Långt om Ex
Sitter här framför datorn, sömnlös. Inser att det inte är speciellt sent men jag och sambon/blivande frun gick och la oss för en stund sen nu. Jag känner att jag måste prata/skriva av mig någonstans där jag kan få feedback.
Inser att det jag kommer skriva kommer få mig att framstå som ett kontrollfreak men det är inte alls så jag vill framstå. Hur så helst så är jag en person som nog faller under den svartsjuka typen, missförstå mig inte jag tvivlar inte på vår kärlek då jag vet att jag träffat ”the one” men min osäkerhet kring ex är påtaglig.
Jag vill inte vara en sån person som begränsar min sambo/blivande fru men så här ser jag på ex, ex är ett avslutat kapitel därför har man ingen kontakt med dom då det just är avslutat. Min sambo och andra sidan har inga problem med att vara vän med sina gamla ex.
Nu så pratade vi lite om det idag då jag frågade om hon har kontakt med några av dom, och nu kommer detta framstå som löjligt det inser jag men då sa hon att ja hon pratade med ett av dom för några månader sedan, och att hon inte har för avsikt att inte prata med dom, och här sitter jag nu sömnlös.
Det som håller mig upp är frågor som, varför har hon inte berättat att dom pratade? Var det hemligt? Eller känner hon att det faktum att hon bara pratade med en ”vän” inte berör mig? Och vad pratade dom om?
Är som sagt rädd för att framstå som ett kontrollfreak, det är verkligen inte det som det handlar om utan att jag vill att vi ska kunna ha en öppen dialog med varandra. Min blivande fru och jag har olika historia när det kommer till relationer, hon har varit gift, haft långa relationer med flera olika medans jag nu är i mitt första riktiga förhållande.
Jag blir jätteosäker, inte på vår relation men i mig själv, för mig är inte ett ex en vän utan en person du inte passade med och därför lämnat bakom dig, att fortsätta vara vän med sitt ex betyder nästan i mina ögon att man inte är ”klara med varandra” om ni förstår mig då.
Snälla nu jag ber er, tolka mig inte som ett kontrollfreak. Jag behöver bara få ur mig allt det här.