2011 brudar del 7
Dags för en ny fräsch tråd såhär halvvägs in i 2010 :)
Här återfinns den gamla tråden brollopstorget.se/Forum-1-22/m3726875.html
Här hittar ni vår vigseltråd www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html
Dags för en ny fräsch tråd såhär halvvägs in i 2010 :)
Här återfinns den gamla tråden brollopstorget.se/Forum-1-22/m3726875.html
Här hittar ni vår vigseltråd www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html
Hallå tjejer.. Ahhh länge sen jag var här, ny tråd å allt... har knappt hunnit läsa igenom allt..
Har börjat lite mer på allvar nu. SÅ läskigt haha. Ska till sthlm på måndag å ska kolla klänning i en outlet butik. ska bli spännande ! Sedan har jag beställt en emossingfön så jag snart kan börja med inbjudningar. Likaså har jag gjort monogramet och ska skicka iväg så man får en stämpel..... Spännande!!!
Kul med klänningsprövning! Du kan ju kolla i de vanliga butikerna också, de börjar ju rea ut en del av 2010-års modeller nu. Annars reas ännu fler i november har jag för mig
Jag har också embossat save the date-korten, men jag sket i embossingfön och använde faktiskt brödrosten - funkade lika bra (men jag har mörka papper, risken är väl större att de ljusa blir brända). Innan hade jag tänkt hålla dem över spisplattan, men nu har vi renoverat köket och har induktionshäll = blir inte varm..haha inte tänkte jag på det!
Hejsan på er.
Har inte hunnit läsa igenom allt ni skrivit, då jag e ny här på forumet :)
Jag & min sambo planerar att gifta oss den 27 Augusti 2011, kl 14. Kyrkan e bokad & klar. Så nu e det bara allt annat kvar att fixa med.
Vi tänkte ha ett litet enkelt bröllop & en middags bjudning för familjen/släkten, åh jag vet att någon/några av mina vänner kommer bli lite stötta av detta, men det e så vi vill göra, ha det för familjen endast.
Tänker/gör jag fel som bara bjuder familjen på middag & inte alla typ??
Men vi har inte heller någon ekonomi för att bjuda in alla som blir över 150 pers, åh jag vill ha det litet & enkelt, å jag e så kluven.
Därför känner jag som så, alla eller "ingen" så det får bli våra familjer som kommer efter kyrkan!
Men hur gör man med inbjudningarna, för självklart får mina vänner o de andra komma till kyrkan, men det kanske de intevill om de inte får komma på middagen??
kluvet värre!
Hej! Här är en till som gifter sig 2011. Planerar ett vinterbröllop till den 12 februari och beställde min klänning i veckan! Nu är det på riktigt! :)
hej hej!!
har gluttat några gånger på den tråden, och gillar den mycket!
Bland mina vänner är jag en lätt neurotisk brud som planerar ett år i förväg. gifter oss 23 juli 2011! skönt att känna att ajg inte är ensam om att vara lite av en kontrollfreak!!
Känner igen det där, vi är desutom först ut i båda våra kompisgäng. Men bor man i en storstad så måste man ju om man vill ha en bra lokal och kyrka/vigselplats.
det som känns mest jobbigt med allt är nog det att vi kommer gifta oss i ängelholm och bor i sthlm så min svärmor får kolla på mycke, typ lokalen vilket catering företag osv. jag kan bara sitta och googla och maila folk från där jag sitter!
Även vi som ska gifta oss "på landet" måste vara ute i tid, om vi vill ha ett poppis ställe såsom ett slott eller en herrgård
...och vi gifter oss i Skottland utan någon som kan kolla åt oss och vi bor i Sverige, så gissa om google är välanvänt här!