bröllop 19 juni?
Är det ngn mer än jag som tänkt gifta sig den 19/6 2010? Vore roligt att få reda på hur många som tänkt det o hur ni har lagt upp er vigsel.
Har ni skickat inbjudningarna redan?
Vilka färger tänker ni använda?
Är det ngn mer än jag som tänkt gifta sig den 19/6 2010? Vore roligt att få reda på hur många som tänkt det o hur ni har lagt upp er vigsel.
Har ni skickat inbjudningarna redan?
Vilka färger tänker ni använda?
Lattemamman/19juni: det låter jätte gott:)
Har tyvärr inga tips på avec till kaffet men någon annan kankse?
Vi tyckte också att tårta får räcka som efterätt det blir mycket ändå..
Senare på kvällen tar vi också något i stil med Bullens pilsnerkorv;)
Har ni någon uppskattning om hur lång tid det kan tänkas ta från det att alla börjar ta för sig av maten... äter... tal... osv. och tårta på det...
Ungefär inom vilken tidsram man kan hamna?
Har ni några lekar planerade?
Vi ska också ha buffé och sedan tårta till efterrätt! Välkomstdrink hoppas vi kunna bjuda gästerna på utomhus och till det har jag ordnat mingelkort till 22 av 44 gäster, lite av en isbrytare hoppas jag, där mina och min blivande mans familjer och vänner får bekanta sig med varandra lite grann, innan de sätter sig till bords. Spännande!
Jag har lyckats göra små gulliga menyer till buffé och dryck, samt vigselprogram i Publischer. Första gången jag använder det, så glad att jag fick det att funka!
Just nu gör jag en playlist på Spotify, så det blir ingen livemusik på kvällen, men det blir nog bra ändå.
Jag är väldigt glad att jag förstärkte mina naglar för 2 veckor sedan. De går bara av annars (är för tunna) men nu har de blivit riktigt långa, så jag behöver ingen förlängning utan kan ha mina egna naglar på bröllopet. Känns bra!
Nu väntar jag på att prästen och kantorn ska höra av sig i nästa vecka. De skulle ringa 3 veckor innan för att boka tid.
På måndag ska jag och min blivande man till festlokalen/restaurangen tillsammans med våra vänner. Vi ska bland annat koppla datorn till musikanläggningen, så att vi vet hur det funkar.
I går köpte jag två blå tårtfat och på söndag ska jag gå på shopping runda och försöka hitta ett på högre fot än då två andra, så att huvudtårtan kan stå på det i mitten. Har sett på bilder hör på BT och tycker att det är väldigt fint med rosenblad på bordet där tårtorna står, så kanske ska beställa det på nätet?
Väntar även på paket från Vistaprint, med morgongåva till blivande mannen, tackkort och gästbok m.m.
En väldigt viktig sak föll på plats idag! Vår bestman ringde och berättade att svensexan är spikad. Fredagen den 11 juni är det dags. Så kul för min blivande man!!!
Åh, vad mycket roligt vi har och se fram emot alla vi par här inne!
Lite mingel med välkomstdrink låter jätte trevligt!
Det är en bra ide för oss så vi hinner förbereda lite och ta fram maten..
Funderar lite över upplägget fortfarande..
Vi har möjlighet till lite livemusik då våra vänner spelar gitarr och sjunger, men vi kommer också att utnyttja spotify, suveränt med en färdig lista som kan gå runt under middagen:)
Det här med tårtfat har jag också planerat, lite olika höjder och sedan olika sorters tårtor men en som går i bröllopstema:) som jag har tänkt att dekorera själv, eventuellt göra själv:)
Det har funderats en hel del över möhippa & svensexa jag vet att svensexan blir den 12 men har ingen aning om när tjejerna planerat in min möhippa:)
I övrigt så letar jag efter billiga Duni dunicel dukrullar just nu, och har eventuellt förmåner genom jobbet håller tummarna!..
Åh sen ska jag bara lyckas hitta bra pris på hjärtan på tråd att ha i krukorna på bordet som jag troligen har funnit, men affären får inte hem dom för ens i nästa vecka:)
Hur mycket blommor har ni tänkt att ha på borden?
Jag kommer beställa tårtorna men dekorera dem själv!
På borden ska jag ha murgröna med små röda rosor i papper och ståltråd, som jag lindar runt, samt färska blå blommor. Framför oss, mig och min blivande man, ska jag ha en krans med murgröna och i mitten en vit vas med tre röda rosor.
Murgrönan kommer även att stå i fönstren i kyrkan, så jag ska be mina föräldrar plocka med sig dem till festen.
Hur ska ni smycka kyrkan och borden med blommor?
Vi gifter oss borgligt utomhus, vi kommer att ha blandat med vanliga uteväxter men inne i tältet på borden kommer vi ha Grå krukor på fot med hjärtan på tråd i eventuellt små glas med rosor i, ljus senare på kvällen.. :)
/J
Vi kommer att ha en limegrön nejlika + steelgrass i smala matta glasvaser på borden, det blir två vaser per 10 personers bord. På brudparets bord kommer vi att ha en likadan vas + brudbuketten som dekoration. Till vigseln har vi ännu inte funderat på några blommor, kanske det räcker med det som kyrkan fixar (två buketter)..?
Lattemamman: Ja, det är ju absolut inget måste att dekorera kyrkan med blommor!
Idag köpte jag såpbubblor i små söta flaskor, så det blir bubblor istället för ris efter vigseln!
Ikväll har jag och blivande mannen + två av våra vänner haft bröllopsplanering med restaurangen där vi ska ha festen. Jättekul!
Hej hej jag ramlade också in här.
Avec tips: vi ska ha grönstedts likör och baileys.
Nu min fråga till er. Vad ska ni göra mellan maten och tårtan?
Är det verkligen som min pappa säger att tårtan är en signal på att det är slut?
Vi kommer att ha buffé och tårta ganska tätt. Vi tar kanske en paus på 30 minuter emellan, där gästerna kan gå på toa, skriva i gästboken, svara på tipspromenadfrågorna, samt röka utomhus om man så vill.
Vi kommer att ha dansgolvet där vi dukat för gästerna. De äldre (inte så många bjudna) kommer kanske se tårtan som en signal att åka hem, men övriga stannar eftersom att de kommer att sov på vandrarhemmet, där vi ska ha vår fest.
Buffé och tårta avslutas med bildspel innan det är dags att göra fritt fram för dans. Något förslag på vad gästerna kan göra under tiden som personalen plockar undan?
Vi kommer att ha ev. tal och program efter maten, sen blir det en paus och om vädret tillåter serveras tårtan utomhus. Efter kaffe och tårta blir det dans och nattmat. Jag kan tänka mig att en del av barnfamiljerna och äldre släktingar börjar tacka för sig efter kaffet, medan de som vill festa stannar tills efter nattmaten (som serveras kring midnatt).