• Oupsie

Vi fortsätter blanda och ge

Tinga, jag tänkte på en sak när jag läste ditt tidigare inlägg idag, min psykolog brukar säga att "tankar är bara tankar". Bara för att man tänker något betyder inte att det är så eller att man vill att det ska vara så. Har man det jobbigt så är det ju klart att hjärnan behöver bearbeta det och då kan det ju hoppa upp alla möjliga sorters tankar. Jag tror att det är viktigt att erkänna det och inte bara försöka sopa obehagliga tankar under mattan. Tror inte att det blir så bra i det långa loppet... Stor styrkekram till dig, förstår att ni har det supertufft.

• Oupsie
    MuffinsTönt skrev 2010-02-09 22:25:42 följande:
    Eller nyårdagen. Hur ofta är man pigg och nykter för att fira födelsedag. Inte jag iaf...
    Hihi, nä, men hade jag fyllt år på nyårsdagen hade jag nog sett till att fira på nyårsafton istället .
  • Oupsie
    viktualia skrev 2010-02-09 22:29:22 följande:
    Mycket mer nyfiken på det, än på att gå omkring här med nästäppa, öronlock och inte göra nåt vettigare än att renovera strykbrädan... maaaj gaaaad *fniss*
    Hihi, går det bra med renoveringen av strykbrädan då? Usch för nästäppa och öronlock...
  • Oupsie

Tjohoo, egentligen borde jag göra skolarbete...

Men var är motivationen?

• Oupsie

Vickan, det låter ju bra. Var har du fått tag på bordsfilten förresten? Köper man det i tygaffärer? Har kommit på att jag borde införskaffa det.

Natti natti Vickan. Sov så gott!

• Oupsie

Tinga, ja, jag förstår att era känslor måste åkt rejäl bergodalbana under er tid som föräldrar. Förhoppningsvis så kommer det väl att bli lättare ju äldre de blir och det kanske kommer att gå att resonera med dem och förklara för dem. Det går ju inte med 1,5-åringar. Men det gör det ju inte mindre jobbigt just nu.

Nu MÅSTE jag försöka ta tag i inlämningsuppgiften. Godnatt allihopa!

• Oupsie
    snaily skrev 2010-02-09 22:48:19 följande:
    OupsieDet är aldrig för sent att börja, ni får komma hit på träningsläger (Låter som om jag är något slags skidproffs... långt från sanningen! Gjorde en riktigt snygg vurpa idag, helt utan anledning.)Oj vad klockan är mycket... Dags att sova om man ska orka jobba i morgon. God natt på er!
    Det låter trevligt med träningsläger . Du, du behöver nog inte vara ett proffs, med tanke på att jag i princip inte ens sett ett par längdskidor så tror jag att allt måste ske på en ganska basic nivå . Hoppas att du inte slog dig när du vurpade.
  • Oupsie

Hej!

Åh, vad härligt Tinga, att det gick så bra!

Telis, vad mysigt det låter, med en leende Televink .

Snorkis, vad kul med bröllop, och i Italien. Jag hade nog chansat men sett till att det gick att avboka biljetterna om det inte hade fungerat. Folk kan ju alltid bli sjuka, eller något annat som gör att man måste tacka nej till ett bröllop med kort varsel. Vi hade ett par som tackade nej till vårt bröllop strax innan på grund av att hon hade foglossning och helst skulle hålla sig stilla. Jag tyckte dock att det var kul att de ändå hade tänkt att komma trots att hon var i 8:e månaden eller nått. Åh, en sak som jag tänkte på, vet att en kompis till mig pratade om att de ville vänta till bebisen var 3 månader så att den hade hunnit vaccineras innan de flög med den... Men jag vet inte om det är ett måste eller bara något som de tyckte själva.

Magnolia, så himla fina! Men de kanske skräpar, det vet jag ingenting om. Jag är helt hopplöst dålig på växter och trädgård.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge