• porchez

Vi fortsätter blanda och ge

Koko tack för din åsikt! förstår lite vad du menar. Men jag vet ju att här hemma hos mig kommer den bli full med kuddar och plädar, fryslort som jag är Men kan lika gärna lägga ner den soffan på en gång, den får inte plats

nej nu ska jag diska sen sängen!
    Natti på er alla. Imorgon måste vi alla vara utvilade för att hålla tummarna åt Vickan.. fniss...

• porchez

Stort GRATTIS till Vickan och hennes lilla troll! och även pappa troll förstås!

Har bara snabbläst så vet inte riktigt vad jag ska kommentera, krya på dig till sweet.

Ska nu iväg på morfars begravning hoppas det kommer gå bra, känns sjukt jobbigt faktiskt, känner mig inte tillräckligt stark för att klara av det här...

Är det någons lillsnutta här inne som har namnsdag idag? har för mig det,men kan inte minnas vem just nu! Grattis iaf.

• porchez

Muffinstönt - då bildar vi klubb, jag fastnade också i en snödriva imorse. Efter begravningen igår fick jag sova över hos min bror, var inte ett dugg sugen på att sätta mig själv hemma. Eftersom jag skulle träna kl 10 i morse fick jag då låna en bil för att ta mig in till stan (han bor på landet) åkte väl ca tio meter utan för huset innan jag fastnade rakt i en snödriva, kom in loss för egen maskin. Fick ringa och väcka brorsan, som kom ut men fick gå och låna grannens traktor för att dra mig loss.

Väl hemma sen, möte jag upp en kompis för att gå till gymmet, vilket bara det var en pers, ingenting var skottat än och snön piskade i ansiktet, när vi väl kom fram var vårt pass insällt!! skrattretande, men vi hoppade in på spinning istället och det gick över förväntan, har inte kört på över ett år, och då körde jag endast 30min pass. Är nog mer vältränad än vad jag tror

Sen efter det har dagen gott i matens tecken, mamma bjöd på mat och vi fick kroppkakor, en favorit sen barnsben. Nu ikväll har jag varit ute och ätit med några vänner!

MSW - roligt med bättre värden!

Vickan- kul att du tittar in här från BB, har hört mycket gott om hålans BB tidigare!

• porchez

ang. begravningen så var den så klart jätte fin! Bara det närmaste så vi var endast 23 personer, skönt då de annars har STOR bekantskapskrets. Jag har varit på många begravningar tyvärr, både för gamla och unga personer, tyvärr på begravningar som inte varit fina och som inte blivit ett fint slut.

Men morfars var den första som jag verkligen inte ville åka till, på morgonen kände jag verkligen att Nej jag vill inte! Jag vill inte närvara. Men det är ju fortfarande en plikt jag har och det gick bra, även om det var sjukt jobbigt. Det är inte att bryta ihop och gråta som är det jobbiga, utan det är inget jag kan sätta ord på. Jag har nog bara inte hunnit accepterat att morfar är död än...

Nog om det, har haft en tung vecka så fort skidorna är slut ska jag gå och sova...

• porchez

Vickan, välkommen hem!

JA svenskarnas insatser igår kväll var otroliga! Blev även jag helt till mig av Elofssons tårar.

PB - Henke Lundqvist är mer än bara snygg, han är en av de snyggaste! ett plus är att han klädstil också! Bygglovs Matte är tyvärr inte min smak...

Ååå fläskpannkaka är en favorit, så smidigt att göra en långpanna och sen frysa in lagom stora bitar till matlådor!

Jag har fått laga-mat-lusten tillbaka efter en tids svacka, så nu vill jag laga ALLT! Nästa helg tänkte jag för första ggn ge mig på att laga stek. Blir nog porterstek, då jag har svårt att få till smak på såser, men då är det ju redan smaksatt =)

Jag är inte riktigt lika huslig som ni är här i tråden, men jag tror ni inspirerar mig, så håller det här i, kanske jag lär mig så småningom

• porchez

PB-schhhh, avslöja dig inte, tror jag att du är huslig och du inspirerar mig är det bara att spela med

• porchez

tittar bara snabbt in! Muggles visst har jag hade som sagt redan gissat på att någon här inne hade samma namn som mig, innan jag fick inträde till galleriet. Men hade gissat på en annan göteborgstjej.

Vickan - jätte fint namn ni har valt!

Ni pratar så mycket slalom här inne, så jag kanke ångrar mig, ska till sälen om några veckor och har ju bestämt mig för att åka snowboard, men tycker ni att jag ska satsa på slalom istället? ni inbitna vintersportare som kan kan tilläggas att jag har bara åkt slalom några ggr utan större framgång. Mest problem med liften faktiskt

• porchez

en till som sällar sig till de sjuka. Fick åka hem idag för att jag hade sån huvudvärk, fick tyvärr dra för gardinerna för det finna vädret sen sovit fram till nu, sen hade jag tvättstuga så bara att kvickna till!

Kanske skulle satsa på slalom iaf. då slipper jag hyra för de jag åker med har dubbla uppsättningar och de ska åka snowboard så då kan jag låna skidor. Det är just liften jag är rädd för, för det har jag aldrig lyckats med tidigare, men skidor alltså.

Bebissnacket har jag inte mycket råd att komma med.

Så skickar bara en kram till er alla!

• porchez

någon som har tips på nyttigt snacks/mellanmål? Mat äter jag redan nyttigt tycker jag, men måste skärpa mig nu. Jul/semester kilon måste bort! Kom inte i ett par byxor i morse!

• porchez

tack söta för alla tips! Precis det jag har ätit sen jag kom hem från semestern. Så det är väl bara att hålla i som gäller, ta lite extra på träningen samt mindre portioner som gäller då! suck vad det är tråkigt att hålla igen. För bara några år sedan kunde jag äta vad som helst utan att det märktes...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge