• kikki kikki

Vilken sida i sängen?

Jag och mina vänner diskuterade ang vilken sida i sängen tjejen resp killen låg och vi kom fram till att det är vanligast att tjejen ligger på höger sida i sängen om man står nere i fotändan.

Nu ville jag kolla om det kan stämma genom att fråga här....ler....

kom igen nu tjejer

• Svar på tråden Vilken sida i sängen?
  • Krystal

Hm..ja..det är olika. Vi har ingen säng som står så att säga fritt, utan dom står mot en vägg. Och då brukar det vara jag som ligger innerst mot väggen. Så tex i sommarstugan ligger jag innerst högersidan (från fotändan sett) och hemma innerst på vänster.

Men den dan vi skaffa en större säng som står mer mitt på golvet, så blir det nog att jag håller mig på vänstra sidan..så jag säger väl då:

VÄNSTER

• Lillis82

Höger sida!

Vi försökte byta  förra veckan men det kändes så fel så vi bytte tillbaka efter en timme bara Glad 

• Gamila

Höger, kan inte sova på någon annan sida :P

• Sandra och Joakim

Det beror på vem som ska upp först då ena sidan är mot väggen. Annars är jag oxå inne på det där att mannen ska ligga närmast dörren för att "skydda" :)

• filibustern

ligger på vänster. har försökt höger. men då tog jag upp så mycket plats att vi gatt byta sida. :P

• Sarkastisk ljubicica

Vänster sida. Hos oss tror jag att det beror på att den högra sidan av sängen är närmast dörren. Läste i en tidning att killen oftast brukar sova närmas dörren, pga av någon primitiv skyddsinsktinkt (ifall någon som ej ska kommer in genom dörren :))

• AndroSid

Från fotändan sett sover jag på höger sida.

Svar på tråden Vilken sida i sängen?