• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Här sover vi som krattor. Fyra pers i samma säng frampå småtimmarna. Hektor har på gamla dagar börjat kräva välling mitt i natten och har blivit en liten knubbis (brun, solblekt hår och rund - söt som en karamell visserligen).

Vi inbillar oss att han kommer lugna ner sig när han lär sig gå (långt kvar) och när han börjar på dagis (om tre veckor). Självbedrägeri.

• fru AM

Men vad jobbigt, Oupsie, att ni måste driva den grejen själva - för att de inte har tid! Håller tummarna för att ni får bra siffror! Har ni bestämt er för ett eget gränsvärde att gå efter?

• Telis

AM, 20 timmar! Jösses, det skulle nog inte jag greja.

passionsblomman skrev 2010-07-28 21:03:56 följande:
    GUD vad skönt att höra att du får sova bättre Telis! Det är ett helvete när man får sådan rundgång som du hamnade i nyss. När man är så trött så man håller på att bli sinnessjuk, och ändå inte kan somna. Tortyr.
    Word! Det är faktiskt ren och skär tortyr. Det är inte klokt vad god sömn gör för kropp och själ.
  • Telis

Oupsie, redan dags för KUB?! Vad är det med andras graviditeter? Hur kan dom gå så fort? För en själv så seeeeeeegade sig dom första månaderna fram.

• passionsblomman

fru AM skrev 2010-07-28 21:02:44 följande:
    Problemet med Livia och hennes toalettaversion är att om hon inte har potta så kan hon lätt hålla sig en hel dag ... En gång räknade jag ut att hon inte kissat på 20 timmar (eftermiddag, kväll, natt, morgon). Inte bra. Vi tar med en potta till Möja.

DET var lång tid att hålla sig!

• Oupsie

Telis, vad skönt att höra att du sover bättre! Ja, du får väl ta en sväng in till stan varje dag .

Vi är "hemma" nu, är hos mina föräldrar och kommer att vara här ett tag till. Flygresan gick över förväntan måste jag säga. Var lite rädd att jag skulle kräkas ombord men klarade mig hela resan så det var skönt.

På tal om det där med sömn som småbarnsförälder, min mamma skrev dagbok till mig från det att jag var 3 månader ungefär, hon plockade fram den nu och jag låg och läste i den igår. Varje dag börjar med "Idag vakande du kl. 4.30/5.10/6.30 (trodde inte mina ögon när jag såg klockan)/5.30.../.../ och ikväll så somnade du kl..." Hon måste ju ha varit som en Zombie med de sovtiderna och när jag kommenterade idag så sa hon att det var verkligen jättejobbigt och hon hade varit väldigt trött hela tiden. Blev lite rädd när jag läste den där boken... men det blir som det blir.

• Oupsie

Telis, jag har också upplevt att det gått jättesegt de här veckorna och då "missade" jag ju ändå två veckor... har bara gått och väntat på att få komma förbi vecka 12, även om man insett att hemska saker kan hända ändå .

Men idag är det vecka 11+4 eller 11+0 , så nästa vecka går jag in i vecka 13.

AM, ja och nu är jag väl lite extra känslig med alla hormoner i kroppen, men maken fick ringa till den privata kliniken för jag blev så upprörd över brist på tid-svaret. Så nu ska vi dit nästa vecka, och sen får vi vänta en vecka till på resultatet eftersom vi gör blodprovet samtidigt. Vi var ju och tog blodprovet förra veckan, men det går inte att använda på den privata kliniken. Jag tänkte fråga här i tråden om siffror och gränsvärden, i de informationspapperna som vi fick stod det ingenting om vad som är bra eller mindre bra siffror. Finns det något bra ställe på nätet att läsa om det?

• lunagarden

Oupsie skrev 2010-07-28 21:33:39 följande:
    Telis, jag har också upplevt att det gått jättesegt de här veckorna och då "missade" jag ju ändå två veckor... har bara gått och väntat på att få komma förbi vecka 12, även om man insett att hemska saker kan hända ändå . Men idag är det vecka 11+4 eller 11+0 , så nästa vecka går jag in i vecka 13. AM, ja och nu är jag väl lite extra känslig med alla hormoner i kroppen, men maken fick ringa till den privata kliniken för jag blev så upprörd över brist på tid-svaret. Så nu ska vi dit nästa vecka, och sen får vi vänta en vecka till på resultatet eftersom vi gör blodprovet samtidigt. Vi var ju och tog blodprovet förra veckan, men det går inte att använda på den privata kliniken. Jag tänkte fråga här i tråden om siffror och gränsvärden, i de informationspapperna som vi fick stod det ingenting om vad som är bra eller mindre bra siffror. Finns det något bra ställe på nätet att läsa om det?

Jag hade ett värde som var jättelågt och fick ta om provet direkt efter ultraljudet, behövde dock inte vänta en vecka på svaret, utan det tog bara en dag.

Provsvaret var lika lågt enligt BM, men det var bara i positiv riktning för det sänkte risken till 1:20000 jämfört med 1:78 som det var innan pga min ålder.

Det finns ingen riktigt bra info på svenska på nätet om de olika värdena, men googla så finns info på engelska.

Lycka till!

• Oupsie

Lunagarden, tack, ska googla. Fick du göra om blodprovet alltså? De sa att det skulle ta en vecka, men man kunde få NUPP-resultatet med en gång, men de rekommenderade att man väntade in blodprovet. Det var också därför vi fick ta blodprov förra veckan, om vi skulle få tid via landstinget, för det skulle göras minst en vecka innan undersökningen.

• muggles

am: grattis till pottframgången m Livia!

Svar på tråden Livets toppar och dalar