• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Är det här ni hänger nu? Tänkte det var lite väl tyst...

Igår shoppade jag en Haglöfs Pro Shell jacka för 2500 kr. Dyraste plagg jag köpt hittills (av kläddesplagg) faktiskt. Men förhoppningsvis håller den länge.

Idag började jag dan med att missade vagnen. Vilket innebar att jag missade min första film på filmfestivalen. SURT! Fast det var lite mysigt att sitta på Espresso House och läsa GP med en ICV i handen.

Har några sidor att ta igen ser jag.

• MuffinsTönt

MSW - jag brukar gäspa på yogapasserna om jag inte är jättepeppad innan.

• Mrs  B

MSW
    Tyvärr inte utan det är småvik för personer som passar på att ta ledigt och gå på kurs nu när det är ny budget och det finns pengar för vikarie. Men kul och bra för mig!
    Jobbar en vecka till, sen vet jag inte mer.......

Efterlyser Kängu för en fråga som handlar om hennes yrke!!!

• Parnassia

Grattis till jackan muffinstönt! Jag har ett par sådana haglöfsdyrgripar i min ägo. Den ena är 10 år gammal och den andra säkert 7 och de är fortfarande kanon! De är ju slitna och den äldsta har jag impregnerat om men de funkar, så slår man ut alla pengarna på alla år de hängt med, blir det inte mycket.

• MuffinsTönt

Parnassia
    Jag hoppas verkligen det! Hur impregnerar man igen? Jag vågade knappt tvätta min gamla jacka. Den var inte Haglöfs utanen Columbus med liknande "effekt".

• viktualia

Nenne - här tog det längre tid innan själva muffpinglan började krångla.. men just nu känns det mest som att det inte är nån större mening för maken att intressera sig för mina muffregioner... dels är magen verkligen ivägen och dels är muffpinglan grymt svårflörtad...

Parnassia - inte skoj att vara gräsänka... jag surade rejält när maken rymde utomlands i tio dagar i höstas.... bu för sånt!

MSW - fniss nån större omedvetenhet i överlämningen av jobb är det inte... här har du Vickan som grubblar FÖR mycket över sånt.. fniss

Muffins - det finns särskilt impregeringsspray som man drar på efter att man tvättat dem..... man köper sprayen i samma affär som jackan. Funkar strålande! Själv har jag en regnjacka från Fjällräven som börjar bli några år men som funkar felfritt fortfarande. Och på grund av mitt vilda leverne så har den tvättats många gånger

Ego - har haft brorsan med fru här. *mys*

• kängu

MrsB- Här är jag! Sitter precis och läser ikapp men stänger nog snart ner datorn... Du kan inboxa så svarar jag senare!

• Ore

Vickan: Vad bra att du och maken diskuterar förlossning... Börjar ju bli dags Bra jobbat att inte ha så mycket att lämna över!

Nenne: Baktung Haha! Du kommer nog bli framtung så det räcker och blir över så småningom Ert keso och kycklingrecept lät gott. Har ni någon ost eller liknande på när ni gratinerar rullarna, eller?

Smint: Över en månad med sväronen Maaaj gaaaad! Mina sväron är suveräna, men jag skulle INTE vilja bo hos dem en månad. (Har sagt till maken att här ska det inte chansas med lägenhetsuppsägning innan vi säkert vet att vi kan flytta in i huset). Härligt att få komma till ett nyrenoverat boende iaf! Ännu härligare när man får bo i eget igen!!!

Muffinstönt: När jag impregnerat jackor har jag antingen kört med impregneringspray, eller så finns det något flytande som man har i tvättmaskinen på något vis. Minns inte exakt hur det gick till, tror man ska köra utan sköljning eller något sådant...?

MSW: Köpstopp låter ambitiöst (Jo, jag är nog litet shopoholic... Fast jag ska skärpa mig. Bara jag har uppdaterat garderoben liiiitet till)

Tinga: Härligt att få lön igen

MrsB: Fixa till ett barnrum låter skoj

AM: Wow, vilken meny!

Ego: Är ganska mör efter dopet... Har varit rejält uppe i varv i nästan två dygn nu, och det känns i kroppen nu när spänningen släpper. Men det blev lyckat i alla fall, vi är jättenöjda!

• snaily

Ore
    Grattis till lyckat dop!

Muffinstönt
    Om du har en stund över så spekulerar snillen i gore-textvätt/impregneringsfrågan här: www.utsidan.se/forum/showthread.php
    (Finns ungefär tusen trådar om just det ämnet på utsidan.)

Min tolkning: tvätta i 40 grader, så milt tvättmedel som möjligt. Inget sköljmedel!! Spraya på impregneringsspray för goretex över hela jackan, sen torktumla eller häng i torkskåp.

• Parnassia

Jag har gjort som Snaily skriver, förutom att jag aldrig har torkat jackorna på annat sätt än vanlig "lufttorkning".
    Samma behandling har gällt för ett par goretexbyxor som också hängt med i åratal.
    Och jag har som Vickan haft ett i dessa sammanhang ganska "vilt" leverne med _massor_ med friluftsliv både på dagtid och fritid.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge