bröllop 19 juni?
Är det ngn mer än jag som tänkt gifta sig den 19/6 2010? Vore roligt att få reda på hur många som tänkt det o hur ni har lagt upp er vigsel.
Har ni skickat inbjudningarna redan?
Vilka färger tänker ni använda?
Är det ngn mer än jag som tänkt gifta sig den 19/6 2010? Vore roligt att få reda på hur många som tänkt det o hur ni har lagt upp er vigsel.
Har ni skickat inbjudningarna redan?
Vilka färger tänker ni använda?
Idag tjejer är det bara 36 dagar kvar!!!!
Igår blev jag lurad! Mina vänner hade ordnat min möhippa!
Så glad! Snart ska vi gifta oss tjejer!
http://smagodating.blogspot.com
IIIhhh, känner mig så lycklig:) Nu är det inte långt kvar tjejer!
Läste om Loveyoutoo s möhippa och funderar över när min blir av..
Lite nervöst måste jag säga:)
Nu går jag mest och grubblar på hur vädret kommer att bli om det regnar hur man löser det på bästa sätt??? Eftersom vi ska ha ett utomhusbröllop.. och jag har släp på klänningen..
Nästa stora fundering är håret och om jag ska bära tiara eller inte, har redan köpt ett sött diadem med lite strass och en fjärill som sitter lite på snedden.
Ibland önskar jag att jag hade nån riktigt nära vän som också skulle gifta sig så man kunde grubbla tillsammans och hjälpas åt...
Vissa saker kan inte blivande mannen hjälpa mig med det krävs en massa ältande och tjejsnack.
Hur gör ni med hår och tiara.. inte tiara.. inte slöja.. slöja.. håret upp eller ner..
/J
Hej Rosvägen!
Vad kul att du varit inne och kikat på min blogg!
Jag tycker också att det är jättesvårt det här med hur jag ska ha håret på bröllopet. Jag har gjort ett diadem i vitt med pärlor på, men jag är väldigt osäker på om jag ska ha det. Jag hade tänkt att ha lockigt hår, men vet inte om jag ska ha det uppsatt, utsläppt, eller uppsatt till viss del. Jättesvårt!
Kram
/E
Hej på er!
Jag ska ha ett diadem som har 2 st bågar. Jag har köpt pärlband på Panduro som jag ska sätta fast på diademet så att det blir som en tiara. Jag vill gärna ha 2 bågar och det blev så dyrt tyckte jag att köpa 2 st. Eftersom att jag har kort hår så kommer jag inte att använda detta sen så jag vill inte lägga flera hundra på det då. Annars hittade jag ett fint på Glitter sist jag var där inne.
Jag kommer att lägga luggen platt åt sidorna kan man säga med snedlugg. Och sen rufsa till håret baktill. Man kan ju inte göra så mycket med kort hår.
Mitt största bekymmer just nu är att hitta ett par skor. Och att fixa till vigselprogrammet.
Hej igen..
Känns bra det här med diadem, nu får det bli som jag tänkt från början!! Inget mer velande.. men..
Jag har köpt ytterligare ett diadem på glitter med två rader strass som jag böjde till lite med en tång för att få lite mellanrum..
Lite glitter oavsett, med stora lockar och lite hjälp från volymmaster:)
Tänkte lägga upp lite bilder nu om datorn tillåter.
Hoppas alla haft en fantastisk helg!
Kram /J
Vi var idag och hade bröllopsplanering med restaurangen där vi ska ha festen och blev dessutom bjudna på lunch. Nu är menyn och dryckerna bestämda. Välkomstchampangen och bröllopstårta med kaffe kommer att serveras utomhus om vädret tillåter. Det ska bli så skönt att få överlåta all dukning och alla matbestyr åt restaurangen :). Dagen före ska vi bara leverera blomdekorationer, bordsplacering och programblad, så sköter de resten. Gäst på egen fest... Vi har i helgen ringt runt till alla gäster som ej bekräftat om de kommer eller ej och av 114 inbjudna kommer 102 på bröllopet, vilket är riktigt lagom för att det inte ska bli för trångt i restaurangen.
Det kommer att bli fantastiskt!
Jag kan förstå att det känns skönt att restaurangen tar hand om allt särskillt med så många gäster.
Vi är ca 57 varav 10 är barn och vi kommer ta hand om allt själva med hjälp av familjen, men vi kommer att ha ett utomhusbröllop. En enklare variant med alkoholfria drinkar till brudskålen, grillat vildsvin grönsaksspett potatissallad/grönsallad, tårta till efterrätt. Blir lite av en buffé.
Får man vara nyfiken och fråga vad ni valt för meny?:)
/J
Vi kommer att ha caesarsallad med kyckling till förrätt, slottsstek, klyftpotatis, två olika såser och rostade grönsaker till varmrätt. Bröllopstårtan kommer att vara vår efterrätt. Vi kommer att har riktig champagne som brudskål, vitt- och rött vin till maten och avec till kaffet. Grillat vildsvin låter ju jättegott Rosvägen!
Vi ska ha vår vigsel hemma i trädgården och har valt att ha en fläderdrink och snittar först. Sen ska alla få gå tipspromenad medans vi blir fotade. Där efter kommer det att bjudas på grillat - en kille kommer hit till oss och grillar fläskfilé o kycklingfilé. Sallad, potatissallad/ pastasallad, såser o olika kryddsmör, bröd blir det till.
Sen har vi bröllopstårtan till efterrätt. Både rött o vitt vin, alkoholfritt vin, läsk och öl serveras till. Någon avec till kaffet kankse oxå. Någon som har ett bra tips på vad?
Sen blir det snacks o godis senare. Eftersom att vi ska ha vigslen vid kl 13 så behövs nog ingen vickning, men vi kommer nog att köpa hem Bullens pilsnerkorv ifall att ;)