utvecklingsmöjligheter och allt möjligt. Och det lät som ett kul jobb, så jag vill verkligen ha det, men så kommer jag bli besviken om jag inte får det. Eller tänk om jag får det och så är det skittrist, då blir jag också besviken
. De söker flera tjänster, så det är ju bra, då borde det ju vara större chans att få en av dem.
Hade inte koko ett äpple eller nått?
Sa inte Vickan igår att hon skulle ha sin sista jobbdag idag?