• Fru sy

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hur är det med dig idag Flamman?

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-11-06 19:40:46 följande:
    Nu ska jag ta mig en glass och lägga upp fötterna! Ha en trevlig lördagskväll alla!

Detsamma!

• Fru sy

Norrskensflamman skrev 2010-11-06 19:41:38 följande:
    Jag är helt slut. Har haft en bråkig helg hittills. Maken har inte börjat prata med mig förrän nu, sen i torsdags alltså. Och det med mycket lirkande. Och lite hjälp med Skypeuppkoppling till familjens privatkurator, min bästa vännina, befinnande sig i Indien! Jag har i alla fall tagit mig iväg med flickorna till kyrkan idag och de sjöng så fint. Barnkören har ju förlorat en medlem under året, flickan som omkom i bilolyckan i somras 8 år gammal. Alla barnen tände ljus för henne och sjöng en sång. Alla i kyrkan grät, och jag behöver väl inte säga att jag grät floder, av många anledningar.  

Jobbigt att mannen inte pratat med dig förrens nu ikväll. Tur det finns skype så du kunde prata med din kompis i Indien. Fint att flickorna sjöng i kyrkan, måste varit jobbigt för dem. Blir så fin men jobbig stämning i kyrkan vid sådana här helger. Många som gråter av många olika anledningar...

• Fru sy

Vilken jättebra arbetsgivare du har Flamman!! Blir alldeles lättad när jag läser att de vill hjälpa och avlasta dig. Låter som en bra idé att gå hem lite tidigare för att göra något som du vill, kanske skulle kunna simma en eftermiddag och slappa i bubbelpoolen efteråt. Där styrs man ju inte av några speciella tider, om nu simmhallen är öppen på eftermiddagarna?!?

• Fru sy

Idag har varit en sämre dag, har legat i stort sätt hela dagen. Är som jag är pigg varannan dag och sen blir jag liggande dagen efter...

• Fru sy

passionsblomman skrev 2010-11-08 15:00:39 följande:
      Nämen herregud! Jag tyckte inte du lät klämkäck alls! Frågan kom upp i andra tråden med, och jag kan bara lite överrumplad konstatera att jag inte tänkt på det hela så. Inte ens förra graviditeten hade hoan ngt namn, så apropå Fry Sy´s bryderier så tror jag långt ifrån alla kallar fostret eller magen ngt särskilt under graviditeten.Ingen av de andra tå ruvningarna heller.Så här i trådarna kan det ju dock vara praktiskt.Och de som har arbetsnamn brukar knappt veta vart det kom ifrån från början, eller så här det ngn intern och rolig bakgrund som för Daa och Skäggmannen. Du har verkligen absolut ingenting att be om ursäkt för!!!

Det är inte så att jag tror att alla har en arbetsnamn på bebisen i magen, och det var inget jag tänkte på till en början heller. Men nu när vi kommit så långt som vi gjort och jag har på riktigt börjat tro att det kommer gå bra. Då skulle jag gärna vilja ha något att kalla den lill*, inte för att alla andra har det utan för att jag tycker det är mysigt...

• Fru sy

Idag har jag varit på jobbet mellan 10-14, och bara haft en lektion. Jag har haft tid att bara gå runt och prata med folk och äta när jag behövt. Känns jätteskönt att det är halvtid denna veckan! Har fått massa kramar och kommentarer om att det var kul att ha mig tillbaka, stod t.o.m. en bukett blommor på mitt skrivbord efter lunch.

Eftermiddagen har jag tillbringat i soffan med film, är en trött men glad Fru Sy här ikväll!  

• Fru sy

Fru E skrev 2010-11-08 14:26:46 följande:
    Ninnis-ja träning borde jag ta tag i med........är relativt otränad nu vilket jag inte trivs med. Men är van vid att gå på pass, core, spinning, step osv och det känns inte helt optimalt nu. Får i såfall hålla mig till styrketräning som inte är lika roligt, promenader och simning med andra gravida väninnan.På din lista över kroppssymtom kan jag lägga till gasig för urk vad det luktar (sorry ) inte optimalt att sitta i öppet landskap precis

Jag är en sådan person som mkt hellre sitter hemma i soffan med en stickning ist för att vara och träna. Men hade tänkt börja hösten med att simma 1-2 ggr i veckan, tänkte att det var en bra förberedelse för en graviditet. Nu blev det ju så att jag blev gravid innan jag hann ta mig till simmhallen, men tänkte ta mig iväg på vattengympa för gravida sedan när jag är lite piggare. Undra förresten när man kan börja med det... ska man ha riktigt stor mage då?

• Fru sy

Andbeyond: Vad härligt att höra att du mår så bra!!

• Fru sy

Ninnnis skrev 2010-11-08 21:25:02 följande:
    Jag läste det här, Lanovia:www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8090996....

Det var inte någon rolig läsning precis... jag har försökt att inte äta några verktabletter under graviditeten men har under de här veckorna haft så hemsk huvudvärk vid 2 tillfällen då jag tillslut har varit tvungen att ta en alvedon.

Här är en till som är finnig, ser ut som en prickig korv om kinderna. Men går att dölja nästan helt med lite puder...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans