• 19juni

bröllop 19 juni?

Är det ngn mer än jag som tänkt gifta sig den 19/6 2010? Vore roligt att få reda på hur många som tänkt det o hur ni har lagt upp er vigsel.
    Har ni skickat inbjudningarna redan?
    Vilka färger tänker ni använda?

• Svar på tråden bröllop 19 juni?
  • junibrud2010
    19juni skrev 2010-06-14 08:45:56 följande:
    junibrud2010Ja det är ju inte speciellt kul när man har lagt ner ett sånt arbete o det pajar sen. Hoppas att det var av ngn särskild anledning som den tackade nej till bröllopet eftersom att det är i senaste laget.pinglan29Vi ska ha en sommardrink med möjlighet att ta om i ett bål när vigseln är över. Den består av vaniljvodka, koncentrerad rabarbersaft, citron, jorgubbar, sodavatten o is.Till detta ska vi ha snittar. En tunnbrödsrulle med skagenröra o tunnt skivad lax och en med mörkt bröd som vi trycker ut med pepparkakshjärtanform där vi har skinka o melon på. Sen gör vi en till barnen, hjärtan på formfranska med ost, liten miniköttbulle o vindruva.Det finns jättemånga bra recept på www.tasteline.com . Där kan man även räkna ut hur mycket utav alla ingedienser som behövs ända upp till 20 pers.
    Nja anledningen var att människan i fråga inte har råd att komma.. Som hon kommer på samma vecka.. Däremot läser jag på FB att hon planerar sin semester.. Så ja det handlar om prio..  Ja vill man inte komma på vårt bröllop så vill man inte. .Men ja det känns som sagt surt att folk avbokar  när man redan ordnat allt.
  • Tausen

Ja det är allltid jobbigt när folk avbokar precis innan oavsett om det är band, gäster eller nåt annat..De förstår nog inte hur mycket tid och planerings om ligger bakom. Varenda lite detalj har ju granskats noga..suck...
    Vi har börjat handla maten nu..shit vilka mängder det blir av allting... vi köpte 150 liter läsk t.ex...haha

• junibrud2010
    Tausen skrev 2010-06-14 21:42:53 följande:
    Ja det är allltid jobbigt när folk avbokar precis innan oavsett om det är band, gäster eller nåt annat..De förstår nog inte hur mycket tid och planerings om ligger bakom. Varenda lite detalj har ju granskats noga..suck...Vi har börjat handla maten nu..shit vilka mängder det blir av allting... vi köpte 150 liter läsk t.ex...haha
    Ni tänkte alltså läska er
  • Rosvägen

Härligt nu börjar det dra ihop sig!
    Oavsett vad som händer så blir vi gifta allihoppa på lördag och allt kommer bli fantastiskt:)

• Tausen

Jag var och provsminkade nyss..blev superfint!! :)
    Imorgon kommer mamma in och ska hjälpa till med lite olika saker, nu är det full rulle som gäller :D

• Rosvägen

Tausen skrev 2010-06-16 18:55:00 följande:
    Jag var och provsminkade nyss..blev superfint!! :)Imorgon kommer mamma in och ska hjälpa till med lite olika saker, nu är det full rulle som gäller :D

Va roligt:)
    För min egen del så kändes det mer verkligt när man blivit provsminkad.

Just nu hoppas jag bara att fredagen klaffar på många sätt för att vi ens ska hinna med allt! Just nu känns det lite tufft och jag har sovit lite dåligt sista nätterna.
    tack och lov verkar min förkylning ha lagt sig, tänk vad lite sömn och vila kan göra. Vilken tur att jag var hemma 2 dagar från jobbet och bara sov.

Känner ni av nerverna?:)

• junibrud2010

Inatt kom våra första bröllopsgäster.. Som bor utomlands. Dom sover i våran husvagn.. Igår var det stressigt stressigt stressigt..

Idag blir lika stressigt.. 

Detta står på schemat

Göra nattmat till bröllopet( pastasallad)

Hämta champagne,mera dekorationssten,betala tårta, köpa snack, salta kex + ost

Duka festlokalen o fixa

Få naglarna fixade

Hämta tre stycken från tågstation . Två olika tider

Hämta hem festprogram o vigselprogram som varit på kopiering

Ta emot 5gäster till och gärna underhålla dom också

Bjuda hem gäster långtbortifrån på fika som kommer på bröllopet och bor på vandrarhem

Ja och där emellan skulle man äta då också

• Loveyoutoo

Jag har hämtat blommor till dukningen nu.

Snart ska vi till festlokalen med alla saker till dukningen + att vi ska rigga musiken.

