Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hann inte in här igår och nu hinner jag inte läsa ikapp allt.
    Men förstår att Elise befinner sig i Gävle nu. Hurra!!!!

Flamman massa kramar och pepp så du orkar allt som händer med mannen nu.

• lanovia 08

Precis när jag skulle skriva massa klokt vaknade E och började gallskrika.

Så får nöja mig med en stor kram.
    Det går åt mängder med energi att gå och tänka, undra, hoppas och oroa sig.
    kramar i mängder

Fru E skrev 2010-10-26 13:46:34 följande:
    Blommis-ruvardag 7 idag en vecka sedan FET än så länge har det gått bra det är nu som toaskräcken börjar känner jag. Hur jag mår mentalt, då måste jag bli sådär neggo igen men men you asked for it . Jag kan inte påstå att jag tycker det är mysigt att ruva eller känner en glädje över det så ofta eftersom vi har många misslyckanden bakom oss. Jag tappade nog hoppet om att vi ska lyckas en bit in på ivf resan tror jag. Alla säger att man inte ska ge upp men jag har lätt för att göra det och gräva ner mig i den onda spiralen och inte komma ur den. Tankar på att vi kanske inte kan få barn är något som jag funderar på varje dag och som tär och ruvningen gör det inte lättare. Men det är oerhört coolt att se sitt lilla embryo på tvskärm tillsammans med maken och tänka att det kan kanske lyckas. Första ruvarveckan brukar gå bra men den sista är en ren pina som alltid sllutar i att spåren börjar kring rd12. Jag vill vara sådär glad över att ruva och tänka att det kan vara något och vi kan kanske i framtiden lyckas men just nu välljer jag att vara neutral och tro att det går som det brukar så skyddar jag mig själv. Till vännerna är det oerhört svårt att förklara hur jag känner och hur mycket av min tid som jag ägnar åt detta när de själva fått barn när de velat eller innan. Hela denna fråga är en stor del av min värld just nu Så nu har jag kräkt av mig lite lite flummigt

• lanovia 08

Jag hittade ingen som ville massera mig de första 12-14 veckorna. Inte ens de som var profilerade på gravidmassage just pga riskerna.

Ninnnis skrev 2010-10-27 13:08:31 följande:
    Hvidis, hur är det nu med massage när man är gravid? När man googlar menar en del att man ska undvika det under de första 12 veckorna. Vi har massage på jobbet varannan vecka, bör jag avboka min tid på fredag?

• lanovia 08

Suger åt mig av en kram som jag känner behövs. *kramar tillbaka*

Daa skrev 2010-10-27 12:19:24 följande:
    Lanovia: pussa lilla E från mig. Klappa din fina hund också. *kramar lanovia*

• lanovia 08

Ninnis jag minns så väl det där första samtalet till MVC efter att vi lyckats.
    " Hej, äh jag är gravid"
    Inte hej äh jag undrar över detta eller hej nu har vi försökt i ett år och har inte lyckats.
    Det känns som att det är någon annan som pratar åt en, men det är häftigt!!!

När har ni  erat hälsosamtal?

• lanovia 08

Det är svårt det där med massgen. Bestämmer du dig för att våga gå skall du definitivt tala om att du är gravid så massören vet om det är något ställe hon absolut inte får trycka på. Kan också hända att hon själv vägrar.

Tror det är klokt att skippa ridningen i alla fall. Risken att något händer är kanske liten, men det är ju det där OM. Och är maken orolig är det extra bra att du lyssnar.

Är kanske som en BM sa till mig när jag funderade lite på jogging (som hon avrådde mig från) risken är liten att något händer, och skulle du få ett MF behöver det inte bero på det. Men du har ditt samvete att leva med sedan, du kommer ju ständigt gå o undra och fundera.

• lanovia 08

Norrskensflamman skrev 2010-10-27 13:30:12 följande:
      med ridningen alltså!Övrig ritt är fullt tillåtet, t o m riktigt trevligt

• lanovia 08

Det är snart!!!!
    Jag får glädjeryck mellan varven, vet du varför? Jo medans jag gå här och städar så inser jag mellan varven att Ninnis är gravid, äntligen är hon gravid! Också blir jag riktigt glad! Tänk vännen!

Ninnnis skrev 2010-10-27 13:30:46 följande:
      Jag vet, det är totalt overkligt men helt underbart. Vi ska på hälsosamtal 9/11.

• lanovia 08

Det är inte att vara hysterisk det är att ta ansvar för det lilla livet i magen. Två helt olika saker.

Jag vet inte hur det är med vanliga vaccinet, tror väl att de avråder från det när man är gravid?
    Fast svininfluensan ville de ju att man skulle vaccinera sig mot. Tycker du skall ringa och prata med MVC om du är fundersam.

Ninnnis skrev 2010-10-27 13:34:46 följande:
    Tack för input om massage. Jag ska maila massören och fråga, så får vi se. Fick även erbjudande om influensavaccin på jobbet idag, men även där verkar det finnas olika åsikter. Å ena sidan anses gravida vara i riskzonen och bör vaccineras, å andra sidan avråder någon från att göra det tidigt i graviditeten.Jag vill verkligen inte vara hysterisk när det gäller graviditeten, men det blev helt plötsligt väldigt mycket att ta ställning till...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans