• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Telis

Lappis, oj stackars föräldrarna, det måste ha känts pinsamt för dom! Jag tror nog att det är så där att vara förälder till en 1,5-åring, dom är ju proppfulla av upptäckslusta och spring i benen. Fast förhoppningsvis somnar dom lite tidigare och lättare hemma. Tänk om ni får ett barn i den åldern, då blir det en rivstart på föräldraskapet.

• MSW

Hej hej!

Skickar lite energi till AM, kan det ha något att göra med det där jobbet?

I torsdags fick jag avi för att mina odla grejer hade kommit, så jag hämtade dom i fredags, men har inte planterat något ute ännu, har däremot planterat pelargonplantorna, och även om de fortfarande är ganska små så verkar det som de är av helt ok kvalitet, så vi får väl se hur de utvecklas.. Men det verkar ok att beställa de med Koko!

Koko: Hoppas conny får komma hem idag, och att han är pigg! Låter som det verkligen varit ordentligt prövande för er!

PB: Grattis till sonens fotbolls-prestation! Hur går det med tanten? Har hon börjat sjunga än?

Nu är jag hemma själv, sonen är borta med sin moster hos min moster (inte så rörigt som det låter..) och maken är med ute och hjälper till i skogen.. Skönt att vara hemma själv och vila sig, för gissa, jag har blivit förkyld, IGEN! Började pigga på mig i fredags och var hyffsat pigg fre-lör, men lördag eftermiddag fick jag helt plötsligt ont i halsen och nu är jag ännu snorigare igen, och det verkar inte alls vara samma slags sjuka! Jaja, denna veckan har jag nog större möjligheter att ta det lite lugnt, så då ska jag nog klara det också!

Jag kan också tänka mig att titta på den där listan med vilka alla är.. Kanske n¨ågot som borde platsa i galleriet!

Vickan: Roligt att det funkade med festen och barnvakterna!

Jag har förresten börjat fundera så smått på att försöka potträna A när det börjar bli sommar, tror ni det är för tidigt att ens göra ett försök? Och hur har ni gått till väga?

Hoppas på en bra vecka för samtliga!

• Lapinette

Telis - exakt vad jag sa till maken, att det är högst sannolikt att vi får ett barn i den åldern. Det blir spring i benen direkt. Jösses!

• BrudSommar2006

Iris kusin fyller två nu och hon är precis så där, helt vild, de får springa som galningar och passa henne. Vi pratade just om mat till tex dop och Iris födelsedag, vi tyckte att vi gör väl varmkorv så att det finns till barnen men har kanske plockmat eller vad vi nu hittar på till de vuxna. Makens mamma tycker att vi ska äta varmkorv hela bunten för det är ju Iris kalas och då ska vi äta något hon gillar och min bror tycker att varför ska barnen ha korv, de kan väl äta plockmat som resten av oss. Han tycker att om kusinen får något att sitta och plocka med så sitter hon lite längre så att de hinner äta också, annars går det så fort för henne att äta och så får de rusa runt efter henne och hinner inte själva. Jaja, alla blir saliga på sin tro, nu gör vi som vi tycker. Inte tvingar vi i barnen korv, de är väl välkomna att äta av den andra maten de också men bättre att det finns korv för det är ju inte alla barn som äter allt.

• BrudSommar2006

Telis, tidig morgon idag?

Vickan, kul att det gick bra med barnvakt!

Vi har precis varit på ponnyridning, det var trevligt men hade varit ännu trevligare om det varit lite mer än fem grader varmt.

Iris sov hon mina föräldrar inatt, jätteskönt för det betydde att ingen av oss behövde kliva upp förrän halv åtta. Visserligen har jag ju ammat till och från som vanligt men det vanliga morgonbråket med Iris från klockan fem på morgonen slapp vi ju.

Får se om det blir någon simning för Iris ikväll, hon är så snuvig.

• Tinga

Koko - jag menade bara att det ju kunde vara magsjuka även om kräkningarna höll i sig ett tag (läs: flera dagar), för det lät som att du var mer orolig för hjärnskakning ju längre kräkningarna höll på. Skönt att det verkar ha vänt nu iallafall, och mig veterligen får man inte diarré av hjärnskakning, så kräksjukediagnosen låter ju rätt säker. Kram!

AM - hoppas att det här energikrävande grubblet snart är förbi, så att du har tid med oss igen. Kram!

