måste bara få komma in och beklaga mig lite, skrolla förbi om ni vill, jag behöver bara få spy ur mig lite. Det får man här va?
Vi är tre singeltjejer som umgås ganska mycket, vi har fått en grej av att "fredags-mysa" tillsammans, då vi "leker" kärnfamilj kollar på lets dance, äter tacos och godis. Ni förstår grejen va?
Tidigare i veckan sa jag till en av dessa vänner att jag var sugen på att gå på stan, köpa vårkläder osv. och frågade om vi inte kunde göra det på fredag, jag slutar 14 de andra var lediga så vi kunde mötas upp när jag slutat. Hon tyckte det lätt bra, men skulle kolla med tjej nr3. Fick istället ett sms igår där det stod att tjej nr3 ville att vi skulle åka och träna på snowboard istället inför vår Sälenresa. Så vi bestämde oss för det istället.
Idag kl 13, alltså precis innan jag skulle slutajobbet, ringer jag till tjej nr2 och frågar hur det bli. (eftersom det regnade idag så uteslöt jag brädåkning). Då sitter hon och tjej3 och ytterligare en kompis och fikar på det stora shoppingcentrumet! De är och shoppar! Jahaa tänkte jag och frågade hur det skulle bli sen, tjej nr3 som jag inte pratar med på telefon var fortfarande inställd på att åka bräda. Jag sa att jag inte orkade pga förkylning och vädret. Tjej nr2 säger att det behöver vi inte diskutera nu, okej ring mig senare då sa jag och så lägger vi på. Sen får jag ett sms vid 16-tiden där det står: vi har köpt tacos till ikväll, kom vid 18.
När jag kommer hem till dom så har dom shoppat kläder hela dagen, och har massor av nytt att visa upp. Vet inte om jag är extremt känslig men jag känner mig så sjukt utanför och överkörd. Vi kollade på film tillsammans ikväll och jag kunde inte låta bli att gråta i smyg trots att de satt bredvid mig.
Känner mig så löjlig, det är inte en stor grej. Men måste få ur mig det, och eftersom det gäller kompisar så har ju ingen att prata ut med! Imorgon ska vi gå ut på krogen och ha kul, då vill jag verkligen inte ha kvar de här känslorna!...
ååå ibland känner man sig bara så liten och värdelös...