• aikidoaasa

3/7 2010 sista avsnittet...

Oj!

Dags att skapa en ny tråd då den gamla försvunnit.

Det är mindre än en månad kvar och un börjar pirret känns i magtrakterna.

De som hängt med i de tidigare trådarna och som gifter sig det här magiska datumet är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa
    Mrs Opp
    happytoaster
    FiaLottaoälsklingen
    sigma
    100703 M och B
    Lillaria
    Majjan79
    Mariaandersson4
    Eriane
    Vi 3
    Jessie81
    miris
    minimis
    liro2010 (är välkommen även om vigseln är två dagar tidigare, men alla är välkomna!)

• Svar på tråden 3/7 2010 sista avsnittet...
  • 23maj2009

Åhh sitter här och väntar på alla fruars berättelser.. :)

• Vi 3

HEj brudar, hur var gårdagen? Vår var LJUVLIG!

Min hår- och sminktjej kom vid 10-tiden, så då började väl dagen... Vaknade visserligen 6,30 av en väldigt för pigg dotter..

Vi började fotas vid 15,45 ända fram till vigseln vid 18-tiden. Är såååå nyfiken på bilderna, men får vänta i 1,5 vecka.. :-/ Vi tog foton i skogen, på bryggan, på stigar.. I en vedhög.

Folk kom upp alldeles för tidigt men min underbara bror och mor styrde upp det alldeles perfekt. Vi stod och väntade på våra gäster med vf och fotografen nere på bryggen i strålande sol. Gästerna blev rätt överraskade, ganska många visste ju men de som inte gjorde det såg så ställda ut.. Vigseln var snabbt överspelad (det var såå skönt att den gick fort!!) men åh så fin. Min älskade make var sååå nervös, men jag såg inte det förrän jag tittade på filmen imorse. Tur det tror jag.

Maten var alldeles underbar, och kvällen blev helt enkelt perfekt. Jag har aldrig i mitt liv känt mig så fin och vacker som jag gjorde igår. Det finns inga ord som tillräckligt kan beskriva hur underbar jag tyckte gårdagen var.

Idag står presentöppning på agendan, men först ska vi nog vila lite till...

• 100703 M och B

Fru! 

Det var underbart, varmt, och helt enkelt fantastiskt.. Jag tror att ALLA snöt sig och snörvlade under vigselakten, vi hade ju fått tag i en väldigt rörande dikt och löftena som jag skrivit var svåra att läsa när vi båda försökte att inte gråta. Helt otroligt vilka tal som hölls under middagen, vilka underbara vänner och familjer vi har. Maten var perfekt, lokalen, personalen och allt var perfekt (utom kanske att DJn missade några av låtarna som vi önskat oss under kvällen, men vi dansade ändå!). Valsen satt som den skulle, enda knepiga var att jag började kliva på klänningskanten. Löstes med lite kortare steg så vi kunde parera men det var ingen annan som lade märke till. Känns som om jag upprepar mig men allt vara bara helt perfekt!
    På tisdag åker vi på vår bröllopsresa. :)

• MissLi

Det gick vägen :) Nu är vi gifta!!!
    Vädret var fantastiskt, 32 grader varmt strålande solsken.

Var hos frisören vid 8 på morgonen, har en frisör som jag haft i 15 år och litar fukllständigt på. Satte mig i stolen och hon fick fria händer att göra en uppsättning... det blev såååå bra. Supernöjd.
    Hämtade buketten på väg hem från frisören, fick komplimanger för frisyren ;).
    Buketten var perfekt.
    Sedan gällde det att fördriva tiden utan att bli svettig eller paja frisyren. Inte världens enklaste en sådan dag. Timmarna släpade sig fram innan jag vid 14:30 kunde börja fixa makeup och påklädning.
    Hade varit helt cool och inte allls nervös... föränn jag drog på klänningen. Då slog det till, blev toknervös. Jag var iof inte ensam, mannen hade också känningar av bröllopsnerver.
    Satte oss i bilen kl 16:15, har fem min till kyrkan. Nervositeten ökade om möjligt ännu mer.
    När vi stog i vapenhuset och lyssnade på klockringningen kände jag stundens allvar ;)
    Porten in till kyrksalen öppnades och vi började tåga in... helt fantastiskt men det var knappt benen bar :)

Vigsel gick som planerat, efteråt blev det riskastning och gratulationer.
    Sedan bar det vidare till restaurangen för middag och underbart sällskap till midnatt.

Det blev en underbar dag som passade oss perfekt. Nu ska vi se fram emot en lååååångt liv tillsammans.

• miris

Oj oj oj oj oj.. Jag vet inte vad jag ska säga. Gårdagen var så fin, fantastisk, underbar, PERFEKT så jag finner inga ord. Idag vill jag bara gråta när jag tänker på alla underbara vänner och familjemedlemmar vi har. Som kom för vår skull och gjorde dagen till den bästa någonsin!

Vi vigdes utomhus i en trädgård under äppelträden. Det var så vackert! När jag stod där framme och en kompis sjöng solo var jag tvungen att säga till min MAN (ja, man kan säga det nu!) att åh, vad perfekt allt är.

Som sagt, jag vet inte vad jag ska säga. Är helt uppe i det blå idag.. på de rosa molnen.. :)

Ni får fråga om ni vill veta något speciellt istället. :)

• avtryck

Nu är vi gifta! Det känns fantastiskt!

