• Fru sy

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

lanovia 08 skrev 2010-10-17 20:35:10 följande:
    Ingis som saknar sin hårboll får också en kramOch fru sy med en jagande make. Hur mår du nu? Har det lättat något?

Tack för kramen. Jag mår fortfarande illa men kan nog tycka att det börjar gå åt rätt håll. Har inte lagat så mycket i helgen utan har suttit i soffan och stickat eller virkat. När jag tagit det lugnt har det faktiskt fungerat.

Däremot tror jag det är en liten jävel som tagit över mitt humör, jag blir ju rasande för ingenting. Känner inte alls igen mig. Igår fixade jag inte ens att se på maken, höll på att hälla 1 lite mjölk över honom och det var riktigt nära att tallrikar flög i backen. Är det någon som har tips på vad man kan göra för att inte bli så rasande tar jag tacksamt emot förslag...

• Fru sy

Härligt Lanovia att ni har en tvsoffa som ni kan sitta i nu. Och mysigt att Tante går så bra ihop med lilla E. Förstår dig absolut gällande jordgubben, tycker inte alls man skall stoppa in något i munnen på ett barn utan att kolla med föräldrarna först. Du gjorde helt rätt när du sa ifrån.

• Fru sy

Heloise: Stor kram till dig och din familj. Hoppas det blir en bra dag idag!! Flamman: Även du får en sto kram. Vad stark du är!!

• Fru sy

Ninnnis skrev 2010-10-18 10:34:38 följande:
    TACK fina gulliga ni för kramar, tummar, peppinlägg och sms.Begravningen i fredags gick bra. Känslosamt och sorgligt men samtidigt värdigt ocg vackert. Det blev så himla påtagligt med livets gång, mormor begravs och lilla embryot kämpar för att fästa.Än så länge går ruvningen bra. Maken gullar och pysslar om mig, och det känns som att oavsett resultat så upplever vi något väldigt fint tillsammans just nu. Men det känns surrealistiskt att det skulle finnas någon därinne. Jaja, en vecka till så vet vi om nästa steg går i rätt riktning.Tack igen för ert stöd, ni är guld värda!

*Funderar på hur jag skall kunna sticka idag när tummarna används till tumhållningen*
    Stor kram till dig Ninnis

• Fru sy

Heloise: Jag vet verkligen inte vad jag skall skriva, tårarna rinner på mig. Skickar över massa med kramar och tänker på en i mängder.

• Fru sy

*Delar ut ett helt gäng kramar, verkar som det är många här som behöver kramar för tillfället. Förresten mår väl alla bra av lite kramar ibland*

Igår fick vi tid till RUL, så vi ska dit fredag 19 november kl 10. Spännande! Fast lite nervöst oxå faktiskt.

Känns som det växer riktigt i magen nu, det har börjat spänna en del, lite som mensvärk. Och fogarna känns oxå ibland, inte så att jag har ont men jag känner av dem om jag tex suttit länge på samma sätt. Hoppas det är som det ska...

• Fru sy

Fru Bygg: Det var mycket på en gång förstår absolut att det påverkat ditt humör. Skönt att du har världens bästa make (för dig) och att ni stöttar varandra. Jobbigt med oron över E:s hjärta, skönt att det inte var någon fara så ni kan släppa det nu!

• Fru sy

lanovia 08 skrev 2010-10-20 12:06:47 följande:
    Hvidis det var många gravida på jobbet. Vad roligt med hon som inte trodde hon kunde bli gravid. Skam den som ger sig.Jobbigt att ichia och fogar börjar kännas av. Hade du problem med det sist?

Det är lika för oss, vi är fyra tjejer som ska ha till våren... en i februari, en i mars, vi i april och så en i maj. Inte omöjligt att det "ploppar upp" fler magar heller snart. De andra tre tjejerna är alla matte/no lärare, inte kul att vara rektorn som skall vikarie. Och i mitt ämne finns det inga vikarie så frågan är hur det blir där... 

• Fru sy

Det är farligt för plånboken att sitta hemma vid datorn och inte kunna göra så mycket annat. Jag har i huvudet sytt och planerat massor inför julmarknaden, men det skall ju göras på riktigt oxå. (Planerna är fortfarande att jag skall kunna vara med på en julmarknad första advent... hoppas mkt på det)

Men nu har jag suttit och köpt massa tyger och bra ha saker till syrummet här istället eftersom det orkar jag. Räknade igenom företagsekonomin här igår och då låg jag några tusen plus, de har jag bränt nu. Vet inte om jag skall göra såhär eller såhär

• Fru sy

lanovia: Visst tar det på en om man bråkar, även om det är småsaker så tar det på krafterna. Det är jobbigt att bo i ett kaos, speciellt att gå hemma i det hela dagarna och inte ha möjlighet att göra något åt det. Har ni lagt upp en plan på hur ni tänker er med renoveringen? Det tycker jag kan hjälpa en del.

Vi sitter ju i samma sits här, bestämde att vi skulle bo in oss ett år innan vi började renovera. Jag vill att det skall hända på en gång nu, helst i alla rum. Däremot har jag varken ork eller lust att göra renoveringen nu. Mannen är lugnare och tycker att det är väl inte så bråttom. Vår toa hade verkligen behövs göras om och jag skulle gärna ha det klart till våren innan vi blir fler här, och även tvättstugan då. Det är bara det att vi behöver spara en del för att kunna göra den renoveringen och vi vill inte riskera att stå här utan fungerade toa till våren med en liten bebis. Därför har vi bestämt att vänta till nästa höst. Vi ska ta in folk som gör det och så kanske jag bor hos mina föräldrar under den jobbigaste tiden. Just renoveringen är något som vi tjafsar om en hel del här hemma, men det har faktiskt hjälp att vi satt oss ned och gjort en plan tillsammans på när vi tänker oss genomför projekten och i vilken ordning de skall göras. Just prioriteringen av vad som är viktigast tycker jag är svårt... mannen tycker vi gjort jättemkt nu när vi lagat skorsstenen, isolerat hela taket och fixat lite smått på plåttaket där det fanns tendens till att regna in. Jag förstår ju att detta är nödvändigt, men det är inget roligt att lägga pengar på sådant som inte syns... 

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans