• Svar på tråden 2011 brudar del 7
  • lunagarden

Funderar också på Vistaprint, har beställt broschyrer där tidigare till mitt företag och det blev jättebra

• themandys
    Liiisan skrev 2010-08-16 08:20:20 följande:
    ingen som ska göra sina kort själva? när ni beställer kort vart i från å kostnad? tycker de verkar svin ddyrt men kanske har fel..
    Vi kommer att göra våra egna kort :) Men det är mest för att vi tycker att det är roligt och har en särskild idé om hur de ska se ut. Vi ska designa dem själva och skriva ut från datorn så de enda kostnader vi behöver tänka på är fint papper och bläckpatroner. Känns jättekul att göra något annorlunda ;)
  • Liiisan

okej... men kommer ni ha inbjudningar,cermoni,fest,meny och tackkort? eller har jag missat något?

• Niini
    Liiisan skrev 2010-08-16 10:02:47 följande:
    okej... men kommer ni ha inbjudningar,cermoni,fest,meny och tackkort? eller har jag missat något?
    Vi kommer nog laga allt själv - inbjudningar - vigselprogram - festprogram (innehållande meny) och tackkorten :) Har jag glömt nåt? :D
  • Minstoradag

Ibland kan karl chocka!

Vi va på bröllop i lördags där han va bestman och vid ett tillfälle underkvällen sa han bara - Om vi vill ha sånna här västar så finns det i rosa (han hade en grå) men vi måste hyra i senast december eftersom att 18 juni är ett jätte vanligt bröllops datum.

Inte trodde jag att han hört sig för när han va i butiken =)

Jag har bestämt mig för att boka den kyrkan som vi båda vill ha istället för den jag vill ha. Jag tror att mitt beslut kommer bli jätte bra i slutändan även om det känns lite i hjärtat. Men kykan jag ska ringa nu kl 13.30 har jag alltid gillat så det kommer bli kanon. Plus att den ligger närmare där middag och fest ska vara.

• Liiisan

Hur gör ni med fotograf? Visseligen ska min bror å min pappa som är super duktiga ta korten men gör ni de innan vigseln eller efter?

• Zia 20090618

Vi har en vän som är vädligt duktig på att fota och även har riktigt bra utrustning för det så vi känner oss inte det minsta oroliga för det :) Vi tänker inte anlita någon utan han får ta alla bildern, före vigseln, under vigseln, lite under middagen tills första dansen har vi sagt :)

• lunagarden

Vi har bokat fotograf idag, vill ha ett gäng proffsbilder innan vigseln, sen räknar vi med att gästerna förser oss med härliga vigsel- och festbilder

Vänta inte för länge med att boka fotograf om ni ska ha en, några av de jag kontaktade var redan uppbokade den 16 juli.

Man kan designa sina egna kort på Vistaprint också.

• Minstoradag

Kyrkan bokad! =)

När det gäller fotografering och fotograf så ska min blivande höra med två som är bekanta till honom. Våran porträtt fotografering kommer bli innan vigseln då tiden för vigseln är 15.30 och fördrinken på mottagningen är 17.00.
    Hur som helst så får vi tyvärr ses innan vigseln men det gör kanske inget. Sen vill jag ha fina bilder från själva vigslen också av en fotograf men när det kommer till allt innan när jag och mina tärnor gör oss i ordning samt när killarna gör sig iordning det kan vi lika väl göra själva och festen kan vi göra själva men att någon som har koll får ha ansvar typ.

Min blivandes ena marsalk ringde idag och ville veta igen att datumet va 18/6. Han sitter och planerar svensexa! 10 månader innan. oj oj oj han lär ju bli bort rövad till utlandet =)

• Liiisan

de där med svensexa å möhippa känns så jag vet inte knepigt... jag frågade min sambo va han ville göra på sin svensexa han svarade strippklubb haha...sååå klart... såå va vill jag göra då har en minnes dag med mina gooa tjejkompisar, nåt som jag kanske inte normalt sätt skulle göra, typ lära mig dansa salsa eller nåt annat kul.. å sedan såkalrt lite party på kvällen.. men vill ha något som jag inte skulle ta för mig å göra själv..

men känner att jag inte vågar hoppas på nåt.. tänkt om de inte blir någon då blir man ju jätte besviken......

Svar på tråden 2011 brudar del 7