Allt blev precis lika underbart som vi hade tänkt i våra drömmar, nästan ännu bättre! Utomhusvigseln var vacker (och varm!), maten jättegod (godare än när vi provåt fast det nu var lagat för 50 gäster istället för två), talen vackra och roliga, tårtan fantastisk (hade inte provsmakat innan så det blev en överraskning), servicen var perfekt hela kvällen. Till och med valsen gick bra och efter det blev det dansgolvet någon timme till jag kroknade i hettan. Jag känner mig så tacksam att vi har så fina släktingar och vänner som gjorde detta till vår bästa dag någonsin! Det här kommer vi leva på länge, länge, länge...

I dag åker vi till Göteborg fyra dagar på mini honey moon.
    Längtar efter att få se fotona nu, fotografen sa att det kunde ta en till två veckor.

• AndréaK

fattar fortfarande inte att allt är över nu..all stress och press är över! =)

• minimis

Nu har jag lagt upp bilder i mitt galleri om nån vill se :)

• Lillaria

Började dagen med sovmorgon och skulle till frissan vid halv elva. Min mamma och tärna var med och de blev också fixade. Drack lite champange och myste, inga bröllopsnerver infann sig =)

13.00 var det av till sminkning på the body shop. Blev såå nöjd och var vid det här laget helt förundrad över att jag och frisören och sminkösen hade fått ihop en så fantastisk kombination så jag fortfarande såg ut som mig själv, hade det bekvämt och kände mig som den vackraste kvinnan i världen. 

13.45 påklädning av klänningen i min gudmor och gudfars hotellrum. Farmor och farfar var också med och fällde en tår. Jag och tärnan gav oss sedan av till fotograferingen. Fotades ute i naturen, vid fina hus samt en fin guldfärgad cadillac.

chauffören hade timat det perfekt så klockan 15.55 svepte vi fram till kyrkporten och gick in i kyrkan. Vigseln var så vacker och när min tärnas röst nästan bröts under hennes solo så började tårarna trilla. 

kramkalas på trappan och så en underbar kväll som var mycket varm men älskad. Festen var fantastisk och vi stannade kvar till långt in på natten och dansade. 

Jag tror inte att dagen hade kunnat vara bättre. Jag som hade trott jag skulle vara nervöst nervvrak var bara glad, lycklig och tyckte att värden var underbar. Märklig känsla som påminner om när jag fick morfin efter en operation =D

• Joanna86a

Åå va roligt att eran dag blev så fin! Får tårar av att läsa! Grattis alla fina brudar!!

• miris

När är det dags att skicka tackkort tro? Finns det någon "regel" om när man bör göra det? Förstår att man själv väljer, men kul att höra hur ni gör.

Jag undrar också om ni har eller ska sätta in annons i tidningen med bild att ni gift er? Kan inte bestämma hur vi ska göra.. För oss blir det i så fall 2 eller 3 tidningar, känns som det blir dyrt?

• MissLi

Har precis skrivit klart, adresserat och frankerat våra tackkort nu ikväll.
    Någon annons i tidningen blir det inte... Alla som behöver veta att vi gift oss vet redan om det plus att mannen inte är helt förtjust i att vara med på foto ;)

• miris

Jag känner också att alla vet. Antingen för att de var där, annars via facebook eller så. ;) Och de som vi känner väl, som uppvaktat får ju kort på tackkort, så det blir nog inget i tidningen..

• AndréaK

Vi hade vår bild i tidningen i lördags, men har inte tagit tag i tackkorten ännu. Behöver inspiration! Hur ska ni andra göra?

• miris

Vi gör egna. Köpt A4-papper (ljusgrå som färgtemat) som klipps i två delar och viker. Kommer inte avancera utan skriver bara Tack-hälsningen i + ett foto. Problemet är bara att om man beställer kort som är 10x15 så blir de lite för stora för korten..

• aikidoaasa

Känner mig så glad över att vara fru Knifh!

Dagen var den bästa någonsin även om den hade sina små missöden... (frisören kom lite sent så det blev stressigt, bilen som vi hyrt blev försenad så vi fick ändra i vårt fotoschema, jag tappade en jordgubbe på klänningen så det blev lite fläckar, haken till mitt släp lossnade under vår första dans så det blev lite annorlunda under den dansen och vi hade glömt tömma ipoden på andra musikmappar som en kusin hittade ochbytte till så vår fina musik blev något helt annat)

Men vi blev lyckligt gifta ändå!

Dagen efter åkte vi på vår underbara men alldeless för korta smekmånad till Mexico. Det var helt underbart!

Fortfarande lite semester kvar som vi kan njuta av.

Nu är det babyverkstan som är i full gång...

• AndréaK

aikidoaasa skrev 2010-07-22 11:59:45 följande:
    Känner mig så glad över att vara fru Knifh! Dagen var den bästa någonsin även om den hade sina små missöden... (frisören kom lite sent så det blev stressigt, bilen som vi hyrt blev försenad så vi fick ändra i vårt fotoschema, jag tappade en jordgubbe på klänningen så det blev lite fläckar, haken till mitt släp lossnade under vår första dans så det blev lite annorlunda under den dansen och vi hade glömt tömma ipoden på andra musikmappar som en kusin hittade ochbytte till så vår fina musik blev något helt annat) Men vi blev lyckligt gifta ändå! Dagen efter åkte vi på vår underbara men alldeless för korta smekmånad till Mexico. Det var helt underbart! Fortfarande lite semester kvar som vi kan njuta av. Nu är det babyverkstan som är i full gång...

Vart i Mexiko var ni?

Svar på tråden 3/7 2010 sista avsnittet...