Lappis - oj, vilken mardröm för föräldrarna med er dyra lampa som pajade. Det hittills värsta som hänt oss är att Piff brutit av en del av en blommande stängel på en orkidé som stod på golvet hos kompisar till oss. Hoppas innerligt att vi slipper vara med om värre saker än så. Igår var vi på middag hos min systers svärföräldrar och det hemmet är bland de mest överpyntade jag någonsin sett, men som tur var, var vi många som kunde hjälpas åt att hålla ögonen på Piff & Puff. Dessutom var de mest intresserade av att flytta dekorationsstenar från en korg till en annan, så det gick ganska bra för dem att underhålla sig på egen hand. Och eftersom middagsluren blev kort (deras eget val) somnade de fort och lätt på kvällen, så att vi fick lite vuxentid med de andra gästerna.

Idag har det dock varit en riktigt grinig dag, för både barn och föräldrar, så jag är glad att den snart är slut. Piff & Puff ska alldeles strax isäng, och sen ska jag gå ut och klippa ner våra Astird Lindgren-rosor på framsidan. Lite i senaste laget, men bättre sent än aldrig försöker jag intala mig. På torsdag ska vi hyra jordfräs för att köra upp vår risiga gräsmatta, så det lär blir lite trädgårdsarbete framöver.

• Fru E

AM-skickar lite ork och muffins så du orkar ta dig igenom dagarna

Lappis-lampa i kras ajajaj bara att vänja sig
    Angående mousse recept så finns det nog ett för varje person men jag håller mig till ett fåtal

Koko-mår Conny bättre nu?

Ore-hittade du duschdörrar?

PB-hur lever livet med tanten

Har lyckats lista ut att odla.nu finns i mina hemtrakter där jag växte upp

• Fru E

EGO-i fredags förmiddag var jag på kliniken för första titten på blåsorna, misstänkte att det inte var lika mycket aktivitet därinne som sist då tanten inte kom ordentligt förrän i onsdags och jag började spruta i måndags. Och rätt hade jag, 4 blåsor var allt han kunde se och den informationen fick man dra ut från honom. Men allt var så normalt så ändå enligt honom. Började ju på lägre dos denna gången men liiiiiite fler blåsor hade jag hoppats på när det var minst 14 förra gången .
    Fick order om att höja dosen till det vi hade förra gången med start från i fredags och ny titt på tisdag förmiddag. Det fanns ingenting att oroa sig för enligt läkaren eller sköterskan eftersom mycket kunde hända på de här dagarna speciellt när dosen höjdes. Men jag blev grymt besviken ändå med bara 4 blåsor kändes inte alls roligt att jobba sedan.

Så nu sprutar vi glatt på till på tisdag då vi får se vad som händer, ingen prel tid för ÄP alls ville de ge men tidigast fredag är min gissning.

• snaily

EA
    Nej vad trist med så få blåsor! MEN, om jag ska vara sådär jobbigt positiv så var det precis likadant för mig senaste omgången - ganska ynklig tillväxt hela vägen fram till ÄP och inte fick vi höja dosen heller fast det såg halvdant ut. Märkte på doktorn vid VUL att han var lite besviken på resultatet. Men så gick det ju bra till slut och det fanns sex mogna ägg där trots allt.
    Med höjd dos och kanske några extra sprutdagar tror jag det går finemang för dina äggblåsor! Håller tummarna!

AM
    Hoppas också att det som tar upp din tid och energi är något positivt! Du lyckades göra mig gruvligt nyfiken i alla fall.

Krya på dig MSW! Tungt med ny förkylning.

Här är vi inte direkt pigga familjen heller - maken är fortfarande halvdan men förhoppningsvis på bättringsvägen i alla fall. Är han inte ok imorgon får han gå till doktorn. Jag vaknade med en känsla av tungt huvud och begynnande förkylning eller något, men nu funderar jag på om det kanske bara var ett resultat av en sömnlös natt - blev väckt av telefonen vid midnatt och sen lyckades jag aldrig riktigt somna om.

Lyckas vi bara bli friska nu så ser jag verkligen fram emot vår långweekend i västsverige, det ska bli så mysigt!

• Telis

BS, japp, nu för tiden är det alltid tidiga morgnar. Televinken vaknar klockan 5 och är pigg som en mört. Det är inte jag. Fast å andra sidan sov han från kl 19 till kl 5 med bara en matning vid klockan 1, som maken tog hand om, så jag hann ändå få sju timmars sammanhängande sömn.

EA, nej vad tråkigt med så få blåsor. Hoppas att snaily har rätt!

Shit, vilken spindel jag precis upptäckte på väggen! Det är det värsta med att bo i hus! Måste hämta maken fort!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen