• kikki kikki

Vilken sida i sängen?

Jag och mina vänner diskuterade ang vilken sida i sängen tjejen resp killen låg och vi kom fram till att det är vanligast att tjejen ligger på höger sida i sängen om man står nere i fotändan.

Nu ville jag kolla om det kan stämma genom att fråga här....ler....

kom igen nu tjejer

• Svar på tråden Vilken sida i sängen?
  • Chicita

Hmm... Just nu så sover jag på vänster sida (om man står vid fotändan och tittar som TS skrev) Jag ser det som höger... eftersom jag brukar räkna hur man ligger i sängen och då ligger jag ju till höger om min älskling...

Men i lägenheten så var det tvärt om...

Han vill nämligen ligga nära fönstret så han kan öppna det på sommaren. Och jag kan inte med drag, för då får jag öroninflammation på en gång.
    Så det beror helt på hur sovrummet är möblerat för oss. Vi kan byta plats när vi bor på hotell sådär bara för en natt också.
    Han sover närmast fönstret och jag närmast väggen (oavsett vilken sida det är alltså Flört)

• LSJS

vänster och det har jag alltid gjort

20110528
  • januaritärna

jag ligger på höger sida om man står vid fotändan och tittar uppåt. MEN nästan alltid när vi sover borta, på hotell eller hos vänner och familj, byter vi sida så att jag sover till vänster. Vi har reflekterat över det men har ingen aning om varför det har blivit så =)

• MartinaRickard

ligger på vänster sida, och har alltid gjort det.
    Detta för att vi har haft sängen mitt emot dörröppningen, och då vill inte jag ligga närmast dörren, haha larvigt jag vet, men har alltid kännt så

• J och J

jag ligger på höger.
    min syster på höger
    hennes svärmor på höger
    min mor på höger.

så vi har också funderat på detta ;)

men min svärmor ligger på vänster.

jag har dock svårt att sova om jag inte ligger på höger nu för tiden. har som vant mig vid höger 

jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • pimory

just nu är det höger men rätt som det är blir det vänster :)

• MochN

jag sover på höger sida i sängen och har alltid gjort det och kommer alltid att göra det!

Svar på tråden Vilken sida i sängen?