• aikidoaasa

3/7 2010 sista avsnittet...

Oj!

Dags att skapa en ny tråd då den gamla försvunnit.

Det är mindre än en månad kvar och un börjar pirret känns i magtrakterna.

De som hängt med i de tidigare trådarna och som gifter sig det här magiska datumet är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa
    Mrs Opp
    happytoaster
    FiaLottaoälsklingen
    sigma
    100703 M och B
    Lillaria
    Majjan79
    Mariaandersson4
    Eriane
    Vi 3
    Jessie81
    miris
    minimis
    liro2010 (är välkommen även om vigseln är två dagar tidigare, men alla är välkomna!)

• Svar på tråden 3/7 2010 sista avsnittet...
  • liro2010

En kompis ringde och sa att jag ska varafinklädd redo på Torsdag kl 18 . Jag som trodde att jag inte skulle få någon möhippa, pga att jag inte har någon tärna..men men...gud, så pirrigt...

• AndréaK

Missade det mesta av prinsessbröllopet eftersom mina vänner drog ut mig på möhippa =)
    Börjar bli ordentligt nervös och är orolig för att jag ska få såna där "gråtkramper" i kyrkan och inte få fram ord utan bara hickande ljud...=)
    Har inte ens gjort klart festprogrammet ännu...måste verkligen ta tag i det i veckan....

• Lillaria

allt är nästan klart nu. Bara en del kollar så att allt står rätt till och att ingen har missat något =) är så fantastiskt lycklig 

• mariaandersson4

Räcker detta till 58 pers tro?

9 Liter rött

12 Liter vitt

13 flak öl

Det ska räcka till förrätt, buffe, efterrätt och till festen.

Några kommer nog att vara nyktra.

så orolig....

• aikidoaasa

Mindre än 12 dagar kvar!?

Nu börjar det bli lite småpirrigt!

• miris

aikidoaasa - aaaaahhhhh! :)

Jag börjar bli lite nervös för vädret. Jag försöker inte tänka på det, men damnit om det ska ösregna. Vi ska vigas ute. smhi.se visar 10 dagarsprognis och jag kan inte låta bli att titta. Den visar fram tills torsdagen nu. Jag kommer inte våga titta när de visar lördagen. Fast å andra sidan stämmer det ju aldrig så långt fram..

• mariaandersson4

Hur ser eran planering ut för själva festen? Hur länge tror ni att ni kommer att äta?

Är 1 h rimligt att räkna till buffe?

30 min för förrätt?

• avtryck

@miris: jag är också inne och smyger på SMHI! Vi ska med ha vigsel utomhus.

• liro2010

Puh..nu har jag varit och inhandlat den sista alkoholen på bolaget, med resten av hela befolkningen kändes det som, kanske en dålig vald dag . Men nu är det gjort iallafall.

Och transporten från kyrkan är fixad. Jag TROR att vi börjar ha det mesta klart nu, (förutom maten).

Och vi får tillgång till festlokalen två dagar innan vigseln, och det känns jätteskönt, för då har man lite mer tid att fixa iordning.

NU ÄR DET SNART DAGS! Jag hoppas att jag inte har glömt någonting...vi ska provköra drinkarna i helgen, man måste ju veta vad vi serverar, eller hur?

Börjar ni också vara klara?

• liro2010

mariaandersson4 skrev 2010-06-22 14:49:27 följande:
    Hur ser eran planering ut för själva festen? Hur länge tror ni att ni kommer att äta? Är 1 h rimligt att räkna till buffe? 30 min för förrätt?

Oj, jag vet inte riktigt, vi har inte planerat det...vi tar det som det kommer tänker vi

Vi gifter oss ganska sent kl 17.00. Då är vi väl i lokalen senast 18,30. Då är det välkomstdrink. Och sen hugger vi in på förrätten på en gång, för jag lär då vara döhungrig! Och sen så flyter det kanske på med huvudrätten efter det? Sen efter huvudrätten så tar man sig nog en bensträckare så vi väntar nog ett tag med att äta tårtan.

Hur har ni andra tänkt?

Svar på tråden 3/7 2010 sista avsnittet...