Vi fortsätter blanda och ge
Loggar in lite snabbt för att kolla hur det gått för vickan, bra timing verkar det som.
Stort GRATTIS Vickan! Och maken också så klart, nu är Trollet här .
Hinner inte läsa ikapp, hoppas att alla mår bra .
Loggar in lite snabbt för att kolla hur det gått för vickan, bra timing verkar det som.
Stort GRATTIS Vickan! Och maken också så klart, nu är Trollet här .
Hinner inte läsa ikapp, hoppas att alla mår bra .
Hej tjejer!
Äntligen ett fungerande Internet . Det har inte fungerat på några dagar så jag vet inte riktigt vad som har hänt här. Ser att det verkar vara sprutstart för PB och Fru E har varit på akupunktur. Vickan är hemma igen . Finns det kort på Trollet i galleriet? Har inte kunnat komma åt det heller . Jäkla sk*t-internet . Men det är sol och runt 18 grader varmt så jag står ut ändå .
Fru E, har du också börjat med sprutor?
Tack Nenne, man känner sig lite isolerad från omvärlden när man inte har internet.
Hittade tråden som ni pratade om, bra inlägg PB och Nenne . Heja!
Fru E, ok. Då börjar du inte förren jag är hemma igen. Och har ett fungerande Internet, för det mesta i alla fall .
Nu ska jag gå en promenad i det fina soliga vädret innan det är dags för nästa föreläsning.
Kanske kommer in senare idag, om Internet fungerar . Ha det bra tjejer!
Helloooooooooooo
En något tipsy Oupsie kikar in... det är inte lätt att hålla jämna steg med unga studenter... borde antagligen veta bättre...
Mugglan, nä inte tant . Jäkla sk*t, trodde på + för dig ju . Stor kram!
Lappis, kram till dig också. Fy fanken för mensvärk. Tänkte på det för ett tag sedan, hur arg jag skulle bli om jag inte blev med barn med tanke på den jäkla mensvärken som man får stå ut med . Så jäkla orättvist livet är i bland. Kraaam!
Jag är ledsen om jag missar något viktigt här, jag har som sagt haft väldigt dåligt internet här i ett antal dagar, plus ett ganska fullspäckat schema så jag har haft svårt att läsa i kapp... och om nu internet skulle fungera så sitter man väl på en föreläsning . Är på en internatkurs med ett antal andra studenter från Europa. Men det är skönt väder i alla fall .
Om vi ska gissa kön på bebisar, här är min "tippskupong"
Nenne, tjej
Snorkis, tjej
Liten, tjej
Vänner, kille
Parnassia, hmm vilket som, 60 % tjej och 40 % kille.
Har jag missat någon som är gravid? Skyller på alkohååålen i så fall .
Jäkla upphovsrättsliga regler! Jag kan inte se något om OS från svenska sidor eftersom jag befinner mig i ett annat land. jag ville se när Sverige tog guld ju... men jag får väl glädjas åt att Sverige slog Finland i hockeyn, vilket de finska studenterna här inte tycker är så kul...
Nu ska jag sova, natti natti .
Hej tjejer
Ore, jag skulle också gärna vilja se bilder, om jag får .
Lappis, fy vilket trist besked att köerna är så långa . Kanske en dum fråga men ni funderar inte på att byta land? Eller är det lika långa köer överallt? Tycker för övrig också att det borde bli lättare och vanligare att adoptera inom Sverige. Tror att det hade varit bättre för barnen i många fall.
Tinga, men vad fult att försöka försämra ditt avtal . Stå på dig! *hejar*
Nenne, vad jobbar du med?
Liten, jobbigt med sjuk make. Hoppas att han hinner bli frisk innan grynet vill ut. Vill du att jag ska köpa hem lite europeisk förkylningsmedicin? Men den skulle komma fram till er först på tisdagen, och då kanske han inte behöver den?
Tinga igen, ja den röda kavajen var verkligen jättesnygg, vilket jag kanske inte sa när vi träffades, men jag tänkte det .
Den mörka tjejen på bilden är nog jag, ja.
Alltså tjejer, det där med lika lön och sånt tjaffs, vad ska ni med det till? Ni ska ju vara hemma och ta hand om era barn . Och om inte annat så är säkert männen bättre på att jobba än vad ni är... Det finns faktiskt studier som visar att det bästa är att mamman stannar hemma med barnet i minst tre år.
OBS! Ironi! OBS OBS OBS!
Under den här kursen som jag varit med på så har vi diskuterat en massa olika frågor, bland annat kvinnan på arbetsmarknaden i olika europeiska länder och om vi tycker att vi har en bit kvar att gå i Sverige så är det ingenting i jämförelse med många andra länder som representerats på den här kursen... . Satan i gatan vad förbannad jag har varit ibland . Men det har varit mycket intressanta saker också och de flesta är väldigt trevliga, även om man inte alltid delar deras människosyn. Kan ju tala om att åsikterna ovan endast har uttalats av studenter, inte av några föreläsare. Föreläsarna har varit jättebra .
Hmm, vad var det mer då? Har inte hunnit läsa så noga så jag har kanske missat något.
Hej tjejer
Så var man tillbaka i verkligheten dårå...
Ore, vilka fina bilder!
Snorkis, spännande med RUL .
Porchez, mysigt att var nykär . Hoppas att det är din prins som du har hittat.
Liten, vad skönt att maken är bättre och att Grynet har haft vett att hålla sig inne tills pappa är fit for fight .
Vickan, vad typiskt att du inte kunde komma iväg på promenad. När tror du att vagnen kommer då?
Fru E, läskigt med sprutor.
Liten, blev maken sämre igen?
Försöker läsa ikapp... men det går så där, som vanligt . Ni skriver så mycket
PB, mysigt med sol!
Åh, ranunkler . Jag gillar också ranunkler, de är jättefina. Men det verkar jobbigt att bära krukor in och ut varje dag . Tror inte att jag tyckt att det vore värt det, vilka växter det än skulle vara .