Ikväll kommer de första bröllopsgästerna. De är fem till antalet och övernattar hos oss. De ska hjälpa till med bröllopet, så det känns sååååå gott att de kommer. Då är vi inte själva längre med 1000 tankar om allt och inget.

Ha det underbart imorgon alla 19 juni brudar!

Gör all idag, så att du kan njuta imorgon!!!

kraaaaaam

• Pokaloo
    Lattemamman skrev 2010-06-13 22:59:07 följande:
     Stumpor har jag inte ännu hittat åt mig, vill ha sådana som har öppen tå för att passa i mina skor och sådana är sällsynta. 
    Jag letar oxå efter liknande strumbyxor.. Jag hittade dem på en brittisk hemsida en gång och beställde men dem tog slut.

Har kollat igen, faktiskt jämt och ständigt när jag går in på sidan och då finns dem inte.

Om du hittar dem så är jag intresserad att få reda på vart du handlat då jag oxå vill köpa dem =))

• Loveyoutoo

Har grejat med musiken i festlokalen i två timmar....det funkar inte....hoppas vi hittar en lösning till imorgon...

• londonaire

köpte sådana strumpor på lindex!!

puh..imorgon smäller det!
    ha det så skoj allihop!

• Loveyoutoo

Nu har jag lagt ut några bilder från gårdagen! Är så himla nöjd och glad! Dagen var helt underbar!

• callisen

Gud vad UNDERBART det var!!!! Vad hade jag sån ångest för...???

• Rosvägen

Hallå alla fruar! :) Hoppas eran dag var fantastisk!
    Nu ska jag in och titta i rea gallerier, jag kan inte ladda upp några??! Har mejlat support..
    Gratulalationer och Kramar

• Lattemamman

Ja då var man gift! Hoppas att alla andra hade en lika trevlig dag som vi!

Tiden gick otroligt snabbt, hår och makeup tog längre än beräknat så vi var t.o.m. lite försenade till fotografen. Vi hade tur med vädret. Det regnade från morgonen och sent in på natten, men höll upp under vår utomhusfotografering. Under vigseln hade vi rejält åskväder som slutade lagom tills vi gick ut ur kyrkan. När gästerna väntade på att gå in i festlokalen höll regnet upp, sen ösregnade det hela kvällen och natten. Brudparet var de sista som lämnade restaurangen. Vi njöt av festen och musiken och hade en trevlig kväll. 

Jag har jättesvårt att säga rätt efternamn, sa mitt gamla idag när jag lämnade in brudklänningen på kemtvätt. Tyllet i släpet repades sönder i slutet av festen, så jag får glömma att sälja den, kanske det blir "trash the dress" istället :).

• londonaire

hej alla!
    ja sådär nu var det klart då.. det man planerat och funderat över så länge. Vi fick en helt fantastisk dag/kväll, allting klaffade verkligen och alla hade det väldigt trevligt..
    nu infinner sig en nöjd känsla men en viss tomhet också.
    må gott allihop!

• Loveyoutoo

Hej!

Det är så mysigt att ringa vänner och familj och prata om vårt bröllop! Jag längtar tills jag kan träffa min familj igen (de bor en bit bort) och se bröllopsfilmen tillsammans med dem!!!

Jag grät ingenting på bröllopet men tror att det kommer komma mer än en tår när jag ser filmen. Jag var så spänd och ville uppleva allt med närvaro, så jag kunde inte gråta.

Hoppas att ni alla får MASSOR med bilder från ert bröllop och flera bröllopsfilmer, som ni kan njuta av så här i efterhand!

En vän till mig sa idag att det borde uppfinnas en liten kamera som kan monteras i brudens halsband, så att bruden fick uppleva allt igen från hennes ögon. Gulligt!

• Lina o Peter

Gud va roligt att läsa om era upplevelser, man känner verkligen igen känslorna. Vi hade också en fantastisk dag! Helt underbar från början till slut! Det enda tråkiga var att den tog slut så fort!

Och jag känner också en viss tomhetskänsla, inte så konstigt, man har ju hållt på så länge med all planering. Men det var värt varje sekund och alla stress, skulle vilja spola tillbaka tiden och göra om hela dagen igen! Nu är man tillbaka i vardagen och jobbar, men lite annorlunda är det allt. Ser på ringen och ler inombords, nykär som en galning är man ju också. Bara att få säga "MIN MAN"! Hihi!

Men än är ju inte allt över, jag har massor som ska städas undan, allt pyssel som ska sorteras och en del sparas, tackkort som ska väljas och skickas ut, och sen går ju bröllopsresan till Azorerna i Augusti, så innan dess ska det även bytas körkort, visakort och framför allt pass för nya efternamnet.

Kramar på er alla FRUAR!

Svar på tråden bröllop 19 juni?