Fy vad kallt det är ute, det småregnar och ligger runt nollan, ruggigt. Har precis varit ute med hunden och det var skönt att komma in i värmen igen.
Snaily, en liten äggkartong, bättre än vad du trodde då? Håller mina tummar, och hoppas som tusan.
Snorkis, vad mysigt det låter med bumpar i magen .
Tack så mycket för alla kramar, jag behövde dem nu.
Ja, 950 ansökningar är mycket! Nu rörde det sig om flera tjänster och de sökte även folk med annan utbildning än mig vilket så klart gjorde att det var många personer som faktiskt var kvalificerade att söka. Jag tror inte att, i alla fall inte alla av, tjänsterna faktiskt kräver 10 års arbetslivserfarenhet, tvärtom så ville de gärna ha yngre sökande (enligt annonsen), och det är lite det som gör att det känns så hopplöst, om man inte ens kan få ett jobb där det inte krävs erfarenhet, hur stor chans har man då när nästan alla annonser vill att man har minst 2 års arbetslivserfarenhet?
Det känns jobbigt att tiden bara går, utan att det händer något. Det är ju inte bara det att man inte har ett jobb, det får ju andra konsekvenser också. Som när jag såg det orangea kuvertet som hade kommit när jag var borta. Jag får ju ingen pension! Visst får man lite så länge man tar studiebidrag/lån, men jag har inte många veckor kvar. Och så vill vi ju ha barn, och det känns inte så smart att bli gravid nu, för tänk om man faktiskt blir kallad till intervju och så sitter man där med magen i vädret... och så skulle jag inte få särskilt mycket pengar eftersom jag inte har någon sgi, och jag tror inte att det blir lättare att få jobb när examen är ett par år gammal och man inte har arbetat. Vi har varit gifta i tre år och vi känner att barn är på något sätt "nästa steg". Det är mest det som känns så trist . Att tiden bara rusar iväg och själv står man bara och stampar...