• Fru sy

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hej tjejer. Jag funderar på om jag håller på att bli knäpp Det är så att min farbror med famil vill komma och bo över hos oss samma kväll som vi har varit på RUL på dagen. tycker det är roligt men börjar diriekt oroa mig för hur det skulle bli ifall det inte skulle se bra ut på UL. Har jag blivit helt knäpp eller är det normalt att oroa sig såhär mkt? För visst går väl de flesta graviditeter bra när man har kommit såhär långt? Vet såklart att det inte finns några garantier men måste väl ändå kunna tänka att vi kommer vara tre i familjen till våren?

Längtar mkt till RUL, var länge sedan vi såg den lill* i magen nu och ska bli spännande att se vad det är för en liten där, om det går... Under det senaste året har det fötts 10 barn i vår bekantkapskrets och då har det bara varit en flicka av alla de barnen. Ska bli spännande att se om vi fortsätter på samma bana eller om det kommer bli lite mer jämnvikt... om vi får se det på RUL hade det varit kul annars får vi ju veta i april...

• Fru sy

Jag vet ju det egentligen och jag vill verkligen inte oro mig så mkt som jag gör. Men jag tror att det kommer bli bättre nu när jag snart skall tillbaka till jobbet igen, då får man ju lite annat att tänka på oxå. Man ligger inte hemma och tänker bara... sen ska vi ju till BM på måndag och lyssna på hjärtljuden då hoppas jag att jag kan lugna mig lite!

• Fru sy

Vad härligt att Elise får åka Gävle och att ni får vara nämre varandra hela familjen!!

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-10-26 19:59:31 följande:
    Fru sy: ja när man går hemma har man myyyycket tid att fundera och noja, been there done that! När man jobbar har man fullt upp med mkt annat att man inte orkar tänka för mycket. Mysigt att få höra hjärtljuden!

Ja jag tror verkligen det. Har ju varit så innan... Ska bli häftigt att få höra hjärtljuden.

• Fru sy

Vad fint med marshallerna Bruttan och underbart att det känns bra att vara hemma igen. Otäckt med mannens fall men tur att det inte gick värre.

• Fru sy

Idag har jag övat på att köra till stan Eftersom jag snart skall tillbaka till jobbet känner jag att jag måste försöka komma igång här. Så idag har jag kört in till stan, köpt lite fina höstblommor på plantagen, ätit en pommes på Mc Donalds och sen körde jag hem igen. Nu är jag trött... ska vila lite för om jag orkar är jag bjuden på syjunta ikväll och det hade varit kul att komma ut och träffa lite folk. Mannen har lovat att hämta och lämna mig så jag kan åka hem om jag skulle må dåligt.

• Fru sy

En stor kram till dig Flamman. Jag tänker mkt på dig och tycker du är kanonstark med familjen och mannen!

• Fru sy

Vet ni vad jag gjorde mer när jag var i stan?!? Jag var och smygkollade på barnvagn, första gången och så häftigt!! Har längtat efter det länge. Nu tror jag att jag är ganska säker på vad jag vill ha för modell... får se om mannen tycker samma sen, men det tror jag!

Magen har börjar synas ordentligt nu, så det kändes inte ens konstigt att titta på vagn. Har bestämt mig för att jag skall försöka njuta nu!!!

• Fru sy

Fjällbruttan skrev 2010-10-27 15:18:20 följande:
      Fru Sy, vad kul att du börjat kolla lite på barnvagn Finns ju millioner modeller, så det gäller verkligen att hitta en som passar din livsstil.Jag har jättedäck, stålkorg under och så en "vanlig" vagn utan roterbara hjul, funkar bra i snö och elände som vi har här.Syrran har en liten vagn, roterbara framdäck, och bara en insats i sittdelen och det funkar jättebra i stan Hoppas du orkar gå på syjuntan ikväll, vara att slippa se sina egna väggar kan vara skönt!Kram

Ja det gäller att hitta en vagn som passar just oss. Eftersom vi bor på landet, jag vill kunna ut och gå på grusvägarna och även om vi inte har så mkt snö som ni så kan det nog bli ganska mkt snö här oxå. Därför har vi tänkt en vagn med fyra vanliga hjul och de två jag funderat mellan är Emmaljungas Citycross och Classic. Men tyckte absolut Citycrossen var finast så jag tror att det blir den... men vi får se vi har ju ett tag på oss att fundera.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans