• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

*nenne has left the building*

• passionsblomman

Jag tycker det låter som att ni visst lagade mat!

Jag har gjort potatisplättar på överbliven potatis och stekt rökt fläsk till Rårörda lingon i mängd, sisådärja, avancerad och lyxig lördagsmiddag på tu man hand med sonen.

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-30 19:36:34 följande:
    nej, nu ska jag värma resterna från igår! Det blev inte kyckling med cashewnötter, det blir i morgon istället. vi gjorde en gammal klassiker: keso, grillad kyckling, tacosås och champignoner i en röra, rulla in i tortillas och gratinera med ost i ugnen. Vi orkade inte laga mat igår så då är det bra att ha några snabbrätter i bakfickan.
  • Parnassia

Muggles Jättefina bilder hemifrån dig och jag håller med om att klippan var cool! Är soffbordet från Mio? Vi har ett som är väldigt likt, men bara en "våning"...

• Parnassia

Vi har också massor med snö, mer än så här har vi inte haft någonsin och snöhögarna är enorma. Vi har ganska stor infart som måste skottas och de högarna som blivit där ser ut som om en traktor dumpat av dem. De kommer säkert ligga kvar i maj! Någon som vill betta?
    Fast jag vet ju att jag kommer inte kunna låta bli att hacka sönder dem när våren kommer, samtidigt som jag trallar på Idas sommarvisa "..för jag har just tagit bort snön!"

Är fö gräsänka, maken är på väg till tjottahejti nu. Hormonhysteriska jag grät för fjärde gången idag när han åkte. Det var ju inte riktigt meningen förstås, så hemskt kommer det nog inte bli och jag är ju glad för hans skull, att han får åka och uppleva allt det där.

De första gångerna jag grät idag var bla när det var en dödsannons för ett barn i tidningen, när Lovis sjöng vargsången för Ronja och sen när Lovis sjöng igen.
    *suck*

Vad ska man hitta på nu då? E sover och TV-tablån var tristare än trist...

• Parnassia

BTW! Nenne has _not_ left the buildning! Hon har fortfarande en grön prick!

• muggles

Åh, vad ni är snälla, hoppas ni inte känner er tvungna att säga att klippan är fin. Smaken är ju som baken...

Vi har ätit lax med gorgonzola och klyftpotatis + vin. Efterrätt vaniljglass och varma hallon (plockade i somras). Enkelt och gott!

I övrigt har jag haft en produktiv dag, har packat upp kartonger, varit på Ikea (med alla andra Svenssons - hade glömt att det var första lönehelgen efter jul, suck), skruvat garderobshyllor mm. Maken får se upp så att vi inte klarar oss för bra utan honom (han är i Chamonix och åker skidor). Dagen har varit jättefin här med -12 och sol så vi hann med en promenad innan lunch också.

• MSW

God kväll!

*kilar till galleriet för att hälsa på hos mugglan*

• muggles

Parnassia: nej vi har inte köpt soffbordet på Mio men det kanske finns där också? Märket heter Level Ellipse.

• MSW

Mugglan: Skitcool tapet!! Och häftigt med klippan.. Klippor är det ont om här i småland alltså...

Vickan: Jobbigt att trollet ev inte har vett nog att vara på rätt håll! Tänk att du har så få dagar kvar!
    Tänk att du "omedvetet"(?) skött jobbet så att du lämnat ifrån dig de mest svårförklarade projekten!

Ea, eller E: Förvirrat värre!

Här åt vi fläskpannkaka ikväll.. Smidigt och gott! Vi har även bakat frukostbullar och chokladbollar! *mums*

• MSW

Jag och maken har förresten också bestämt oss för att köra "operation köpstopp" from måndag fram till 1 april! Se hur det kommer att gå, inte för att vi shoppar så där våldsamt mycket hela tiden.. Men rätt vad det är får man för sig att åka till IKEA, köpa film eller så.. Hoppas (och tror) inte att det kommer bli några större problem!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge