• kikki kikki

Vilken sida i sängen?

Jag och mina vänner diskuterade ang vilken sida i sängen tjejen resp killen låg och vi kom fram till att det är vanligast att tjejen ligger på höger sida i sängen om man står nere i fotändan.

Nu ville jag kolla om det kan stämma genom att fråga här....ler....

kom igen nu tjejer

• Svar på tråden Vilken sida i sängen?
  • Houdini

Vänster sida för det är närmast dörren, jag går på toa flera gånger nattetid då slipper jag springa runt sängen.

Innan vi möblerade om sov jag på höger sida. Fast innan har jag alltid legat närmast fönstret nu har vi fönster på tre av väggarna så då blev det närmast dörren.

• TalisQualis

Står jag i fotändan och tittar på sängen så sover jag på Höger sida! Byter vi är det svårt att sova. Känns tryggt att han ligger närmast balkongdörren (bor på nederplan) och "skyddar mig"!

• PannePann

Om man står i fotändan och tittar på sängen så ligger jag på den vänstra sidan. På min blivande mans högra sida. Så har vi alltid sovit

• Wicsen

Jag sover till høger om min sambo, alltså vænster om man står vid fotændan och tittar mot sængen.

NIMITZ - Never Imagined Myself In This Zoo
  • Wintercandles

haha vad lustigt att det är så många som vill sova innerst i sovrummet. Jag är likadan själv, vill att min sambo ska ligga närmst dörren och "skydda" mig från alla garderobsmonster ;)
    Jag ligger till höger om honom.

• Aniara4
    Wintercandles skrev 2011-03-31 23:24:08 följande:
    haha vad lustigt att det är så många som vill sova innerst i sovrummet. Jag är likadan själv, vill att min sambo ska ligga närmst dörren och "skydda" mig från alla garderobsmonster ;)
    Jag ligger till höger om honom.
    Jag sover också innerst, men det beror på att sambon går upp tidigare på morgonen. Det är på hans högra sida, alltså till vänster om man står vid fotänden.
  • Beautiful Disaster

Ligger på vänster sida av sängen, på min m2bs högra sida. Vilket resulterar i att vi alltid sover med ryggen mot varandra Tungan ute Varför vi inte byter så vi får ligga och kramas? Ja det kan man ju undra, haha!

• Millemoj

Haha, kul tråd!

Jag ligger till höger om min sambo, närmast dörren och ytterdörren. Man brukar säga att mannen ligger närmast dörren för att försvara sin kvinna/familj när ovälkomna gäster kommer. Men då är det jag som skyddar, haha. eller så kan det vara så att jag springer upp flest gånger om natten - och att vi har en amstaff som skyddar oss mot ovälkomna gäster. Känner mig hyfsat trygg ändå!

• Zelmah

ja om vi går till vår gamla lägenhet där vi har vår dubbelsäng (som knappt är i numer pga studier o jobb i andra städer) så ligger jag på högersidan, ytters mot dörren. Han har så mkt skräp vid sin sida av sängen på golvet så det är bra att det inte syns utåt hehe... Sover vi i min säng i min lägenhet i Göteborg ligger jag oxå på höger men längst in mot väggen pga av att sängen enbart är 105 o min kära älskling får cellskräck, typ, om han måste ligga längst in upptyckt mot väggen... Sover vi hos hans föräldrar i en 120säng får jag också ligga innerst pga av samma anledning... där är det dessutom snedtak usch.. snacka om instängd.. men där hamnar jag istället på vänster sida om honom och det känns lite avigt måste jag säga... innan stod inte sängen där den står nu och då sov jag alltid på högersidan av sängen när vi var där.

Så jag snittar på högersidan alltså. Vet inte varför det har blivit så men sen vi blev ihop har jag alltid sovit på högersidan helt enkelt.

• Minuz

Har alltid legat på vänster sida, men när vi bytte hus i somras så tog jag höger sida pga att jag inte tycker om att ligga nära fönstret........ Fast det gjorde jag visst i min lägenhet när vi träffades. Hmm, men det var nog bara för att vi då hade två plan. *S*
    Eller har det nog varit att jag tagit vänster sida hela tiden pga fönstret och för att ha närmast till barnen.

Svar på tråden Vilken sida i sängen?