• Svar på tråden 2011 brudar del 7
  • Filidos

Hej!
    Jag gifter mig med Kärleken i Juni 2011. Vi har ett litet bröllop i Skottland sen fest hemma!

• Greeneyes

danicalifornia skrev 2010-08-07 21:49:59 följande:
    ja verkligen! google is the best!!!!

• MsRW

FruEriksson2011: Ja, det ska bli helt underbart med vinterbröllop, vi båda älskar vintern så valet var ganska enkelt. Nu hoppas vi bara på virvlande snö så det blir så där magiskt. Men det är riktigt fint i aug också!

Våra vänner och familjen har varit väldigt positiva till vårt val av månad - "kul att det händer något då med" ungefär.

Klänningen finns i mitt galleri om du är nyfiken. Den är helt underbar och jag kan inte förstå att det är hela 6 månader kvar tills jag ska bära den! Hur går det för er med planeringen?

• kikki kikki

Jag tänker ta tag i inbjudningskorten när ungarna har börjat skolan och jag får lugn och ro några timmar varje dag.....skrattar.....för det är nog lika bra att göra dom nu innan knodden kommer och innan jul.

jag har redan planerat lite sen förra året men har lite nya ideér.

• Myskulla

Hoppar in här också, i början på juni 2011, den 4e så ska vi gifta oss. =)

Kyrkan och församlingsgård är bokat.

• lunagarden

kikki kikki skrev 2010-08-08 14:40:39 följande:
    Jag tänker ta tag i inbjudningskorten när ungarna har börjat skolan och jag får lugn och ro några timmar varje dag.....skrattar.....för det är nog lika bra att göra dom nu innan knodden kommer och innan jul.jag har redan planerat lite sen förra året men har lite nya ideér.

Jag börjar jobba när barnen börjar skolan, men jag ska bara jobba tio veckor innan det är dags för nästa föräldraledighet, så då tänker jag också pyssla med en hel del

Det som är fixat nu är lokal, gästlista, preliminär budget och make up. Har börjat lite på festprogrammet.

Letar fotograf och tittar mycket på klänningar just nu Kikar också så smått på frisyrer och lämplig underhållning.

• kikki kikki

ja klänningar har jag 2 stycken så det är klart redan och tårta har jag redan bestämt form och färg och ställning är redan inköpt.

Gästlistan jobbar vi på men är så gått som klart.
    lokalen och kyrka är bokat och alla dukar och dekoration på borden inköpta och ballonger.

jag har fördelen att jag gjorde allt detta förra året....skrattar.....jag har t.o.m min bröllops bukett klar.

• Zia 20090618

Oj herregud var tvungen att kolla en extra gång att jag verkligen klickade in på 2011-tråden och inte 2010 :P Inte illa, Kikki kikki ;)

• fru2011kanske

Ja, håller med ovanstående talare

Här hemma har väl precis börjat komma fram till vilken typ av bröllop vi vill ha, och därmed fixat gästlistan (för att kunna bestämma storlek)

Men jag är lite sugen på att åka till den outleten som säljer brudklännigar här i Sthlm, jag har tittat runt en del på nätet men skulle behöva prova några för att se vad som passar på mig (är rätt kort) och fastnar jag för någon klänning vill jag ju inte att den finns i DyraAffären... 

• kikki kikki

Zia 20090618 skrev 2010-08-08 16:40:41 följande:
    Oj herregud var tvungen att kolla en extra gång att jag verkligen klickade in på 2011-tråden och inte 2010 :P Inte illa, Kikki kikki ;)

Ler....nu var det så att det var tänkt att jag skulle ha gift mig i aug 2008 men min dåvarande gick ut och träffade en ny tjej 3 veckor innan bröllopet så mycket blev inköpt då....och en av klänningarna.....sen så var det tänkt att jag skulle gifta mig med min nya kille nu i juli men då blev vi med barn och flyttade fram det till maj nästa år......så i höstas köpte jag klänning nr 2 och en massa annat....skrattar.....så jag har i stort sett allt köpt redan
    så det är typ bara inbjudan kvar.

Svar på tråden 2011 brudar del 7