• Fru sy

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Aleta: Riktgt snygg klänning!!

Fru E: Trist med missad uppkörning, men du tar det nästa gång vännen.

Heloise: Tror jag förstår vad du menar, ibland är man så sugen på något och kan absolut inte tänka sig något annat och då blir det bara fel om man får någon annan mat. Jag är lite sån i vanliga fall oxå, men har märkt att jag är extremt beroende av att vi äter sånt jag är sugen på just nu är jag mår illa. I kväll fick jag faktiskt i mig en hel portion mat, lite mindre än vanligt men ändå. Det har jag inte kunnat på flera dagar. Mannen ringde och ville köpa pizza på vägen hem men jag var så sugen på Isterband och potatismos med persilja som vi köpt hem, så det blev de! Konstigta saker jag blivit sugen på, liksom vanlig husmanskost som jag i vanliga fall inte alls är speciellt glad för...

• Fru sy

Glömde ju att jag skulle skicka över en kram till dig Heloise, så jag gör det nu. *Skickar över en stor kram* Hur blev det förresten fixade du att äta pizzan eller blev det något annat. Jag tror att min man hade fått vända faktiskt, så hade han fått äta pizza till frukost imon om jag varit du (Mannen älskar att äta kall pizza till frukost så det hade nog inte varit en så stor uppoffring för honom)

• Fru sy

Förresten har vi berättat för sväronen nu oxå, kändes som det var dags eftersom mina föräldrar vet och en del på jobbet. De blev jätteglada. Svärfar verkade bli mest lite chockad men svärmor skrek i telefonen och var tvungen att sätta sig ner ROLIGT!!

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-09-02 20:10:16 följande:
    Heloise: know the feeling! När jag väntade Moa köpte min man hem helt fel saltgurka och ååh så ledsen jag blev för jag ville ju ha en viss speciell sort!

Kan nog inte alltid vara lätt att vara mannen bredvid en gravid kvinna heller Har du haft några sådana speciella saker som du varit jättesugen på under den här graviditeten?

• Fru sy

Heloise skrev 2010-09-02 20:16:49 följande:
    Åh vad bra då är det inte bara mig det är fel på, men så kom han hem och var så gullig att jag inte iddes vara grinig, och det gick bra med pizza med, fast tallriken hade varit bättre   Nu ska vi kika på val utfrågningen av Reinfeldt och jag ska bli lite upprörd över bristande kompetens hos utfrågarna !

Det var ju bra. Kanske kan bli tallriken imon då

• Fru sy

Aleta skrev 2010-09-03 08:39:36 följande:
    Och ja, Dublin gjorde mig mycket gott! Det var tur att vi hade det inbokat sedan tidigare. Maken och jag har bestämt att vi behöver lite egen tid, så vi har bokat en weekendresa till Marrakech! Norwegian öppnar en ny linje direkt dit, så det kostar inte skjortan heller.Här ska vi bo:www.riad-alrimal.com/en/riad.phpDet får bli vår lilla bröllopsresa, vi har inte haft råd eller tid att åka iväg tillsammans och ingen har väl varit så pigg på att passa båda barnen heller, men nu ställer de upp, så då är det bara att fara.När jag känner mig deppig så surfar jag in på någon sida om Marrakech och funderar på vad vi ska titta på eller vad vi ska äta eller övar mig lite på franska. Mycket bra distraktion.

Jag har varit i Marrakech, och det var helt underbart och fint. Det finns helt gigantiska marknader där på torgen som ni absolut inte får missa... och pruta som bara den kan jag säga... skit vad billigt det var och ändå prutade man ner det till ännu mindre. Ni kommer få det underbart där!!

• Fru sy

Heloise skrev 2010-09-03 19:34:49 följande:
      Åh isterband mmmmmmm, du borde prova isterband ala Charlotte( min mamma) snitta dem på mitten och lägg dem i en form, fyll snittet( mer täck över 2 sammanhängande halvor) med en mix av hackad rödlök, hackade rödbetor och hackad smörgårsgurka/ äpple. In  i ugnen typ 20 min på 200grader tills de ser klara ut. Helt ljuvligt!

Smörgåsgurka har tydligen akktid mannens familj haft i sina isterband. Men vi köpte Lammhults isterband och de är tydligen syrade så då slipper man tillsätta det själv... gott va de iaf igår när vi åt det.

Vi ska äta bakad potatis med krätor i ikväll. Blev så sugen på kräftor när du pratade om det blomman, men mannen tyckte det va för kladdigt att så det blir kräftor på burk ist. Men det går bra oxå, själv är det saltet i dem jag vill komma åt...

• Fru sy

När det gäller smörgåstårta har jag aldrig smakat på det som vuxen.  Vad gör man för smörgåstårta utan mjölkprodukter och ägg liksom.

Just nu är jag så sugen på kräftstjärtar hela tiden. mannen har köpt hem burkar som jag sitter och äter direkt ur... Åhh det äår såå gott!!

Annars är det inte mycket som smakar gott här för tillfället. Vi har mannens bror här på besök idag och då vill mannen bjuda på något gott kött. Aldrig i livet, kommer inte in något kött i vårt hus för tillfället. Det enda som jag kan tänka mig äta ikväll är potatismos, så det blir det och wienerkorv... får väl se, kanske bara blir mos för mig. När jag föreslog att vi skulle ha något med kräftor tvärvägrade mannen eftersom vi typ bara ätit rätter med kräftor de senaste dagarna... 

• Fru sy

Heloise skrev 2010-09-07 19:03:37 följande:
    Åh men det är klart man kan göra en sådana, det gör jag, min svägerska och morfar är både mjölk och glutenintoleranta. Går jättebra och blir jättegott

Men vad har du i den då?

• Fru sy

Har blivit så sugen på smörgåstårta nu sedan jag fått veta att det faktiskt går att göra som jag kan äta. Får väl se om jag kan få mannen att göra en liten till oss i helgen

jag har varit hos bm idag igen och provat på akupunktur, skall testa det nu 3 ggr i veckan en tid framåt och se om det hjälper. Sen blev jag sjukskriven 2 veckor till. Känns både bra och jobbigt. Enligt bm är det tydligt att min kropp skriker ut vila och lugn och ro, och då ska man lyssna på det! Så det ska jag försöka göra nu. Skönt att "slippa" gå till jobbet på måndag för jag hade inte fixat det men jag är så trött på att bara vara hemma, känner mig ensam. Mannen kommer inte hem förrens efter 19 om kvällarna och ikväll är han dessutom iväg på ngt jaktmöte. Så här sitter jag och längtar efter sällskap. Sen kommer jag bli tvungen att berätta för mina arbetskamrater för det går inte att fortsätta ljuga om att jag har feber i 2 veckor till på jobbet. Det är tidigt, men vi får väl hålla tummarna att det kommer gå bra, då är det ju inga problem med att de vet om. Hoppas så på att de kan hitta en vikarie för mig, men det är väl att hoppas på för mycket eftersom det inte finns nga i mina ämnen. Så då får antingen mina kollegor jobba dubbelt eller så blir elevernas lektioner inställda.

Sorry för gnälligt inlägg, behövde bara få ur mig det.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans