• kikki kikki

Vilken sida i sängen?

Jag och mina vänner diskuterade ang vilken sida i sängen tjejen resp killen låg och vi kom fram till att det är vanligast att tjejen ligger på höger sida i sängen om man står nere i fotändan.

Nu ville jag kolla om det kan stämma genom att fråga här....ler....

kom igen nu tjejer

• Svar på tråden Vilken sida i sängen?
  • Insanire

Jag sover längst bort från fönstret vilket just nu är den vänstra sidan. Min blivande vill gärna ha fönstret öppet så då får han sova i draget.. ;)

• Blivande fru B

Vänster sida,längst ifrån sovrumsdörren men närmast altan dörren =)

• FruSSE

Förr låg jag alltid på höger sida eftersom den var längst ifrån dörren. Men sen vart jag gravid och så kom vår lilla goding och sen dess sover jag på vänster sida - närmast dörren.

En mamma är ett lejon. Med dottern kom kraft som jag manglar män till makadam med om det skulle behövas, så jag sover lugnt och tryggt närmast dörren. Och närmast min lillälskling såklart!. :) 

• vinterfrost

FruSSE. Håller absolut med dig!

• sherrydarling

jag på vänster, killen på höger - hans önskemål mig kvittar det

• Beccastina

jag sover alltid på vänster sida, längst bort från dörren även om det är jag som går upp på nätterna, dock så har vi det så då jag vaknar så lägtt så han ska ha det så lätt som möjligt att ta sig i sängen då han e lite fummlig av sig :P

• MeaJ

Jag sover alltid på vänster sida sägen oavsett om vi sover hemma eller borta

Sommarbrud 2013
  • Dina

Min man har nån neandertalar instinkt som gör att oavsett var vi sover så "vaktar han grottingången" och automatiskt lägger sig närmast dörren! Sååå gulligt att han vill skydda mig! Solig

• CoG

Höger sida, på dörrsidan.
    Vi har spjälsängen på min sida (funkar inte att ha den där fönstret är) och de nätter sambon tar lillen byter vi sida.

Tidigare har jag alltid legat på fönstersidan, väldigt mörkrädd.
    Men det blev så här automatiskt då vi träffades och jag hade en dotter sen tidigare som ibland smög in till oss på natten då hon drömt ngn mardröm.
    För att hon skulle slippa gå runt hela sängen till mig la jag mig närmast dörren och sen har jag stannat på den sidan.

• CoG

Skulle vara intressant att veta hur många tjejer som ligger på den sidan som är längst från dörren
    eller närmast dörren oavsett om det blir höger eller vänster sida.

• Syllis 2012

Jag sover på den högra sidan av sängen

• imoen

Jag sover till vänster, närmast dörren. När gossen vaknar på natten vill jag gärna sova och gosa hos honom en stund. Annars är det inte jätteviktigt vilken sida.

• Heobea

Alltid vänster sida. Jag sover alltid på högersidan (av kroppen) men gillar inte att känna mig instängd och bli sådär varm som jag blir om jag ligger med ansiktet mot sambon så därför sover jag på vä sida. Min mamma och syster likaså.

• tågjäntan

När vi flyttade in i vår lägenhet ville jag sova där jag blev minst störd i fall han gick upp på natten, då var det höger sida. Sedan möblerade vi om och jag som är mest frussen av mig ville ligga längst ifrån fönstret, så nu ligger jag på vänster sida.

• car1021

Jag sover på vänster sida närmast fönstret. Han sover på höger sida som är närmast dörren. Anledningen att det blev så är att när vi flyttade till huset hade hans son rummet utanför vårat sovrum. När man låg på höger sida i våran säng kunde man titta på TV:n som var i hans sons haahr vi tagit bort det rummet och gjort ett större vardagsrum och har TV i sovrummet. Sonen har flyttat upp på andra våningen.

• CarolinZ

Spännande, är det någon som håller koll på statistiken?

Har tidigare ALLTID sovit på högra sidan av sängen, oavsett om det har varit mot dörren eller inte, men första gången jag och sambon sov tillsammans slängde han helt enkelt över min ganska så obekväma tempurkudde till vänstra sidan av sängen, bäddade ner sig och somnade. På min plats! Och vänster sida är jag kvar på fortfarande, efter två år...

• Tilda93

Vänster sida då det är så lång ifrån dörren som möjligt, innan när vi bodde hemma sov jag längst in mot väggen ( kändes tryggast så!) då jag har haft enorma sömproblem så ;) men när det blir barn så blir det kanske höger sida.. det vet man aldig ;)

Svar på tråden Vilken sida i sängen?