bröllop 19 juni?
Är det ngn mer än jag som tänkt gifta sig den 19/6 2010? Vore roligt att få reda på hur många som tänkt det o hur ni har lagt upp er vigsel.
Har ni skickat inbjudningarna redan?
Vilka färger tänker ni använda?
Är det ngn mer än jag som tänkt gifta sig den 19/6 2010? Vore roligt att få reda på hur många som tänkt det o hur ni har lagt upp er vigsel.
Har ni skickat inbjudningarna redan?
Vilka färger tänker ni använda?
Vixi82:
VI ska inte ha ngn levande musik utan bara ha på cd-skivor. Har skrivit upp några låtar som vi tycker om och som handlar om kärlek. Dessa vill jag sedan ha på en cd som minne och även spela på festen.
Sedan blir det nog blandat dansband, pop och rock. Vi ska ju bara ha släkten så det är ju inte så många viljor då hi hi. Alla får komma och önska vad som ska spelas!
Hej 19juni!
Jag har beställt mina skor och min handväska från Rainbows brudkollektion som de säljer i de flesta brudklänningsbutiker. En stor del av deras satinskor går att färga enligt önskemål. Jag utgick från ett ljusgrönt sidentyg som skulle sys till slipsknut åt killarna i brudföljet och skickade med ett tygprov, det tog cirka 4 veckor att få tillbaka skorna efter färgningen. Färgen blev bra, men jag fick veta först efteråt att färgade skor inte får bli våta, för då får tyget mörka fläckar, så nu får man hoppas på solsken under bröllopsdagen. Iofs blir knappast vita satinskor särskilt snygga i regnväder heller .
Den här modellen har jag valt på mina skor:
www.rainbowclub.co.uk/collection.htm&productID=169&Accessories=
Här kommer en till á la 19 juni! Jäkla bra datum vi valt allihopa!
Här är också det mesta klart, massa pyssel kvar bara.. Ska dra ihop tjejgänget framöver och pyssla klart servettringar och presentaskar osv..
Ska hämta ringarna på torsdag och sen hålla mig ifrån att prova den i tid och otid... Inbjudningarna är skickade sen et ttag tillbaka, har osa nu första maj, men minst 30% av våra 80 gäster har inte svarat än.. Ja ja löser sig säkert. Vi har lila färgtema förresten.
Jag bloggar lite när jag hinner om nån vill läsa:
linalottan.blogg.se
Hej Lina o Peter!
Var inne på din blogg och den var ju jättefin!
Era flickor kommer att bli jättefina i dem söta klänningarna!
Vilken kul inbjudan ni gjort oxå!
Vad härligt och samtidigt skönt att många utav era kompisar är med i planeringen och kan hjälpa till med en del saker. Vi ska ju bara ha släkten, då vi kommer att lägga de mesta pengarna på vår resa till hösten.
Lattemamman:
Det var jättesnygga skor du hittat. Det fanns ju många fina på den sidan du rekommenderade. Får se om jag ska ta en vända i några skoaffärer här hemma först innan jag köper nått från nätet.
Det börjar närma sig nu tjejer o killar!! Idag är det bara 50 dagar till det smäller!
Igår stod det visst i tidningar att det troligtvis skulle bli dåligt väder den 19 juni. De hade tittat över vad det brukar vara för väder den dagen några år tillbaka! Precis som om det skulle stämma!?
Självklart blir det kanonväder den dagen. Eller hur?
Det regnar INTE den dagen! :P
Här vi ska också gifta oss 19 juni 2010
det mesta har vi klart har även träffat prästen
våran färg tema går i lila och rosa.
Här blir det också bröllop den 19 juni! Vigsel i kyrkan klockan 16 och sen fest på restaurang/hotell. I stort sett allt är fixat för dagen (tror jag!). Fotografen ska vara med oss hela dagen och kvällen vilket ska bli riktigt roligt :) Vi har ett lila färgtema vilket iofs troligtvis endast kommer att synas på inbjudningar, program och tackkort. OSA är den 9 maj och vi har bjudit 70 personer.
Det börjar verkligen närma sig nu... Börjar känna mig smått stressad redan fastän det är över 1 månad kvar och vi har fixat en stor del av bröllopsbestyren. O.s.a. är på fredag och ännu är det ca 20% som inte svarat.
I helgen ska vi diskutera blommorna med en florist, provsmaka två olika bröllopsmoussétårtor och ha bröllopsplanering med restaurangägaren. Jag har börjat skissa lite på bröllopsprogrambladet och kommit fram till att vi ska ha med nyckelpersoner, meny, fakta om brudparet, bröllopskorsord och presentation av gästerna. Musiken till vigseln är ännu helt oplanerad och så borde vi välja ut låtar som bandet skall spela på festen. Förra lämnade jag in brudklänningen för uppfållning och så hämtade vi vigselringen och de upputsade förlovningsringarna.
Ska också gifta oss den 19 juni :)
Vigsel i kyrka och sen festen i en bygdegård och kommer göra det mesta av maten själva. Ska bla. ha göspaté till förrätt som min blivande man fiskat upp idag:)
Har 112 gäster.
En hel del är klart, men det är alltid en massa småsaker som måste fixas, som vigselprogram, framsidan till festhäftet (resten av häftet gör våra värdar), placeringskort med mera...
Vårt färgtema är guld, creme och lime.
Nu är det inte lång tid kvar :)