• Svar på tråden 2011 brudar del 7
  • lunagarden

Liisan - du får väl hinta till dina väninnor vad du helst vill göra

• Niini
    Liiisan skrev 2010-08-16 15:46:25 följande:
    Hur gör ni med fotograf? Visseligen ska min bror å min pappa som är super duktiga ta korten men gör ni de innan vigseln eller efter?
    Vi väntar svar från en fotograf vi blivit tipsade om. Kommer troligen ta bröllopsbilder både före och efter vigseln då den är redan kl. 14 så vi inte behöver stiga upp 5 på morgonen :P
  • Liiisan

Har nästan cermonin klart för mig, måste bara visa min blivande hur jag tänkt mig..

Men ingångs låt vill jag ha den klassiska bröllopsmarsch-Mendelssohn

Sedan har jag tänkt på sånger: den här stunden och för kärlekens skull. 

Psalmer har jag faktiskt inte tänkt på än....

Sedan utgångs låt har jag fastnat mycket för chapel of love eller änglagård....

Va tror ni?

• Therese142

Tänkte höra om det är någon som vet om man behöver ha psalmer om man gifter sig i kyrkan ?! 

Jag fick tipset av en brud att gå in på svenska kyrkan och söka efter trollhättans församling. http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=179308&ptid=0 Där kan man lyssna och läsa om de mest vanliga psalmer. Vi har ingen aning om vilka vi ska välja, om vi nu behöver ha några med...

• Niini
    Therese142 skrev 2010-08-18 19:20:49 följande:
    Tänkte höra om det är någon som vet om man behöver ha psalmer om man gifter sig i kyrkan ?!  Jag fick tipset av en brud att gå in på svenska kyrkan och söka efter trollhättans församling. www.svenskakyrkan.se/default.aspx Där kan man lyssna och läsa om de mest vanliga psalmer. Vi har ingen aning om vilka vi ska välja, om vi nu behöver ha några med...
    Var i våras på ett riktigt bra ordnat infotillfälle i kyrkan för blivande brudpar. De spelade några in-/utmarscher, spelade några psalmer o informera om hela vigseln. Där sa de bl.a. att man måste ha minst 2 psalmer (min kusin hade dock bara en men då läste en bekant ett stycke ur bibeln också så jag antar det räknades som en "psalm"). Men det är ju här i grannlandet ert, bäst är väl att höra med er kyrka :)
  • MaybeBride09

Vi kommer ha fotograferingen innan (för det kommer ta lite tid för vi vill ha med sonen) och sen kommer vi inte ha fotograf under vigseln eller festen. kommer istället säga på festen att vi önskar oss som en "andra" bröllopspresent att få bilderna av dom som fotograferat

• Greeneyes

MaybeBride09 skrev 2010-08-18 19:44:20 följande:
    Vi kommer ha fotograferingen innan (för det kommer ta lite tid för vi vill ha med sonen) och sen kommer vi inte ha fotograf under vigseln eller festen. kommer istället säga på festen att vi önskar oss som en "andra" bröllopspresent att få bilderna av dom som fotograferat

Ett tips är att typ på presentbordet ha en massa tomma cd-skivor med kuvert inkl porto & adress som folk kan bränna sina bilder på och posta till en

Vi har valt att anlita en riktigt välrenommerad fotograf lokalt i Skottland, känns som att det får kosta lite extra än att välja nån halvdan! Kommer ha fotografen ända från förberedelserna till första dansen ungefär

• fru2011kanske

Bra idé med skivor i kuvert! Det ska jag komma ihåg!

• themandys
    Greeneyes skrev 2010-08-18 19:59:07 följande:
      Ett tips är att typ på presentbordet ha en massa tomma cd-skivor med kuvert inkl porto & adress som folk kan bränna sina bilder på och posta till en Vi har valt att anlita en riktigt välrenommerad fotograf lokalt i Skottland, känns som att det får kosta lite extra än att välja nån halvdan! Kommer ha fotografen ända från förberedelserna till första dansen ungefär
    Åh va roligt med bröllop i Skottland! Har ni någon anknyning dit eller gör ni det bara för att det är en sån kul idé?

Min blivande är är engelsman med skottska rötter men vi bestämde oss för att gifta oss här för att man får så mycket mer för pengarna i jämförelse.. Vart i Skottland hade ni tänkt er? :)

• Greeneyes

themandys skrev 2010-08-19 09:39:02 följande:
    Åh va roligt med bröllop i Skottland! Har ni någon anknyning dit eller gör ni det bara för att det är en sån kul idé? Min blivande är är engelsman med skottska rötter men vi bestämde oss för att gifta oss här för att man får så mycket mer för pengarna i jämförelse.. Vart i Skottland hade ni tänkt er? :)

Vi har ingen egentlig anknytning annat än att vi båda alltid varit fascinerade av landet osv, lite tidigare liv-känsla så där Och det var vår stora dröm att gifta oss där på ett slott, så det känns fantastiskt! Vi har hittat ett litet slott utanför Glasgow

Lustigt, vi tyckte att vi får mycket mer för pengarna där än här, så det är tack vare det som vi kan gifta oss där   i Sverige hade inte pengarna räckt alls till samma på en lokal med trerätters etc, men vi är ju från Sthlm o det lär ju vara dyrare än om man bor på en mindre ort.

Svar på tråden 2011 brudar del 7