• kikki kikki

Vilken sida i sängen?

Jag och mina vänner diskuterade ang vilken sida i sängen tjejen resp killen låg och vi kom fram till att det är vanligast att tjejen ligger på höger sida i sängen om man står nere i fotändan.

Nu ville jag kolla om det kan stämma genom att fråga här....ler....

kom igen nu tjejer

• Svar på tråden Vilken sida i sängen?
  • tteessssaa

Höger sida längst in så långt bort från dörren då det är obehagligt att ligga nära dörren

• Uttan

Jag ligger och sover på min sambos högra sida :)

• eigollet

Om man står vid fotändan så ligger jag också på höger sida! Kul tråd!

• Niini

Nu ligger jag på höger, av den anledningen att den sidan är längst mot dörren o i somras steg jag ofta upp tidigast o sen har det bara lämnat. Annars under våra 5½ år tillsammans har jag alltid legat på vänster :)

• TheJohanna

Jag ligger på vänster sida och det är fullkomligt logiskt.. En man har ju sin bordsdam på sin högra sida och när man gift sig så går man ut ur kyrkan på samma sätt =P

Skämt åsido men jag har faktiskt funderat på det... Egentligen ville jag nog ligga på vänster sida (om man står vid fotändan) för att det är så mina föräldrar sover och det kändes lite som en oskriven regel.

• S2011

vänster - det är längst ifrån resten av lägenheten, inklusive ytterdörren.
    bra av flera anledningar; om nån bryter sig in, om katterna ställer till med nåt under natten, om vi glömt låsa dörrn och "nån" måste kolla osv osv :)

• Mörk Ängel

Jag ligger på min m2bs vänstra sida, det blir väl höger nedifrån fotändan.

• TheD

Jag ligger till vänster om min fästman. Så han ligger mot dörren för det är någon noja grej han har men jag har balkongdörren och jag vill ha det kallt så det är logiskt. I förra lägenheten sov vi tvärtom.

Svar på tråden Vilken sida i sängen?