• 19juni

bröllop 19 juni?

Är det ngn mer än jag som tänkt gifta sig den 19/6 2010? Vore roligt att få reda på hur många som tänkt det o hur ni har lagt upp er vigsel.
    Har ni skickat inbjudningarna redan?
    Vilka färger tänker ni använda?

• Svar på tråden bröllop 19 juni?
  • junibrud2010

vi ska ha kex med sån där ost på t.ex philadelphiaost

• Lina o Peter

Vi ska ha (mörkt) bröd med en kräm på, bestående av philadelfia, västerbottensost och gräslök. Mums! Och även bröd med en röra av soltorkade tomater, laktosfritt smör, tomatpuré och basilika.   Och vissa med glutenfritt bröd osv.

Shit vad snabbt det går nu!!!! Snart är vi frugor!

Jag blev hippad igår, en fantastisk dag! Blev väckt av två kycklingar med en skylt: "klä på dig", sen fick jag åka bil med ögonbindel och hörselkåpor med radio i, och under dagen fick jag bl.a simma i utomhusbassäng med barn-ärmpuffar, basta, äta hotellfrukost, stå i en rondell i vit "brud-outfit" med en skylt "Tuta så dansar jag" (Åh vad jag skrattade!), rida "bullriding" fast istället för en tjur var det en gigantisk snopp sen skulle vi haft picnick i en park men det regnade så vi satt inne hos en av tjejerna och myste med ost och kex, fick lite presenter och massa tok. Kvällen avslutades med jättegod mat och party! En helt fantastisk dag och kväll!!!

• junibrud2010
    Lina o Peter skrev 2010-06-13 11:02:57 följande:
    Vi ska ha (mörkt) bröd med en kräm på, bestående av philadelfia, västerbottensost och gräslök. Mums! Och även bröd med en röra av soltorkade tomater, laktosfritt smör, tomatpuré och basilika.   Och vissa med glutenfritt bröd osv. Shit vad snabbt det går nu!!!! Snart är vi frugor!Jag blev hippad igår, en fantastisk dag! Blev väckt av två kycklingar med en skylt: "klä på dig", sen fick jag åka bil med ögonbindel och hörselkåpor med radio i, och under dagen fick jag bl.a simma i utomhusbassäng med barn-ärmpuffar, basta, äta hotellfrukost, stå i en rondell i vit "brud-outfit" med en skylt "Tuta så dansar jag" (Åh vad jag skrattade!), rida "bullriding" fast istället för en tjur var det en gigantisk snopp sen skulle vi haft picnick i en park men det regnade så vi satt inne hos en av tjejerna och myste med ost och kex, fick lite presenter och massa tok. Kvällen avslutades med jättegod mat och party! En helt fantastisk dag och kväll!!!
    vad roligt!!
  • Lattemamman

Äntligen är alla trycksaker klara. Har printat ut vigselprogram, festprogramblad och pysselhäften åt barnen i helgen. Presenter åt barnen är inslagna och klara. Nu är det bara bordsplaceringen kvar. Vi konstaterade att vi får åka till restaurangen en extra gång för att fundera hur vi ska sitta. Sen ska killarnas hyreskläder hämtas, bilen dekoreras och så ska vi planera dagen D med fotografen. Stumpor har jag inte ännu hittat åt mig, vill ha sådana som har öppen tå för att passa i mina skor och sådana är sällsynta. 

• 19juni

5 dagar kvar!!!!!!

Igår äntligen hittade jag en tjej som ska göra våran bröllopstårta!! Det är ju kul med någon som gör den personlig just för oss.
    Hon undrade vad vi hade för intressen o annat och jag svarade bl a att vi bor på en gård o har kor. Det nappade hon på o undrade om hon fick göra oss som kor på toppen! Skitkul idé!!!!
    Vi får välja vad vi vill ha i tårtan så vi ska fundera på det, men jag tror att vi bara väljer enkelt o somrigt med vaniljkräm o jordgubbar/hallon i. Annars kan hon göra med alla godissmaker som finns. Om godiset går att smälta o blanda med grädde. Häftigt. Hon har t ex gjort daimfluff o Ahlgrensbilar mm.

Idag ska jag och en kompis åka o stor handla det mesta utav maten och alkoholen. Jag ska även hämta ut ringarna idag. Så nu är alla ringar putsade o fina. inför den stora dagen.
    Ska även titta om några snygga underkläder om det hinns med idag.

Lycka till alla med era planeringar och förbedelser!

• junibrud2010

Igår så blev bordsplaceringen helt klar och festprogram med bland annat presentation på alla gäster  blev klart..

Ja då meddelar en "vän" till mig att hon inte kommer. Känns så surt när man förberett allt klart...

• 19juni

junibrud2010
    Ja det är ju inte speciellt kul när man har lagt ner ett sånt arbete o det pajar sen. Hoppas att det var av ngn särskild anledning som den tackade nej till bröllopet eftersom att det är i senaste laget.

pinglan29
    Vi ska ha en sommardrink med möjlighet att ta om i ett bål när vigseln är över. Den består av vaniljvodka, koncentrerad rabarbersaft, citron, jorgubbar, sodavatten o is.
    Till detta ska vi ha snittar. En tunnbrödsrulle med skagenröra o tunnt skivad lax och en med mörkt bröd som vi trycker ut med pepparkakshjärtanform där vi har skinka o melon på. Sen gör vi en till barnen, hjärtan på formfranska med ost, liten miniköttbulle o vindruva.

Det finns jättemånga bra recept på www.tasteline.com . Där kan man även räkna ut hur mycket utav alla ingedienser som behövs ända upp till 20 pers.

• Rosvägen

Härligt att det går så bra för alla!
    Nu måste jag beklaga mig lite..
    Jag har blivit dunderförkyld och trots att mitt jobb är väldigt stillasittande och lugnt vill jag helst av allt bara åka hem och bädda ner mig/kurera mig inför fredag och lördag!
    Det är så typiskt, har ni några tips mot förkylning?
    Vårt band/vänner som skulle spela på cermonin sa igår att dom inte har möjlighet längre så det är jätte trist, nu får det bli musik från datorn istället.
    Det tråkigaste av allt var att en utav killarna skulle kompa min brors flickvän när hon framför en låt för till min då man efter att vi sagt ja till varandra :,(
    Det känns mest ledsamt!, nu vet jag inte hur det blir. Försöker hitta en lösning, någon annan som kan spela!

• 19juni

Usch vad tråkigt Rosvägen. Inte kul med såna här besked så nära inpå.
    Vi ska ju inte ha ngn livemusik mer än kantorn som ska ha sin keyboard med sig eftersom att vi är ute i vår trädgård. Och hon vet inte ännu om hon kan sjunga för hon har fåt ngt på stämbanden.
    Sen hade jag sån tur att jag gick o vann Absolute bröllop här på en sida!!!! Så det blir ju cd-skivor som ska spelas här. Har låtit bränna ner en egen bröllopsskiva åt oss oxå.

Svar på tråden bröllop 19 juni?