• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

MSW - oj, beundrar er om ni klarar av att köra köpstopp i två månader. Iofs kanske jag också hade klarat det om jag bestämt mig för det, men jag tycker inte att jag är något shoppingfreak (mer än när det är rea ) och om jag hittar något jag gillar vill jag kunna köpa det meddetsamma. Men det känns som att konsumtionshysterin är enorm för tillfälllet; det kvittar vilket köpcentrum man åker förbi på helgerna, så är det knökfullt med folk där.

Imorgon ska vi bege oss till Bauhaus för att inhandla hyllplan och konsoler till vår klädkammare/förråd. När vi renoverade sovrummet satte vi in ett par rejäla garderober, så nu har vi frigjort plats i klädkammaren, som vi tänkte ha som förråd. Som i alla relativt nya hus är det ganska ont om förvaring här, så det gäller att vara effektiv. Vi har dessutom lagt ut tre annonser på Blocket idag, för att bli av med lite "skrafs". Det blir inga stora pengar, men kan någon annan ha glädje av grejerna är det ju superbra. Dessutom känns det så himla bra när man rensat ut en massa grejer man ändå inte använder. Jag brukar nästan känna mig lite "renad" själv då.

Muggles - jag gillar naturscenerier som utsikt överhuvudtaget, så jag tycker att ni är lyckligt lottade som har en sådan fin utsikt. Den kommer ju verkligen till sin rätt också med sådana stora fönster. Ska ni ha några gardiner, eller?

• Tinga

Apropå shopping så får jag min första rejäla lön på nästan 2(!) år nu i februari; få se vad jag ska köpa då.

• Tinga

Nä, nu ska jag leta fram någon fika i frysen. Igår kväll åt vi nybakta kardemummasnurror från stenugnsbageriet här i stan, men ikväll får det bli något hembakat. Tror att kladdkakemuffins ligger bra till.

• Fru E

Nenne-trevligt att träffas
    Vet inte riktigt hur du lyckats få Pricken på baksidan när det är framsidan den ska vara på *kliar mig i huvudet*

Här blev det spätta, champinjoner, paprika och karl-Johan creme fraiche *MUMS* och som avslutning lite plockgodis. Från och med måndag tänkte jag leva lite sundare, dvs INTE sött varje dag, för att försöka förbättra något om det går.

Inatt var första gången som att jag drömde att jag var gravid *skumt* hade en jättefin kula på magen (inte bak Nenne) så att jag inte såg fötterna. Härlig känsla som känns lite ouppnålig (pessimist jamenvisst )

Peppade maken lite idag med angående deras vikttävling. Visade sig att han tappat lite geist eftersom en av dem som varit med tidigare har varit elitidrottare (kommer inte ihåg i vilken sport) och vann deras deltävling i julas med god marginal. Detta har gjort att maken tycker att han inte har någon chans hur mycket han än går ner i vikt och upp i muskler men försökte säga att han får en kropp som han själv är nöjd med.

På måndag är det åter igen dags att boka visning på hus och sedan akupunktur

Nu kallar sängen och efter att ha tittat på termometern -15 är jag glad för mitt tjocka täcke och daller

• smint

Ore: Nej det är ett gammalt radhus men det var liite mer att göra än vi tänkt.

Men det blev riktigt bra och idag har vi städat och gjort fint. I morgon flyttar vi in. Skall bli så skönt. Vi har bott hos svärföräldrarna (10 minuter bort) sedan innan jul, då vi sålde lägenheten före vi köpte så nu är jag måttligt trött på dom.

Har varit på middag hos vänner ikväll och mumsat god mat.

Återkommer imorgon.

Sov gott

• Mrs  B

Hej hopp i snön!!!!!!

Jag älskar snö och vinter men börjar faktiskt bli trött på det hela nu......
    Vaknade i morse och såg att det hade kommit ännu mer snö och mer ska det bli. Hade man varit ledig hade det varit ok men att skotta innan jobbet är verkligen ingen höjdare.....
    Och vallarna är redan stora nog.

Här renoveras det för fullt i Max rum. Morfar är här och hjälper oss eftersom maken befinner sig i Stockholm idag för match.
    Max är hos kusinerna och jag försöker roa Malte och hjälpa morfar på samma gång.....

Lördagsmiddag
    Tai inspirerad wok- gryta med ris blev det här. Ett recept vi fick hos makens syster och som jag föll för.

Muggles
    Gillar ljusinsläppet som ni har.
    Och klippan känns kul.

Tinga
    Vårt hus byggdes 1974 men vi har ingen förvaring ändå så det är mycket fixande med att få det bättre och mycket rensande....
    Men liksom du tycker jag det känns skönt.
    (säger jag som i alla år har sparat på ALLT)

Har haft svårt att läsa ikapp eftersom jag jobbar heltid nu, NÅGOT STORT JAG MISSAT???????

• fru AM

Hej!
    Mugglan: Otroligt fint med fönsterpartiet med klippan utanför! På riktigt!

Snygg tapet också!

Gårdagens middag var en hit:
    - grillade pilgrimsmusslor med avocado/mangosala m honung, lime, vitlök, chili + lite annat
    - civet på vildsvin med hasselbackspotatis, sallad på haricots verts + körsbärstomater + mumisg dressing (citronolivolja bla)
    - varma hallon och björnbär i stjärnanis- & vaniljsockerlag + vanilj- & chokladglass

till detta skumpa + cõte du rhõne (kåta Rojne)

Åh vad gott det var!

Idag fyller maken år! Hurra!

• snaily

Fyyyy... råkade kolla på slutet av filmen "Den sista orangutangen" på SVT. Om hur orangutanger i Borneo lider och utrotas pga palmoljeindustrin. Mår fysiskt illa av att se hur dessa intelligenta släktingar till oss lider svårt på grund av människors dumhet... usch! Måste genast skärpa till mig på palmoljefronten!! (och hoppas fler gör detsamma...)

Snigeln har härmed gjort dagens miljöinsats.

Grattis till maken AM!

• MSW

MrsB: Härligt med jobb, är det något mer varaktigt?
    Jag har inget minne alls vad som har hänt.. Kommer juh inte ihåg när jag ska kommentera ens..

E: Hur gick det med muffinsen?

Grattis till herr AM!

Ikväll är det yoga! Ska bli skönt, men det känns inte som att man gör något eftersom man inte blir svett och flåsig!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge