• Svar på tråden 2011 brudar del 7
  • lunagarden

Kikki - nu är jag hemma, och drömklänningen är inköpt!!! Att den dessutom var till ungefär halva priset är jag nöjd med

• ALLIMA

Sitter med gästlistan nu, inbjudningarna ska iväg inom ca. 2 veckor. Känns jättesvårt att välja ut vilka vi ska bjuda. Har flera släktingar som bor långt bort och som vi inte ser så ofta, detsamma med gamla kompisar man nästan tappat kontakten med osv.  Är så orolig att flera av dom vi bjuder kommer tacka nej pga. avstånd samt att vi inte har så nära relation längre. Vi kanske bara blir ca. 30 på festen då.... Hur gjorde ni med gästlistan? Bjöd ni era föräldrars närmsta kompisar oxå? Flera av våra äldre släktingar är redan döda...

• blikarlsson

ALLIMA skrev 2010-08-11 09:57:49 följande:
    Sitter med gästlistan nu, inbjudningarna ska iväg inom ca. 2 veckor. Känns jättesvårt att välja ut vilka vi ska bjuda. Har flera släktingar som bor långt bort och som vi inte ser så ofta, detsamma med gamla kompisar man nästan tappat kontakten med osv.  Är så orolig att flera av dom vi bjuder kommer tacka nej pga. avstånd samt att vi inte har så nära relation längre. Vi kanske bara blir ca. 30 på festen då.... Hur gjorde ni med gästlistan? Bjöd ni era föräldrars närmsta kompisar oxå? Flera av våra äldre släktingar är redan döda...

Vi har bestämt oss för att bjuda några av våra föräldrars vänner, mest för att de sett oss växa upp, och en inbjudan skulle göra dem jätteglada - sen kanske de inte kommer, men då har vi iaf  frågat!

• Greeneyes

blikarlsson skrev 2010-08-11 10:01:17 följande:
      Vi har bestämt oss för att bjuda några av våra föräldrars vänner, mest för att de sett oss växa upp, och en inbjudan skulle göra dem jätteglada - sen kanske de inte kommer, men då har vi iaf  frågat!

Eftersom vi har en gräns på 70 pers budgetmässigt så har vi varit tvugna att sålla bort en del. Vi har utgått från vilka vi faktiskt umgås med som huvudprincip. Jag tror att man känner vilka gamla vänner som man bör bjuda eller inte.
    Min nyckelregel var "folk som jag pratar i telefon med då och då" eftersom jag har ganska många ytligt bekanta som man träffar på fester, tar en fika med osv.
    Samt "skulle de bjuda mig på sin 30-årsfest alt sitt bröllop?". Då känner man ganska snabbt.
    Vad gäller släktingar, så beror det ju på hur man själv känner .Vi har bara bjudit de kusiner som vi umgås med, inte de man knappt har kontakt med.
    De vänner till familjerna vi bjudit är såna som man träffar vid större tillfällen och säger "ååh vad kul att ses igen!" ungefär. Såna som varit viktiga för en under uppväxten och som man fortfarande känner varmt för och vill att de ska dela ens stora dag

• kikki kikki

lunagarden skrev 2010-08-10 19:22:50 följande:
    Kikki - nu är jag hemma, och drömklänningen är inköpt!!! Att den dessutom var till ungefär halva priset är jag nöjd med

Grattis.....gud vad kul .....jag höll tummarna att du skulle fynda ju.....skrattar

• kikki kikki

Greeneyes skrev 2010-08-10 12:37:20 följande:
      usch vad jobbigt .-( Hade själv mycket förvärkar. Men har du inte fått Bricanyl-tabletteR? Det fick jag utskrivet för att hålla förvärkarna i schack.

Nä det har jag inte fått....det har hjälpt med vila hitills.....vet inte om dom är extra försiktiga med medicin med tanke på alla mina njurar

• lunagarden

Kikki - tack för ditt stöd, det hjälpte säkert

Bara vila, vila, vila nu, snart kommer belöningen!

• kikki kikki

lunagarden skrev 2010-08-11 10:44:44 följande:
    Kikki - tack för ditt stöd, det hjälpte säkert Bara vila, vila, vila nu, snart kommer belöningen!

men jag är sååååå jäkla rastlös idag.....och jag har massor som jag skulle vilja och behöver göra....suck.

• lunagarden

Kikki, vet hur det är, triiiiist

• Minstoradag

Jag har ett litet stort problem. Kyrka.
    Nu har min blivande sett den kyrkan jag verkligen vill att vi ska vigas i men han va väl sådär imponerad så nu vet jag inte alls hur vi ska göra.
    Antingen tar vi kyrkan som båda tycker är fin, eller så väljer jag att vi viger oss i den kyrkan jag vill och som jag har koppling till.
    Han säger att det inte spelar någon roll men det måste det ju göra... Men vad är rätt och fel nu. Ska jag gå emot mig själv och vad jag vill för att han ska vara 100% nöjd eller tvärt om? Fy vad svårt!

Svar på tråden 2011 brudar del 7